ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی چیست؟

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی
   

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی تا حدودی مرتبط است، اینکه فردی خسیس است و نمی تواند به راحتی پول هایش را حتی برای خودش هزینه کند تا زندگی امن و آرامی داشته باشد، یک نوع بیماری روانی می باشد که البته مثل سایر بیماری ها نیاز به درمان و مراقبت دارد،تا بتواند زندگی زناشویی یا شخصی موفقی را در طول دوران زندگی تجربه کند. در این مقاله قصد بر آن است تا بر روی ارتباط خساست با بیماری روانی و ذهنی تمرکز داشته باشیم و دلایل شکل گیری و همچنین درمان را بررسی کنیم.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

ارتباط خساست با بیماری روانی : خسیس کیست؟

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی

قبل از اینکه وارد مراحل و دلایل خسیس بودن شویم و سپس مسیر درمان را برای این دسته از بیماران ارائه کنیم، بهتر است با فرد خسیس بهتر آشنا شوید و ابهامات و سو تفاهمات برطرف شوند. فردی که به نیاز های فردی، خانوادگی و همسری دقت می کند، تمرکز دارد و وقت می گذارد اما با برنامه مسائل مالی را پیش می برد تا دچار اتفاقات غیر قایل پیش بینی در آینده نشود، این فرد خسیس نیست بلکه حسابدار دقیقی است و از این جهت برای حفظ آرامش خود و خانواده اش تلاش می کند.

و اگر فردی شغل و درآمد زایی خوبی دارد اما از درآمدی که حاصل می کند، برای رفاه، آسایش و نیازمندی های زندگی حاضر نیست هزینه کند ، این نوع رفتار خسیس بودن فردی  است،که دوست ندارد و نمی خواهد پول هایش را برای خود و خانواده هزینه کند.

گاهی برخی از این افراد به جایی می رسند که به دلیل افراط در امر خسیس بودن، باعث از هم پاشیدگی خانوده،ترک کردن  همسر واتفاقات ناگواری می شوند؛ که گاهی فرصت جبرانی برای خود باقی نمی گذارد. اما مشکل چیست؟ چرا برخی از افراد به این نوع بیماری دچار می شوند، ریشه در چه وضعیتی دارد و آیا قابل درمان است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی : هویت پولی

بسیاری از افرادی که خسیس هستند، آن هم با شدت های مختلف که تنها درآمد زایی می کنند تا پول خود را در بانک ها ذخیره کنند و از آن لذت ببرند، به یک اختلال هویتی مبتلا شده اند، که گمان می کنند هویت آن ها تنها وابسته به پول و مادیات است، اگر پول نباشد و یا روزی به اتمام برسد دیگر هویتی برای آن ها باقی نمی ماند و در واقع هیچ ارزش و عزت نفسی در جامعه نخواهند داشت، بنابراین ترس و نگرانی را دارند که اگر این اتفاق بیفتد باید چه کار کنند، پس تصمیم می گیرند که اصلا پول خود را خرج نکنند تا بتوانند، به گمان خود با آبرو و با هویت زندگی کنند.

بلوغ مالی در واقع زمانی در فرد اتفاق می افتد که شخص به خوبی می داند چه موقع و چه اندازه باید کار کند، پولش را در چه زمینه ای و چه کاری باید هزینه کند تا به رشد مالی برسد و زندگی مرفه ی در آینده داشته باشد.

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی : عدم آرامش روانی

افرادی که به خسیس بودن مبتلا هستند، نوعی لذت و سرخوشی نسبت به پول هی ذخیره شده دارند، هر چقدر پول افزایش می یابد، لذت بیتشری کسب می کنند، بنابراین سرگرمی و نشاط زندگی آن ها در گرو کار کردن و پس انداز کردن پول است، بدون اینکه ذره ای از این پول را برای خود و یا کسی خرج کنند.

به دنبال مقداری هزینه حتی به اندازه یک سر انگشت، استرس و اضطراب های طولانی مدت است که آن ها را فرا می گیرد، تا حدی که نمی توانند استراحت کنند، خواب آرام داشته باشند، تفریح کنند ومدام خودخوری های عصبی دارند. برخی برای جبران چند برابر هزینه ای که صورت گرفته تصمیم می گیرند که چند برابر کار کنند و یا به روش های دیگری که متاسفانه در جامعه تعریف شده نیست، آن را محقق کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی : عدم رشد بلوغ مالی

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی

بلوغ مالی در واقع زمانی در فرد اتفاق می افتد که شخص به خوبی می داند چه موقع و چه اندازه باید کار کند، پولش را در چه زمینه ای و چه کاری باید هزینه کند تا به رشد مالی برسد و زندگی مرفه ی در آینده داشته باشد.

همچنین لیست هزینه های مورد نیاز را مد نظر دارد و اگر تشکیل خانواده داده باشد، به این حد از بلوغ فکری و مالی رسیده است که با همسرش مشورت کند و در زمینه هزینه ها و مخارج یک ماهه و یک ساله زندگی یک برنامه ریزی درست داشته باشد. اینگونه می داند جقدر باید کار کند، چقدر باید پول در آورد و چقدر هم باید پس انداز کند تا آسایش زندگی پا برجا باشد.

اما فردی که خسیس است این ارتباطات را به خوبی نمی داند و به بلوغ فکری مالی و مادی نرسیده است.

او از تمامی پخش های که گفته شد تنها زمینه کار کردن و ذخیره سازی را فرا گرفته در ارتباط با هزینه های احتمالی و نیاز های ضروری متاسفانه بلوغی رخ نداده است یا نخواسته است که برسد.

او کلا مخالف خرج کردن است، این افراد البته که هزینه هم می کنند اما مدام فکر و ذهن آن ها به دنبال پولی است که هزینه شده و غصه پول را می خورند که چگونه باید سریع پول خرج شده را جایگزین کنند.

با خرج کرن مخالف هستند و بیشتر با پس انداز و اندوخته کردن ارتباط خوبی برقرار می کنند.

ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی : راه حل

راه حل بیماری های روانی و اختلالات روحی گاهی به این سادگی و راحتی که فکر می کنید نیست، نمونه بارز این مشکلات خسیس بودن می باشد که درمان پذیر است اما نیاز به جلسات درمانی دارند و البته فرد باید خودش بخواهد تا درمان به خوبی پیش برود.برخی از درمان ها می توانند از طریق رفتار درمانی و روان درمانی پیش بروند و برخی دیگر همراه با دارو درمانی ممکن باشند،که بیشتر درمان ها همزمان با هم پیش می روند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط خساست با بیماری روانی ذهنی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

برای اختلالات روحی و مشکلات روانی نیازی نیست که خود را آزار بدهید ونگرانی های بی مورد را جایگزین آرامش کنید. تنها بهتر است که برای این قبیل مشکلات فکر چاره و موثری داشته باشید و بدانید که با مشورت گرفتن از اطرافیان و بحث های دوستانه اتفاق خاصی نمی افتد. فرد خسیس آن هم با شدت بالا که موجب بیماری روحی خود فرد شده است؛ نیاز به روانشناس دارد تا اختلال به وجود آمده را به راحتی درمان کند.

درمان می تواند به راحتی باشد اگر فرد خودش بخواهد و زود هم اقدام کند همچنین اگر همسر اینگونه افراد هستند و یا به نحوی با آن ها در ارتباط هستید مشاوره می تواند شما را راهنمایی کند تا یک مسیر درست را انتخاب کنید. برای تماس با سایت زندگی ما با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس  حاصل فرمایید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه