آرامش روانی دوش گرفتن از نگاه روانشناسان(استحمام)

آرامش روانی دوش گرفتن
   

آرامش روانی دوش گرفتن از دیدگاه روانشناسان جز دیدگاه های کلیدی و موثر در حوزه روانشناختی است، این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، که می تواند بسیاری از مشکلات روحی – روانی مثل خشم، عصبانیت، تشویش و دیگر مشکلاتی از این قبیل را تحت تاثیر قرار دهد.

برای همین منظور سعی داریم در این مطلب آرامش روانی دوش گرفتن را با تکیه بر نظر روانشناسان بیشتر بررسی کنیم و بهتر بتوانید به فواید آن پی ببرید، حال ممکن است، تا به الان به تاثیر دوش گرفتن بر آرامش درونی و روانی فکر کرده باشید و یا نسبت به آن اندیشه ای  نداشته اید.

آرامش روانی دوش گرفتن: استراحت ماهیچه ها

آرامش روانی دوش گرفتن

روانشناسان معتقدند برخی از ناراحتی های روحی و روانی به دلیل وجود درد های نامحسوس است که در ماهیچه های بدن وجود دارد اما به گمان خود تصور می کنیم که دردی نیست و اگر هم هست به دلیل خستگی و دلایلی است که طبیعتا باید باشد، به خاطر همین خیلی به وجود آن ها و ناراحتی های که بر روی روان ما ایجاد می کنند، دقت نمی کنیم و بهایی نمی دهیم.

اما یکی از کار های موثر برای از بین بردن اینگونه درد ها و خستگی های مفصلی و ماهیچه ای یک دوش ۵ دقیقه ای با آب ولرم رو به گرم است، تا بدن شما استراحت ویژه داشته باشد و پیام آرامش را به مغز ارسال کند.

برای همین است که بیشتر روانشناسان توصیه می کنند، قبل از خواب و یا قبل از شروع کار روزانه حتما یک دوش مختصر داشته باشید.

یک خواب فوق العاده عالی و راحت

آرامش روانی دوش گرفتن با میزان خواب کافی رابطه مستقیم دارد، یک دوش گرم و لطیف بعد از یک روز کاری و پرمشغله یا حتی بعد از یک روزمرگی برای یک خواب کافی بسیار ضروری است.

اکثر روانشناسان معتقدند اگر دوش گرفتن به مانند صبحانه خوردن، ناهار خوردن و شام خوردن یک امری حیاتی و ضروری جلوه می کرد و مورد اهمیت واقع می شد، بسیاری از استرس های روزانه، اضطراب های آینده و تشویش های روحی از بین می رفت.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرامش روانی دوش گرفتن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

آرامش روانی دوش گرفتن جز مزیت هایی است که بعد از بحران های روحی بی پایان و آزار دهنده تنها مورد ایمن و ارامش دهنده ما انسان ها می باشد.

آرامش روانی دوش گرفتن: نظافت تختخواب

شاید این موضوع را باور نکنید، که بخشی از ناراحتی های روحی، دیدن کابوس، نداشتن خوابی آرام به دلیل عدم گرفتن دوش در پایان یک روز کاری است، وقتی با عرق بدن به تخت خود می روید، جسم شما به اندازه کافی منظم و پاکیزه نیست و همین موضوع می تواند در میزان کیفیت و کمیت خواب شما موثر باشد. برای همین آرامش روانی دوش گرفتن بسیار مهم تر و موثر تر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.

غلبه بر افسردگی

برای بسیاری از افراد که دچار روزمرگی شده اند، یا احساس می کنند که به نوعی افسردگی خفیف مبتلا هستند(با توجه به علائمی که این بیماری دارد و فرد را منزوی، اندوهگین، فرار از جمع و دیگر علائمی که در این زمینه دخیل است)باید موارد ضد افسردگی مثل ورزش،کار های اجتماعی و گرفتن دوش ۵ دقیقه ای در پایان هر روز که بسیار مهم و حائز اهمیت است، انجام دهند، مواردی مثل دوش گرفتن در کاهش و یا می توان گفت در نابودی افسردگی شما بی اهمیت نیستد.

آرامش روانی دوش گرفتن: شروعی صبحی دل انگیز

دوش گرفتن هنگام صبح، قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، در شروع یک صبح دل انگیز و پر انرژی می تواند بسیار موثر واقع شود. دوش گرفتن به خصوص برای کسانی که به سختی از خواب بیدار می شوند، دچار افسردگی هستند، مشغله کاری زیاد دارند و فکر کردن راجع به این مشغله ذهن شما را بیش از پیش آزار می دهد تا حد زیادی می تواند در کاهش این موضوع بسیار تاثیر گذار باشد و روند کاری و کیفیت روز شما را بالا ببرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرامش روانی دوش گرفتن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

بهبود روابط زناشویی

در بسیاری از مواقع عدم آرامش ذهنی و روانی برای زوجین، گاهی به یک امر حاد روانی تبدیل می شود که در عین سادگی و قابل حل بودن، زوجین را وارد یک مخمصه هولناک جنسی می کند، این موضوع زمانی پیش می آید که طرفین رابطه بعد از مشغله کاری، ذهنی و درگیری هایی که در طول روز داشته اند، با توجه به نیازی که دارند؛ اما نمی توانند آن را به خوبی و آن طور که باید حاصل کنند.

بسیاری از روانشناسان خانواده و زوج های جوان اعتقاد دارند؛این موضوع تنها از یک خستگی سطحی و تشویش ذهنی حاصل می شود که در عین سادگی می تواند بر هم زننده رابطه جنسی در بین زوجین باشد.

اما برای این کار توصیه می شود، قبل از رابطه جنسی دوش بگیرند و با گرفتن یک آرامش و طراوت ذهنی به استقبال رابطه جنسی بروند. روانشناسان در مورد افرادی که دچار این بحران هستند، دوش گرفتن را بسیار توصیه می کنند که آن را دست کم نگیرند.

بحران های روحی امروزه

آرامش روانی دوش گرفتن

آرامش روانی دوش گرفتن جز مزیت هایی است که بعد از بحران های روحی بی پایان و آزار دهنده تنها مورد ایمن و ارامش دهنده ما انسان ها می باشد.

روان درمان گرها اعتقاد دارند، اگر انسان بداند با روش های طبیعی و ساده مثل دوش گرفتن چگونه می تواند بحران هایی که در طول روز برایش پیش می آید؛ چگونه مدیریت کند، شاید هیچ گاه چیزی به نام افسردگی را تجربه نمی کرد، اما افسوس که شاید با خواندن همین مطلب او خنده اش بگیرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرامش روانی دوش گرفتن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در سایت زندگی ما برای بسیاری از مسائل مهم روانشناختی و اساسی که این توانایی را در خود دارند، جلوی کار، فعالیت و پیشرفت زندگی ما را بگیرند، راه حل های مختلفی در نظر گرفته شده است،که با توجه به تنوع این مشکلات راه حل های مختلف و در عین حال ساده اما با برنامه را توصیه و تجویز می کنند.

در بسیاری از شرایطی که در حال گذران زندگی هستیم، ما آنقدر در بطن مشکلات و اتفاقات فرو رفته ایم که نمی دانیم چه چیزی الان برای شرایط روحی ما خوب است، چه کار باید کرد تا زندگی ما دچار تحول شود و از روزمرگی رها شویم.

همگی این موضوعات راه حل هایی دارند که چندان سخت هم نیستند تنها نیاز به یک مشاوره دارد تا با توجه به مسائل پیش آمده و یا شرایط روحی کنونی ما برنامه مناسبی تجویزکنند.

اگر دچار اینگونه شرایط هستید و شما را از فرایند زندگی و عملکرد کاری سرد کرده است؛ بهتر است با شماره تماس  zendeghima.ir با مشاورین مجیب از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیلی تماس خود را بررقرار کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه