واکنش صحیح در برابر انتقادات دیگران چیست؟

New Project 2019 09 11T093616.859 واکنش صحیح در برابر انتقادات دیگران چیست؟
   

واکنش صحیح در برابر انتقادات که از ما می شود، چیست؟ با توجه به ماهیت کسب و کار ما، ما ممکن است پیام های مثبت و دلگرم کننده ای را ارائه کنیم که معمولا تنها چیزی است که ما را به ادامه دادن قاد می بخشد. اما همراه با این نظرات مثبت، ما از زمان به زمان (و در برخی موارد بیشتر) نظرات منفی هم دریافت می کنیم: انتقادات در مورد کار ما، و نوشته ها و موضوعات مطرح شده توسط ما. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش صحیح در برابر انتقادات می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

واکنش صحیح در برابر انتقادات

واکنش صحیح در برابر انتقادات

چگونه با انتقادات دیگران مقابله کنید؟ واکنش صحیح در برابر انتقادات چیست؟ ما متقاعد شده ایم که اولین واکنش اکثر ما این است که از خود دفاع کنیم یا بدتر از آن به یک فرد متهم منتقد حمله کنیم. اما بیایید در نظر داشته باشیم که اگر چه انتقاد می تواند غم انگیز و ضعیف کننده باشد، می توان آن را از منظر مثبت نگاه کرد: انتقاد می تواند نشانه صادق بودن از سوی دیگری باشد و ما را به سمت عملکرد بهتر هدایت کند. نقد (و به ویژه نقد سیستماتیک) می تواند فرصتی برای پیشرفت باشد.

اولین واکنش خود را متوقف کنید

اگر اولین واکنش شما حمله به یک منتقد یا حالت دفاعی باشد، قبل از نشان دادن هر نوع واکنش، یک دقیقه صبر کنید. یک نفس عمیق بکشید و کمی درباره آن فکر کنید. هنگامی که از ما انتقاد می شود، ما بیشتر عصبانی هستیم، و روش معمولی استفاده شده در این مورد این است که لحظه ای برخورد نکنیم. برای مثال، برای پاسخ دادن به ایمیل های انتقادی، حداقل یک ساعت منتظر بمانید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش صحیح در برابر انتقادات با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

ما اغلب انتقاد را به عنوان یک حمله شخصی و توهین محکوم می کنیم. اما این نیست البته این ممکن است گاهی اوقات این جور باشد، اما ما همیشه نباید یک تصویر بد از انتقاد داشته باشیم.

این سبب می شود تا کمی قبل از واکنش اولیه فکر کنید. این بار کمی منطقی کار می کند و احساسی عمل نکنید. ما احساس بدی نمی کنیم، اما زمانی که احساسات ما منفی هستند، آنها به جای منفعت آسیب می رسانند.

از موضوع به ظاهر منفی به نفع خویش استفاده کنید

یکی از کلید های موفقیت در همه چیز، دیدن نقاط مثبت همه چیز است که بقیه را منفی می بیند. به عنوان مثال، آیا این بیماری باعث می شود که شما از برنامه خود عقب بمانید؟ این می تواند یک شکست خوب باشد. آیا از کار خود خسته شده اید؟ این می تواند یک فرصت برای ورود دوباره به زندگی و پیدا کردن یک کار بهتر باشد. شما باید با نقد هم همین کار را انجام دهید: شما باید مثبت را ببینید.

شاید انتقاد به نظر می رسد بی ادب و توهین آمیز است، اما در بسیاری از انتقادات، یک نقطه مثبت وجود دارد و یک بازخورد صادقانه و پیشنهاد برای پیشرفت وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از انتقادات یک وب سایت (سایت اینترنتی) این است: “شما مقالات را صورت مکرر می نویسید و مقالات شما خسته کننده است.” مدیر وب به انتقاد از این انتقاد به شرح زیر اشاره کرد: “ما باید موضوعات خود را متنوع کنیم و در پنجره جدیدی از فرصت ها نگاه کنیم”.

این فقط یک نمونه بود. شما می توانید این کار را با هر انتقادی انجام دهید. گاهی اوقات افراد مانند روز بد شما را با انتقادات بمباران می کنند، اما این همیشه نیست. گاهی اوقات انتقاد زیادی از واقعیت های مثبت وجود دارد. بنابراین انتقاد را فرصتی برای پیشرفت در نظر بگیرید. بدون پیشرفت در زندگی، ما در رکود اقتصادی خواهیم بود. پیشرفت یک ستون حیاتی زندگی است.

تشکر از منتقد شما

حتی اگر کسی از شما توهین آمیز انتقاد کند، از او تشکر کنید. شاید روز بدی داشته باشد یا شاید هم فرد بدی است. اما با این همه، رفتار و قدردانی شما آنها را خلع سلاح می کند. حتی اگر منتقد شما را به راه مثبت به شما نبرد، هنوز برای شما بهتر است. این راهی است که خودتان را یادآوری کنید که انتقاد چیز خوبی برای شماست، و شما می توانید تقوا و فروتنی داشته باشید.

درسهای انتقادی را بیاموزید

پس از نگاه مثبت به انتقادات مثبت و تشکر از منتقد، به کار قبلی خود بازگشت نکنید. در عوض، بهتر است آن را امتحان کنید و بهتر آن را بهبود دهید. برای برخی افراد سخت است، زیرا معمولا فکر می کنند که آنها همیشه حق دارند. اما هیچ کس همواره با او حق ندارد. در حقیقت شما ممکن است اشتباه کنید و حق داشته باشید منتقد باشید. بنابراین شما باید ببینید اگر می توانید چیزی را به شیوه خود تغییر دهید که به مثبت می رسد. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

سعی کنید بهتر شوید

ما اغلب انتقاد را به عنوان یک حمله شخصی و توهین محکوم می کنیم. اما این نیست البته این ممکن است گاهی اوقات این جور باشد، اما ما همیشه نباید یک تصویر بد از انتقاد داشته باشیم. نقد باید به خاطر رفتار ما مورد انتقاد قرار گیرد نه برای انتقاد از خودمان به عنوان یک فرد. اگر این کار را بکنید، دیگر این انتقاد را بد احساس نخواهید کرد و مثبت خواهید یافت.

مقالات پیشنهادی مجیب

اما آنچه ما بیشتر از همه انجام می دهیم این است که انتقاد را به عنوان یک حمله شخصی در نظر بگیریم و به آن واکنش نشان می دهیم. “من اجازه نمی دهم که هر کسی با من صحبت کند.” به ویژه اگر این انتقادات در نظر گرفته شده است، برای مثال، در نظرات در مورد مقاله. شما باید از خودتان دفاع کنید و به مهاجم حمله کنید، درست است؟

نه، این روش معمولا اشتباه است با حمله به شخص حمله کننده، شما به سطح آن فرد فرو می روید. حتی اگر شخص واقعا بی ادب و توهین آمیز باشد، نباید به او جواب دهید.

مشاوره مجیب برای واکنش صحیح در برابر انتقادات

واکنش صحیح در برابر انتقادات

اگر بتوانید آرامش خود را در برابر حمله حفظ کنید و با احترام به انتقاد پاسخ دهید، می توانید یک شخص بهتر باشید. و این دو مزیت دارد:

  • دیگران به شما تحسین می کنند و تصویری بهتر از شما خواهند داشت، مخصوصا اگر واکنش شما مثبت است و شما به خوبی مورد انتقاد قرار گرفته اید.
  • شما احساس بهتر از خودتان احساس خواهید کرد. با درگیر شدن در یک حمله شخصی، ما زشت خواهیم شد، اما اگر بتوانیم خودمان را از این سطح حفظ کنیم، حس خوبی از آنچه ما هستیم پیدا خواهیم کرد. و این بهترین و سودمندترین است.

چگونه می توانید خود را در برابر این حمله نگه دارید و بهتر باشید؟ با جدایی از آن انتقاد و نگاه کردن به رفتارهایی که مورد انتقاد قرار گرفته است، برخورد مثبت با نقد و تلاش برای پیشرفت ؛ و با قدردانی از منتقدان و واکنش مثبت به انتقاد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای واکنش صحیح در برابر انتقادات طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه