رانندگی مردان بهتر است یا زنان: از نگاه روانشناسی

رانندگی مردان بهتر است یا زنان
   

اما در این مقاله با تکیه بر دیدگاه های روانشناسی می خواهیم این موضوع را قدری روشن کنیم و تصوات اشتباه را برطرف نماییم.که در ادامه ملاحظه می فرماییم.

رانندگی مردان بهتر است یا زنان : زنان جزئی نگر و مردان کلی نگر

رانندگی مردان بهتر است یا زنان

شاید با خود فکر کنید خوب این جزئی نگر و کلی نگر چه تاثیراتی بر روی رانندگی دارد، سوال همینجاست که با توجه به ساختار مغزی و تفاوت های شخصیتی و رفتاری مرد و زن از همین جا نشات می گیرد و باعث می شود که دو نیمکره مغز زنان یعنی چپ و راست کاملا با یکدیگر هماهنگ شده عمل کنند و همین موضوع توانایی انجام چند کار را میسر می سازد.

مثلا زنان به جزییات رانندگی و رعایت نکات ایمنی مثل باز کردن در با دست راست، رعایت مسائل امنیتی و رعایت سرعت در میزان سرعت بزرگراه ها و اتوبان ها دقت زیادی دارند.

در حالی که مردان کلی نگر هستند و در عین حال تنها می توانند یک کار را با تمرکز و دقت بهتری انجام دهند. به همین خاطر مردان خیلی از ناحیه مقررات و رعایت نکات ایمنی دقت چندانی ندارند و در آخر سر آمار تصادفات در بین آقایان بیشتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رانندگی مردان بهتر است یا زنان  به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

رانندگی مردان بهتر است یا زنان : مهارت بالای آقایان

باز هم با تکیه بر سیستم فیزیولوژی مغزی و ساختاری که دارد مردان از مهارت های بالاتری نسبت به خانم ها در رانندگی برخور دارند و همین موضوع باعث می شود که مردان در موقع یادگیری و رانندگی اعتماد به نفس بالاتری داشته باشند و به طبع ترس کم تری هم داشته باشند، شاید به همین خاطر است که زنان خیلی روی سرعت بالا و سریع حرکت کردن راغب نیستند ولی مردان ترسی ندارند و البته گاهی این نترسی و عدم دقت در سرعت به قیمت جان آن ها تمام می شود.

یکی از ترس های موجود در زندگی برخی از زنان و مردان همین مسئله ترس از رانندگی است، حال ممکن است که فردی به صورت طبیعی بدون اینکه پشت فرمان ماشین بنشیند بترسد و یا اینکه حادثه ای تلخ را پشت سر گذاشته باشد.

رانندگی مردان بهتر است یا زنان : تسلط بر اعصاب

زنان نسبت به مردان کمی رنجورتر و حساس تر هستند، بنابراین تا زمانی که با تسلط کافی در حال رانندگی هستند، مشکلی از لحاظ استرس و اضطراب ندارند  اما اگر در حین رانندگی اتفاقی از جانب ماشین کناری و یا بر هم خوردن تعادل به وسیله چراغ قرمز صورت بگیرد خیلی زود عصبانی و خشمگین می شوند و همین موضوع تسلط و کنترل رانندگی آن ها را زیر سوال می برد وگاهی با مشکلاتی مواجه می شوند.

که در این موارد مردان با توجه به شرایط روحی که به صورت ذاتی دارند کمتر تحت استرس و اضطراب قرار می گیرند و همین موضوع بر کنترل رانندگی آن ها تاثیر زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رانندگی مردان بهتر است یا زنان  به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

رانندگی مردان بهتر است یا زنان : تفاوت اصلی

طبق نظر بسیاری از روانشناسان و کارشناسان رانندگی هیچگونه تفاوتی در رانندگی مردان و زنان نیست تنها مسئله ای که باید در نظر گرفته شود این است که هم زنان و هم مردان با توجه به شرایط فیزیکی، روحی و ساختار مغزی که دارند دارای یک سری ویژگی های می باشند که باید در جهت رسیدن به یک امر مهم بدون نقص مثل رانندگی باید آن ها را تکامل دهند و یا بهبود ببخشند تا بتوانند نه تنها در رانندگی بلکه در همه شرایط زندگی از توانایی های خود به نحو احسن بهره ببرند.

رانندگی مردان بهتر است یا زنان : مشکلات ترس از رانندگی

یکی از ترس های موجود در زندگی برخی از زنان و مردان همین مسئله ترس از رانندگی است، حال ممکن است که فردی به صورت طبیعی بدون اینکه پشت فرمان ماشین بنشیند بترسد و یا اینکه حادثه ای تلخ را پشت سر گذاشته باشد.

در هر صورتی که باشد این ترس در وجود شما قرار دارد  و به راحتی هم قابل درمان است و مشکل حادی نیست.اما برای این کار نیاز به یک مشاور و یا روانشناس با تجربه دارید تا اگر در رانندگی ترسی دارید آن را برطرف کنید و مشکلی پیش نیاید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رانندگی مردان بهتر است یا زنان  به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

سایت زندگی ما در امر درمان های مختلف بیماری ها و اختلالات روحی روانی فعالیت های گسترده ای را در زمینه های مختلف درمانی، پژوهشی و تحقیقی و انواع آزمایش های مورد نظر درمانی انجام داده است.

همین موضوع در ارتباط با انواع ترس های موجود در زندگی مثل ترس از پرواز، ترس از رانندگی و دیگر ترس ها که همگی گاهی دست و پای زندگی را برای ما می بندند و نمی گذارند که آنگونه که باید زندگی کنیم.

رانندگی مردان بهتر است یا زنان

مراجعینی که برای ترس از رانندگی به مرکز مجیب مراجعه کرده اند، از هر دو جنس یعنی مرد و زن بوده اند و اینگونه نبوده که فقط زنان ترس از رانندگی داشته باشند پس در مورد درمان اینگونه ترس ها بهتر است خجالت را کنار بگذارند، به خصوص مردانی که این نگرانی در آن ها نهفته است اما سعی دارند آن را کتمان کنند.

افرادی که با اینگونه ترس های مواجه هستند بهتر است بدانند عدم درمان ترس تنها مشکلات را چند برابر می کند.

در مرکز درمانی مجیب معمولا از درمان های مختلف برای روند تسریع درمان استفاده می کنند.

این درمان ها عبارتند از

  • درمان روحی – روانی
  • درمان رفتاری
  • درمان دارویی

اما درمان دارویی معمولا آخرین گزینه است و یا گاهی بنا به تشخیص روانشناس همگام با  دو روش قبلی انجام می گیرد. بسیاری از افراد در این مرکز بعد از دوره درمان یک الی دو ماهه توانسته اند به راحتی بدون هیچ گونه نگرانی از رانندگی لذت ببیند، بسیاری از  آن ها که حتی ترس از رانندگی خود را فراموش کرده اند که یک زمانی از رانندگی می ترسیدند.

برای مراجعه به مرکز درمانی مجیب چه حضوری و چه تلفنی بهتر است که با شماره تماس  zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های جمعه و تعطیل ارتباط خود را برقرار نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه