نحوه خیانت زنان چگونه است؟

خیانت زنان
   

دلیل و نحوه خیانت زنان چگونه است؟

متاسفانه امروزه به دلایل متفاوت و بعضی ناهنجاری های فرهنگی شنیده می شود که در مواردی بسیار محدود شاهد روابط بین زنان متاهل و شوهردار (خیانت زنان) با پسران و یا مردان متاهل هستیم؛ که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب هستند.

کلمات کلیدی:(نحوه خیانت یک زن |خیانت یک زن|دلیل خیانت یک زن)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

خیانت‌ زنان عوامل و دلایل مختلفی دارد که می‌توان به آن ها اشاره کرد:

عدم یک رابطه صمیمانه با شوهر

یکی از عوامل و دلایل اصلی خیانت زنان، روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوج ها، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال بالا می رود که زن به شوهر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای بعضی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت و مهربانی کند. فقدان محبت، عاطفه و روابط صمیمی باعث خیانت زنان می‌شود.

اگر همسر شما قبل از این تمایلی به آرایش نداشته و یا رقبتی برای رسیدگی به خود نشان نمی داده اما به تازگی بیش از حد به خود می رسد، احتمال دارد با شخص دیگری آشنا شده و ارتباط برقرار کرده باشد.

زنانی که محبت لازم و کافی را از همسرخود دریافت کرده اند و یا روابط زناشویی خوبی بین آن ها برقرار شده است، احتمال خیانت در آن ها بسیار اندک است. 

گذشته بی ‌بند و بار زنان

یکی دیگر از عوامل و دلایل خیانت زنان، گذشته آن هاست که در یک خانواده بی ‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ باشند. تربیت غلط باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کنند. بعضی از زنان که روابط زیادی در دوران مجردی داشته اند، به دلیل اینکه دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان سخت است که خود را در زمان تاهل کنترل کنند، در همان چارچوب قبلی و گذشته به روابط خود ادامه می‌دهند. 

احساس تنهایی

یک سری مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار باشد. این زنان هنگامی که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند، وقتی می‌بینند همسرشان به علت مشغله کاری نمی‌تواند برای آن ها وقت بگذارد، گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا حتی با جنس مخالف خود پر کنند.

 

خیانت زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناخوشایند، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زنان ایجاد شود که این رابطه‌ ها را تجربه کنند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانت زنان دخیل باشند؛ در نتیجه حرمت و حریم ‌های درون خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب ‌های اخلاقی در کانون خانواده نیستند.

دوران مجردی محدود

برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته و یا در زمان مجردی خیلی محدود بوده اند، وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان رابطه ای آزادانه‌ با هم دارند، چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند به خیانت روی می آورند. شرکت در پارتی های شبانه، ارتباط با دوستان ناباب و لاابالی و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت زنان را زیاد کنند.

نشانه های خیانت زنان

مواردی که به عنوان نشانه های خیانت زنان معرفی می شوند، می توانند دلایل دیگری داشته باشند و نمی توان به صورت صد در صد این نشانه ها را به عنوان نشانه های خیانت زنان معرفی کرد.

در صورتی که این نشانه ها در زندگی زناشویی افراد صدق کند، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با مشاوری در این مورد مشورت نمایید و در مورد حالات زنان بعد از خیانت و نشانه های خیانت زنان با روانشناس صحبت کنید. به نشانه های زیر توجه کنید:

به خود رسیدن بیش از حد

اگر همسر شما قبل از این تمایلی به آرایش نداشته و یا رقبتی برای رسیدگی به خود نشان نمی داده اما به تازگی بیش از حد به خود می رسد، احتمال دارد با شخص دیگری آشنا شده و ارتباط برقرار کرده باشد.

البته ممکن است این کارها را برای شما انجام دهد و برای این که نظر شما را به خود جلب کند و تغییری در زندگیتان ایجاد کند، دست به این کار زده باشد. بهتر است با این یک نشانه قضاوت نکنید و ببیند آیا نشانه های دیگر خیانت زنان هم در همسر شما دیده می شود یا خیر.

دیر آمدن به خانه

برای همه افراد ممکن است پیش بیایید که در ماه حتی چندین بار دیر به خانه برسیم. اما این که این تاخیرها مداوم شده و تکرار شوند، کمی نگران کننده و مشکوک است. البته این نشانه هم نمی تواند به صورت قطعی و صد درصد نشانه خیانت زنان باشد.

همسرتان از بی توجهی شما شکایتی ندارد

اگر قبل از این همسرتان از این که به او توجهی نمی کنید، یا زمان کمی را برای او می گذارید شکایت می کرد، اما دیگر شکایت نمی کند، بهتر است علت این مسأله را جویا شوید. ممکن است همسرتان از شما قطع امید کرده باشد و برای همین دیگر شکایتی از بی توجهی شما نکند و اما ممکن است این سکوت ناگهانی نشانه خیانت زنان باشد. البته این نشانه هم به طور صد در صدی و قطعی نشانه خیانت زنان نیست.

اتفاقات را برای شما تعریف نمی کند

خانم ها معمولا دوست دارند در مورد اتفاقاتی که در طول روز برایشان افتاده با همسرشان صحبت کنند. اگر همسر شما هم این عادت را داشته اما دیگر این کار را نمی کند و یا زمانی که از برنامه های روزانه او می پرسید سعی می کند چیزی را از شما پنهان کند و این اتفاق بارها تکرار شده است، ممکن است این مخفی کاری ریشه در خیانت زنان داشته باشد.

مخفی کاری های مداوم و بی دلیل می تواند از جمله حالات بعد از خیانت زنان باشد. البته ممکن است این مخفی کاری ها ربطی به خیانت زنان نداشته باشد و مساله دیگری در کار باشد.

همسرتان احساس صمیمیت با شما ندارد

تمامی نشانه های خیانت زنان به یکدیگر مرتبط هستند و نمی توان با یک نشانه نتیجه گرفت خیانتی در کار است. زمانی که پای خیانت زنان در میان است، ممکن است زنی که در کنار همسرش آرام می گرفته دیگر تمایلی به این آرامش نداشته باشد و یا به عکس دچار عذاب وجدان شده و به طور کاملا عجیب و بی سابقه ای وانمود کند عاشق همسرش است و به او ابراز محبت و عشق کند.

تمامی این ها می توانند از جمله حالات بعد از خیانت زنان باشد. دلیل این رفتارها می تواند کم کردن عذاب وجدان و یا مخفی کاری باشد. اما با این حال نمی توان گفت زمانی که این رفتارها را از جانب همسر خود دیدید، به صورت قطعی و صد در صد فکر کنید که پای نفر سومی در میان است.

 

خیانت زنان

مقالات پیشنهادی مجیب

پیشگیری و درمان خیانت زنان در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

بهترین راه پیشگیری و درمان خیانت زنان، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. مسأله خیانت زنان، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد بیمار را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه