چگونه چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم؟

کنار گذاشتن چشم و هم چشمی
   

یک پدیده ناهنجار بنام چشم و هم چشمی وجود دارد و کنار گذاشتن چشم و هم چشمی مسئله ای است که ما به آن اشاره خواهیم کرد. همچنین پدیده ای است که در میان بسیاری از مردم در جامعه وجود دارد، چه این یک مرد یا زن باشد، آنها را مجبور می سازد که خود و زندگی خود را با دیگران، به ویژه همسایگان خود مقایسه کنند.

مشکلات چشم و هم چشمی عبارتند از:

  • عدم رضایت و درگیر شدن با افسردگی
  • آرام نبودن و آرامش نداشتن
  • بدهی و اهدافی که به آن نمی رسند.
  • از بین بردن روابط خوب
  • از دست دادن وجود خود

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها به صورت آنلاین و تلفنی حتی در ایام تعطیل بهره مند شوید.

کنار گذاشتن چشم و هم چشمی

کنار گذاشتن چشم و هم چشمی

اثرات چشم و هم چشمی چیست؟ اعتیاد، طلاق، فقر و اختلافات خانوادگی نتیجه این رفتار اشتباه است؛ چشم و هم چشمی گاه به شکاف های زیادی در خانواده می انجامد؛ رقابت ناسالم و غیر معقول مالی بین افراد صرف نظر از شرایط مالی خانواده، سبب انزوای فردی می شود که یکی از عوامل مهم در طلاق زوج ها است که در مرحله اول با طلاق عاطفی شکل می گیرد، در حالی که کودکان و در واقع نسل بعدی جامعه قربانیان اصلی این رفتار هستند.

جهت کنار گذاشتن چشم و هم چشمی باید از شر وسواس فکری خلاص شوید باید آن را پایان دهید. برای این کار به تمرکز بر اهداف و دستاوردهای شخصی خود فکر کنید در مورد اهداف، امیدها و رویاهای خود فکر کنید. فرصت هایی که نمی توانید با چشم و هم چشمی به دست آورید.

بررسی ریشه یابی علل چشم و هم چشمی

همانطور که گفته شد برای کنار گذاشتن چشم و هم چشمی ابتدا باید منبع آن را پیدا کنید.

منبع چشم و هم چشمی باید در برخی از غرایز طبیعی و فطری بشریت یافت شود.

اگرچه فردی که مبتلا به بیماری چشم و هم چشمی است و این اختلالات را توسعه داده و بهبود می بخشد، او در اصل گمراه می شود.

  • غریزه انسان

در انسان، الگوی غریزی وجود دارد. این غریزه است که شخصی را برای رشد، تعالی و اجتماعی شدن آماده می کند. کودکان با استفاده از تقلید واژگان را یاد می گیرند و با تقلید از رفتار بزرگ سالان، خود را با محیط اجتماعی سازگار می کنند و از انتقال آن به دانش و تجربه و توسعه و بهبود فرد و جامعه استفاده می کند در نتیجه جوامع روز به روز بزرگتر می شوند. کنار گذاشتن چشم و هم چشمی در واقع به خود فرد بستگی دارد تا دست از این غریزه ناهنجار بکشد و زندگی خود را به تباهی نکشاند.

تجربه چشم و هم چشمی

اما کسانی که ناهنجاری چشم و هم چشمی را تجربه می کنند، به درستی از این مسئله (تقلید و الگو پذیری فطری) استفاده نمی کنند و آن را در جایی نادرست خرج می کنند. مثل این موضوع را قرآن آورده که تقلید از باورهای غلط، آیین ها و مناسک خرافی را مورد سرزنش قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب می توانید تماس حاصل فرمائید.

چگونگی کنار گذاشتن چشم و هم چشمی

بنابراین، باید به کسانی که در چشم و هم چشمی ها گرفتار شده اند، به جای تقلید دیگران در این حوزه ها، تقلید از چیزهایی است که برای آنها مفید و سازنده است را الگو سازی کنیم. یکی دیگر از عواملی که قرآن برای چشم و هم چشمی به آن اشاره دارد. تکبر است این ویژگی که رذیلت اخلاقی نامیده می شود، باعث می شود فرد خود را برتر از دیگری بداند. از این رو، تلاش می کند برتری خود را در هر شکل نشان دهد.

  • تظاهر به برتری

این چنین است که او چیزهایی را که او به روش دیگری پیدا می کند، می گیرد. در اموری که احساس می کند که از برتری برخوردار نیست تظاهر به دارایی آن می نماید. بنابراین برای کنار گذاشتن چشم و هم چشمی باید تکبر بیهوده را کنار بگذاریم، مشکل چشم و هم چشمی ها به عنوان تظاهر برای برتری مطرح شده و فرد تلاش می کند وانمود کند که برتر است. جهت دریافت مشاوره با کیفیت تلفنی در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات آن ها حتی در روزهای تعطیل نیز استفاده نمائید.

راهکار کنار گذاشتن چشم و هم چشمی

راه حل برای آزادی از چشم و هم چشمی:

  • بررسی عوامل موثر بر عملکرد دیگران

چه عواملی باعث می شوند که شما به عملکرد دیگران واکنش نشان دهید:

  • نارضایتی شغلی
  • خود کم بینی و کمبود اعتماد به نفس
  • مشکلات زندگی شخصی
  • دوران کودکی سخت

بررسی کنید که چه جنبه هایی از زندگی دیگران توجه شما را جلب کرده است.

مقالات پیشنهادی مجیب

گرچه اکثر مواقع آن ها پول هستند، اما گاهی اوقات جنبه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای برخی افراد حساس باشد.

برای کنار گذاشتن چشم و هم چشمی تمام این موارد را بررسی نمائید. مانند:

  • ازدواج خوب
  • کودکان فوق العاده
  • مشاغل تاثیرگذار
  • شوهر مناسب

گاهی اوقات، دیدن آنچه که فرد می خواهد بر روی آنها تاثیر بگذارد، او را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا او تلاش می کند تا زندگی خود را بر روی استاندارد فردی که این موارد را دارد بنا کند و عموما می خواهد جای او باشد.

کنار گذاشتن چشم و هم چشمی

میزان و اندازه چشم و هم چشمی

میزان چشم و هم چشمی را اندازه گیری کنید کمی حسادت از دیگران می تواند انگیزه خوبی برای فرد، به عنوان آتش روشن راهش باشد. مسیری که ممکن است رابطه حرفه ای یا مبهم رقیب را به زندگی خود نسبت به رشد تبدیل کند، اما اگر شما به طور مداوم در مورد انجام کار دیگری فکر می کنید که او چه انجام داده تا شما هم دنبال آن بروید، جهت کنار گذاشتن چشم و هم چشمی باید از شر وسواس فکری خلاص شوید باید آن را پایان دهید. برای این کار به تمرکز بر اهداف و دستاوردهای شخصی خود فکر کنید در مورد اهداف، امیدها و رویاهای خود فکر کنید. فرصت هایی که نمی توانید با چشم و هم چشمی به دست آورید.

هموطنان عزیز و کاربران گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند می توانند به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آن ها به صورت آنلاین نیز بهره مند شوند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کنار گذاشتن چشم و هم چشمی از طریق تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز ارتباط برقرار نمائید و از سراسر ایران شماره زیر را بدون زدن صفر و گرفتن کد بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه