مراحل شش گانه تقلید نوزاد

تقلید نوزاد
   

در این مقاله، ما در مورد غرایز تقلید نوزاد و کودکان بحث خواهیم کرد و اینکه تقلید در واقع چیست و چگونگی شکل گیری آن را نیز توضیح خواهیم داد. تقلید یک جزء کلیدی از نظریه های توسعه کلاسیک رشد کودک مانند بالدوین و پیاژه است و اخیرا به عنوان یک موضوع، ترکیبی از کارهای چند رشته ای در سراسر علوم شناختی، اجتماعی، تکاملی و مغز است.

کلمات کلیدی:( تقلید نوزاد |غرایز تقلید نوزاد |نوزاد |مراحل رشد نوزاد )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

معنی و مفهوم تقلید کردن

تقلید دارایی مفهوم تطبیقی است، زیرا این مکانیسم قدرتمند یادگیری است. یادگیری تقلید نوعی انعطاف پذیری را ایجاد می کند که فراتر از فرمول الگوهای ذاتی ثابت است. کودک خطر کمتری برای محاکمه و خطا دارد و سریع تر از توسعه مستقل کودک پاسخ خواهد داد. درست همانطور که DNA اطلاعات ارثی را انتقال می دهد، تقلید وسیله انتقال خصوصیات در طول نسل است. تقلید درست در شکل گیری و توسعه فرهنگ انسانی بسیار مهم است. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات راجع به تقلید نوزاد با سایت زندگی ما تماس گرفته و از خدمات همه روزه آن ها بهره مند شوید.

تقلید نوزاد

بررسی اجمالی تقلید نوزاد و کودک

تقلید شامل اجزای شناختی و اجتماعی است. به منظور تقلید، کودک باید عمل بزرگسالان را ببیند و ادراک خود را به یک برنامه عملیاتی و خروجی تبدیل کند. تقلید مسائل کلاسیک توجه، هماهنگی متقابل و کنترل محرک را افزایش می دهد. اگر تقلید به تأخیر افتاده است، حافظه در طول این فرآیند دخیل است. چنین تقلیدی از حافظه تشخیص بصری فراتر رفته و راه را برای بررسی حافظه یادآوری های تقلید نوزاد فراهم می کند. این فرآیندهای اجتماعی بنیادی را شامل می شود، از جمله شناخت در کودکان که می توانند کاری را که شخص دیگری انجام می دهند، تقلید کنند.

شناخت و آشنایی با تقلید نوزاد

نظریه های سنتی مانند پیاژه فرض می کنند که تقلید های ظاهری و چهره ای در نوزاد یک نقطه شناختی است که برای اولین بار در حدود ۱ سالگی اتفاق می افتد. هنگامی که گزارشات جنبش های صورت در نوزادان در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ظاهر شد، بحث های زیادی مطرح شد. این گزارش ها نظریه سنتی را تقلید نوزاد را مطرح می کند که نوزادان پیچیده و غیرقابل انعطاف هستند، بدون داشتن سنسور حرکت یا مهارت های شناختی برای برقراری ارتباط با خود و دیگران می باشند.

مطالعات دقیق سرنخ هایی از تقلید را نشان می دهد. کودکان در تلاش های پی در پی رفتار خود را تصحیح می کنند. این نشان می دهد که آنها از فرآیند تطبیق متقابل استفاده می کنند.

چگونگی حالت های تقلید نوزاد

در حال حاضر، بسیاری از آزمایشگاه های مستقل تاسیس شده اند و نشان داده شده است که نوزادان حرکات صورت مانند زبان، دهان و لب ها را تقلید می کنند. این جالب است زیرا بچه ها به چهره های دیگران توجه می کنند در حالی که هنوز صورت خود را ندیده اند. آنها چگونه می توانند ژستی را که نمی توانند در خودشان ببینند، تقلید کنند؟ مطالعات دقیق نشان می دهد این موضوع سرنخ های از تقلید نوزاد را نشان می دهد. آنها رفتار خود را در تلاش های پی در پی اصلاح می کنند. این نشان می دهد که آنها از فرآیند تطبیق متقابل استفاده می کنند. هدف آن ها سازگاری با چهره بزرگسالان است. تقلید یک مبنای ذاتی دارد؛ با این حال، این یک پاسخ واحد و تهاجمی نیست، بلکه یک جنبش برای توسعه درک بیشتر از افراد از کودک است.


مطالب زیر ممکن است برای شما جالب باشند در خصوص فرزندانتان:

آیا وابستگی زیاد به والدین می تواند علت بروز ترس از تاریکی باشد؟

تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

تفسیر نقاشی کودکان چه کمک هایی می کند؟

بررسی حالت های خواب نوزاد

بررسی مراحل هفت تا یازده ماهگی نوزاد


سن شروع تقلید در نوزاد

جالب است که توجه داشته باشید که توانایی تقلید از آغاز تولد در نوزادان وجود دارد و نوزادان از همان ابتدا با توانایی یادگیری از طریق تقلید متولد می شوند. یکی از روانشناسان شناخته شده در زمینه کودکان بنام ژان پیاژه، معتقد است که توانایی تقلید نوزادان از زمان تولد تا سن دو سالگی، یک مرحله حسی-حرکتی است. برای آگاهی بیشتر در زمینه تقلید نوزاد خود می توانید از طریق تماس با سایت زندگی ما این مسئله را درک کنید و یک مشاوره تخصصی تلفنی با کیفیت نیز دریافت نمائید.

بررسی غریزی بودن تقلید نوزاد

مطالعات دقیق سرنخ هایی از تقلید را نشان می دهد. کودکان در تلاش های پی در پی رفتار خود را تصحیح می کنند. این نشان می دهد که آنها از فرآیند تطبیق متقابل استفاده می کنند. هدف آن ها سازگاری با فرد بزرگسال است و نوزادان از بازخورد حرکات صورت خود استفاده می کنند تا تلاش های بعدی خود را برای تطابق با دقیق بودن آنها با هدف انجام دهند.

مراحل شکل گیری تقلید نوزاد

گام اول، آمادگی بازتاب ها، مستلزم تجربیات برای کودک است که تقلید کند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تقلید به ارث برده می شود. در این مرحله، تقلید کودک بسیار جزئی است و بیشتر رفتار دیگران را نشان می دهد. به عنوان مثال، با گریه کودک، کودک دیگری گریه می کند بدون هر عامل خارجی یا محرک برای گریه کودک دوم این عمل اتفاق می افتد. همچنین شما می توانید به صورت همه روزه و نلفنی با سایت زندگی ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی با کیفیت در رابطه با تقلید نوزاد حتی در روزهای تعطیل دریافت نمائید.

تقلید نوزاد به صورت پراکنده

مرحله دوم، تقلید پراکنده است. در این مرحله، تقلید بیشتر و گسترده تر می شود این واقعیتی است که کودک تجربه بیشتری به دست آورده است. به عنوان مثال، هنگامی که یک کودک گریه می کند، اگر مردم اطراف آن ناله ی او را تقلید کنند، کودک گریه نمی کند و شروع به ناله می کند. این رفتار در نوزادان بعد از ۱ ماهگی دیده می شود و تلاش می کنند تا صداهای دیگر را تقلید کند. برای تقلید نوزاد به عنوان مثال، اگر یک کودک ۲ ماهه دارید و برای او صدای اَاَاَ در بیاورید کودک سعی می کند که این صداها را تکرار کند و ممکن است به شما لبخند بزند.

تقلید نوزاد

تقلید نظام دار در نوزادان

مرحله سوم، تقلید سیستماتیک یا نظام دار است در این مرحله، نوزاد صدایی شبیه صدای خود را تقلید می کند. در حدود سن ۴ ماه و نیم، هماهنگی بین دیدن و گرفتن انجام می شود، کودک چنین تمرین هایی را انجام می دهد. به عنوان مثال، یک نوزاد ۷ ماهه سعی می کند صدای خود را بیان کند. این صداها تقلید نیستند، کودک خودش آن ها را ایجاد می کند و بیان می کند. به عنوان مثال، صداهای ماما و بوبو که تلفظ آنها آسان تر است را تولید می کند.

اهمیت تقلید در نوزادان

تقلید نوزاد نشانه ای از سلامت آنهاست. توانایی تقلید برای رشد آنها ضروری است. در زیر، ما چهار جنبه رشد را نشان دادیم که تقلید را تحت تاثیر قرار می دهد:

  • یادگیری، تقلید یک ابزار قدرتمند برای یادگیری است. به عنوان مثال، یادگیری یک زبان عمدتا یک عمل تقلید است و کودک قبل از اینکه بتواند صحبت کند، صداهای کلماتی را تقلید می کند.
  • همدلی، در میان چیزهای دیگر، ضروری است که تقلید احساسات را نیز بیان می کند.
  • تجسم و تخیل، تقلید پایه تخیل است. این بدان معناست که تقلید ابتدا در نوزاد شکل گرفته و سپس با رشد شناختی کودک، در مراحل بعدی، تخیل برای اولین بار تجسم خواهد شد و سپس تخیل ایجاد خواهد شد.

خودآگاهی، با توجه به شباهت اعمال خود با دیگران، او را به فکر کردن درباره خود می اندازد.

هموطنان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره تلفنی با کیفیت از برترین متخصصان و روانشناسان کشور به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آن ها بهره مند شوند. برای ایجاد ارتباط بدون زدن کد یا صفر با شماره زیر از هر نقطه ایران تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه