هیجان دوران نامزدی را چگونه کنترل کنیم؟

دوران نامزدی
   

هیجان دوران نامزدی را چگونه کنترل کنیم ؟ برابری و تنوع در زندگی مشترک یکی از دلایل ناتوانی و انحراف زنان و مردان در طول و پس از نامزد شدن و در طول عمر است. یکنواختی به خودی خود بی قراری، دلسردی، بی دقتی و بی احتیاطی همه چیز به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که وقتی به زندگی مردم می آید، سرخوردگی بین مردان و زنان ایجاد می شود. دوران عقد بهترین دوره شناخت است زیرا افراد دارای ارتباطات عاطفی و زناشویی می توانند از روحیه و رفتار یکدیگر آگاهی یابند. اگر میخواهید در طول زمان ازدواج با همسرتان هماهنگ باشید، بهتر است زندگی خود را در طول دوران عقد بهتر کنید.

کلمات کلیدی:(هیجان دوران نامزدی|دوران نامزدی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

هیجان دوران نامزدی را چگونه کنترل کنیم؟

هیجان دوران نامزدی

مهمترین نکته این است که در هنگام ازدواج یک دختر و یک پسر، آنها می توانند دانش بیشتری از یکدیگر بدست آورند و عمق بیشتری به دانش قبلی خود می رسانند "که در مرحله قبل از ازدواج انتخاب شده اند" برای آماده شدن برای درک بهتر و انطباق در آینده زندگی مشترک.

دختران و پسران زیادی که فقط چند ماه پس از ازدواجشان ناراحت و غمگین هستند و اگر این حل نشده باشد، این تخریب به یک زندگی عادی وارد می کند و آن را به یک نقطه از زوال می رساند. به همین دلیل، از ابتدا و در طول نامزدی، مردان و زنان باید سعی کنند زندگی خود را از هرگونه یکنواختی دور نگه دارند و توجه ویژه ای به تنوع و هیجان داشته باشند؛ چرا که یکی از اصول زندگی سالم، متنوع بودن و هیجان است.

تنوع و هیجان باعث می شود افراد زنده و جدید در زندگی باشند و به عنوان یک نتیجه از زندگی ، آنها را از هرج و مرج و دلسردی دور می کند. مردان و زنان می توانند با تأمین توانایی خود و ایجاد تنوع و هیجان در جنبه های مختلف زندگی، خانواده هایشان را با احساس اضطراب و بی حسی تقویت کنند.

انواع هیجان دوران نامزدی

  1. ظهور تنوع: مردان و زنان می توانند در ظاهر خود انواع مختلفی ایجاد کنند و باعث ایجاد هیجان در نامزدهای خود شوند. تغییر لباس و چهره، تغییر در اصلاح مو، آرایش های مختلف، تغییر عطر و موارد استفاده شده، و … و همه چیز، اما چیزهایی که بوی تازه می دهند.
  2. تنوع در روابط و رفتارها: افراد باید سعی در ایجاد خلاقیت در روابط و رفتار با نامزد خود داشته باشند و دائما تنوع ایجاد کنند. به عنوان مثال، نامزدی خود را با عناوین مختلف مانند گلم، عزیزم، فرشته، مهربان و …استاده کنند و برای ابراز علاقه به او در کلمات تغییر ایجاد کنند، برای تقویت روابط استفاده های احساسی از حروف و ارسال پیام های رمانتیک و قابل اعتماد و …
  3. تنوع در امور زندگی: افراد می توانند هدایای ویژه (مانند رفتن به کوه ها، سینما، پارک، زیارت و سفرهای گردشگری، ارائه هدایای مختلف در تاریخ های خاص)، سازماندهی رویدادهای خلاقانه دو طرفه و دادن یک هدیه به زندگی و ایجاد هیجان و سرزندگی استفاده کنند.
مقالات پیشنهادی مجیب

اهمیت دوران نامزدی:

  • برای یک دختر و یک پسر که از دوران کودکی خود با خانواده های خود زندگی کرده اند و با اعضای خانواده بوده اند، جدایی ناگهانی دشوار است، و این ممکن است خلاء احساسی برای آنها، «به ویژه دختران» ایجاد کند. از این رو، ازدواج فرصتی است برای تداوم پذیرش و تحمل جدایی دختر و پسر و خانواده هایشان.
  • . دختران و پسران که قبلا با یکدیگر آشنا نبودند، برای آنها سخت است که با هم متحد شوند و زندگی مستقل خود را آغاز کنند. دوره عقد می تواند فرصتی برای زندگی مشترک با آرامش و هماهنگی که با گذشت زمان با یکدیگر پیدا می کنند، فراهم کند.
  • مهمترین نکته این است که در هنگام ازدواج یک دختر و یک پسر، آنها می توانند دانش بیشتری از یکدیگر بدست آورند و عمق بیشتری به دانش قبلی خود می رسانند “که در مرحله قبل از ازدواج انتخاب شده اند” برای آماده شدن برای درک بهتر و انطباق در آینده زندگی مشترک.

ادامه

  • دختران و پسران میتوانند آمادگی خود را برای مسئولیت مشترک زندگی خود به عهده بگیرند. دوران عقد فرصت خوبی است برای برنامه ریزی زوج های جوان برای استقلال و رفاه زندگی مشترک، و همچنین شور و امید برای آینده زندگی، که با کلمات واضح و رفتاری مناسب از سوی دختر و پسر انجام می شود .
  • همانطور که ازدواج آغاز می شود، خداوند متعال، عشق دوست داشتنی بین دختر و پسر را ایجاد می کند، به طوری که آنها خوشحال هستند که یکدیگر را ببینند و آرامش درونی خود را احساس کنند و از طریق مراجعه های صمیمانه در طول دوران ازدواج، عشق آنها رشد می کند. لازم به ذکر است که رفتار آنها در افزایش عشق و یا کاهش آن موثر است.در طول عقد، دختران و پسران می توانند بیشتر از یکدیگر یاد بگیرند و عمیق تر به دانش قبلی خود در مورد مرحله ازدواج قبل از دوران عقد کمک کنند.

 

مشاوره مجیب برای هیجان دوران نامزدی

هیجان دوران نامزدی

البته باید توجه داشت که از آنجایی که اغلب پس از مراسم عقد، عروسی است، لازم است که زن و شوهر به محدودیت ها و انتظارات معقولانه احترام بگذارند. این از دست دادن اشتیاق مردم برای رفتن به زیر یک سقف است و از سوی دیگر، چون در دوران ازدواج، مرد و زن با یکدیگر آشنا هستند و امکان تفاهم و تفکیک آنها وجود ندارد، بهتر است آنها را کنترل کنند.

ازدواج راهی برای رفع نیازهای حیاتی زندگی است و فردی که به ازدواج می رود، برای پاسخگویی به نیازهایش از صحیح ترین راه را ترجیح می دهد.

البته، خانواده ها نیز بسیار درگیر هستند. خانواده ها موظف به ایجاد شرایطی هستند که زوج ها بتوانند به تنهایی و به راحتی برای رفع برخی از نیازهای خود باشند. در زمان عقد، خانواده ها اغلب این واقعیت را نادیده می گیرند که حتی یکبار هم پسر و دختر را ترک نمی کنند، این ریشه دارد و دختر حتی ممکن است از طرف شوهر و شوهر از طرف زن شماتت شود.

نباید فراموش کرد که دختر و پسر در طول ازدواج کاملا به هم حلال هستند و رابطه آنها نه تنها اشتباه نیسا، بلکه کاملا درست است و در حقیقت همان است که اسلام دستور داد. از سوی دیگر، زوج ها باید آموزش داده شوند که در طول مدت عقد محدودیت ها وجود دارد و هر جفت باید بتواند با این محدودیت ها خود را مطابقت دهند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای هیجان دوران نامزدی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه