نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند چیست؟

نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند
   

نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند به چه دلیل است؟ درست است که همه ما می دانیم که رفتار کودکان، محصول نگرش والدین نسبت به آموزش است، اما بسیاری از والدین نقش بنیادی خود را به عنوان یک والد نادیده می گیرند. اگر پدر و مادر با فرزندان خود بهترین خلق را داشته باشند می توانند سبب رشد شوند. در این مقاله. شاید بهتر باشد نگاهی به ریشه های این باورها در والدین داشته باشیم. در ادامه با نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند

نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند

نقش پدر در تربیت کودک

کودک تحت تأثیر رشد بسیاری از افراد است و تحت تأثیر مشاهدات و جلسات متعدد قرار می گیرد. همه کسانی که در اطراف او هستند و به نوعی بر او تأثیر می گذارند، مدل و الگو فرزند هستند. پدر از همه مهمتر و موثرتر است و این اهمیت و نفوذ تا نوجوانی ادامه دارد.

نگرش پدر به کودک همه چیز است؛ درس اخلاق، تحصیل، ساخت و ساز و یا تخریب است. یک کودک در کودکی ، همه چیز را از او دریافت می کند. مهربانی، محبت، وفاداری، خلوص و صداقت، شور، شجاعت، مهربانی و فروتنی، عزت نفس، اخلاق، پشتکار، افتخارو… این از منظر روانشناسان آموزشی است که برخی از آنها رفتار کودکان را انعکاسی از رفتار پدران خود می دانند و می گویند ابتدا فرزندتان به من بگوید که شما چه کسی هستید. راهی که پدر استدلال می کند، استفاده از ابزار بدبختی و خودخواهی و … همه در تربیت کودک نقش دارند. بنابراین پدران مسئول رفتار شخصی خود هستند. به فرزندان خود آموزش دهید. او افکار و رفتار خود را بر اساس آن هدایت می کند و سبب رشد یا سقوط شخصیت کودکان می شوید. ”

با توجه به حجم و عمق رفتار پدر در کودک، می توان تاثیر رابطه پدر و مادر با روح و روان کودک را تعیین کرد. احترام پدر، احترام او، عشق، اعتماد به نفس، قدردانی و … فرزندان آینه دیدگاه کامل رفتار ما هستند.  ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

یک کودک که به تماشای اختلاف والدین بنشیند، مشکلات رفتاری مانند تجاوز در او شکل می گیرد. همچنین می دانیم که اثرات مخرب جدی اختلافات والدین حتی بیشتر از تأثیر طلاق است.

نقش مادر در تربیت کودک

کودکان وقتی که تنها در منزل هستند، به والدین خود احترام می گذارند. و این یک صحنه بسیار جذاب است. حتی گفته شده است که اگر میخواهید نقاط قوت و ضعف ارتباطات را درون خانواده خود ببینید، توجه به بازی کردن و نقاشی کردن فرزندانتان داشته باشید. در عین حال، یک مادر می تواند در یک کودک رفتاری چون، اعتماد، صداقت، عزت، عدالت، عدالت و غیره بازی کند یا آن را بکشد. مادر می تواند زمینه هدایت طبیعی کودک را فراهم کند یا او را از خط مستقیم تحریف کند. در مرحله عاطفی، مادران نیز زیادی بر روی کودکان دارند. اگر یک مادر ترسو است او نمی تواند یک فرزند شجاع داشته باشد.

تأثیر درک والدین در تربیت کودک

درک والدین در تمام صحنه های زندگی، پایه خانواده را تقویت می کند. به طور خاص، از طریق درک متقابل، همراه با این واقعیت که محیط زندگی را گرم کرده اند، فرزندان این خانواده نیز از سلامت کامل و شخصیت واقعی لذت می برند.

احترام صحبت

شایع ترین و ساده ترین و البته مهم ترین نوع روابط انسانی ارتباطات کلامی است. شرط خوبی برای گفتن چیزهای خوب و چیزهای ناب است. داشتن صدای مودبانه و محترمانه در گفتن و داشتن محتوای ارزشمندی و مفید علمی، فکری و مذهبی خوب است .

مقالات پیشنهادی مجیب

احترام گوش دادن

“شنیدن” مهارت است. نمایش توجه و دقت مکالمات طرف دیگر باعث ایجاد اطمینان و احترام و محبت در آنها می شود. خوب است که یک راه موثر برقراری ارتباط با مردم، به ویژه رابطه میان همسران، شنیدن است. از آنجا که شنیدن خوب نشانه ای از اهمیت و احترام است که طرفین به اشتراک می گذارند، و البته فراموش نکنید که فرزندان ما ارتباط خوبی با ما خواهند داشت.

حتی در بهترین ازدواج، مردان و زنان ممکن است در مورد آموزش و پرورش کودکان و افراد خوب و بد اختلاف نظر داشته باشند. اما این سوال این است که پدران و مادران چه می خواهند بکنند وقتی که در آموزش های فرزندانشان متفاوت باشند چگونه عمل کنند؟

دکتر راس پترز، یکی از برجسته ترین روانشناسان بالینی در مورد چگونگی ایجاد اختلاف نظر، می گوید: “از همان عصر، در پرورش کودکان در خانواده ها مشکل وجود دارد.”

یک کودک که به تماشای اختلاف والدین بنشیند، مشکلات رفتاری مانند تجاوز در او شکل می گیرد. همچنین می دانیم که اثرات مخرب جدی اختلافات والدین حتی بیشتر از تأثیر طلاق است. از سوی دیگر، نتایج تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که مردان و زنان که شاهد مشارکت والدین یا قربانی سوء استفاده در دوران خود هستند نیز از این رفتارها با همسرشان در آینده استفاده خواهند کرد. از آنجا که کودکان رفتارهای تکراری را به شیوه ای غیر مسئولانه تکرار می کنند و الگوهای آنها را بررسی می کنند، یعنی والدین. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مشاوره مجیب برای نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند

نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند

روانشناسان خانواده و محققان به والدین توصیه می کنند که در شرایط مناسب ازدواج کنند. قبل از ازدواج، شوهر و همسر باید منشا تقسیمات را شناسایی و اقدام به حذف آنها و درک فلسفه ازدواج و زندگی عادی کنند. والدین وظیفه دارند که ابتدا بدانند و سپس اطلاعاتی را که نیاز دارند برای فرزندان دریافت کنند. پیامدهای سوء تفاهم و ناسازگاری والدین به دو دسته تقسیم می شود. اول، اثرات و پیامدها که بر فرزندان خانواده تأثیر می گذارد، و دوم اینکه پیامد هایی که به زوجین آسیب می رسانند.

از اثرات و پیامدهای سوء رفتار والدین در مورد کودکان عبارتند از:

  • اثرات فیزیکی مانند: اختلالات خواب، شوک، عدم اشتها، از دست دادن قدرت و انعطاف پذیری، مکیدن دست و…
  • اثرات روحی و احساسی از جمله بدبینی، تصورات غلط، اختلالات عاطفی، اختلالات روانپزشکی و عصبی، احساس خشم، نفرت نسبت به والدین و عدم تکیه بر آنها، احساس ناامیدی در زندگی …
  • تأثیر بر زندگی آینده فرزندان، که شامل موارد زیر است: مصالحه با ایمنی کودک، ایجاد جرم و بزهکاری، احساس گرسنگی در روابط و نظم و انضباط، ایجاد اختلالات در کودک و غیره.
  • تأثیر بر شخصیت که یکی از مهمترین تأثیرات اختلاف خانوادگی در توسعه و تربیت شخصیت کودک می تواند نگرانی، فشار داخلی، ناامنی و تمایل به ارزیابی جهان به عنوان مکان ناامن و خطرناک باشد.
  • اختلال خانوادگی بر دختران و پسران خانواده تأثیر می گذارد، اما تاثیر نامناسب آن بر دختران بسیار بیشتر از پسران است و این به کیفیت های احساسی آنها باز می گردد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نقش خانواده در ناکام ماندن تربیت فرزند از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه