میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد

میزان رفت و آمد در دوران عقد
   

در دوران عقد و نامزدی به دلیل عدم آگاهی زوجین و خانواده های آن ها از تفاوت ها فرهنگی، زوجین ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. یکی از سوالاتی که اکثر مراجعانم در دوران عقد می پرسند، مسئله میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی است. احترام به حریم خانواده ها جزء نکاتی است که در دوران عقد باید رعایت شود.

کلمات کلیدی:(میزان رابطه جنسی در دوران عقد|رابطه جنسی در دوران عقد)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عقد زمان شناخت نیست.

دقت کنید که دوران نامزدی برای آَشنایی بیشتر است. عقد دوره مناسبی برای آشنایی نیست. عقد زمانی باید انجام شود که زوجین از انتخاب یکدیگر اطمینان داشته باشند. دوران نامزدی برای ایجاد اطمینان در افراد در انتخاب فرد درست است و قبل از عقد باید باشد. عموما خانواده ها با این مسئله موافق نیستند و ترجیح به کوتاهی دوران نامزدی را دارند. باید به خانواده ها متذکر شوم که:

رفت و آمدها، مهمانی ها، پیش هم ماندن ها و شب نشینی ها، همه و همه نیازمند هزینه های مالی زیادی هستند. این هزینه ها علاوه بر هزینه های عقد، عروسی، خانه و تشریفات است. که می تواند سختی را به خانواده های دو طرف تحمیل کند. بهتر است در این دوران با خانواده خود و همسرتان بیشتر مراعات کنید.

 دوران عقد مربوط به شناخت نیست. از فرزندانتان توقع شناخت سریع در مدت زمان کم را نداشته باشید.

اما در دوران عقد مسئولیت های دختر و پسر بیشتر می شود. در واقع آنها دختر/ پسر خانه، همسر و عروس/داماد هستند. آنها نسبت به خانواده خود و همسرشان مسئولیت دارند. و این مسئله عموما می تواند مشکل ساز باشد. در این مقاله با هدف: کاهش این مشکلات، به بررسی میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد خواهیم پرداخت.

میزان رفت و آمد در دوران عقد

میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد : میزان رفت و آمدها

مسائل زیادی در رفت و آمدها می تواند مطرح شود که شاید شما به عنوان زوج جوانی که همدیگر را به تازگی یافته اید به آن توجه نکنید. از جمله این نکات می توان به :

  • کشش های جنسی و پوشش خلاء احساسی
  • موذب بودن خانواده ها در ابتدا
  • مسائل اقتصادی
  • حفظ حرمت ها
  • و …

اشاره کرد. که به طور مختصر به بررسی هر کدام از موارد خواهیم پرداخت.

مقالات پیشنهادی مجیب

میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد : کشش های جنسی و پوشش خلاء احساسی

نمی توان این مسئله را در نظر نگرفت که شما به تازگی یکدیگر را یافته اید. هم را دوست دارید و از بودن با هم لذت می برید. کنار هم بودن به شما آرامش می دهد و شما را خوشحال می کند. همین مسئله کشش های جنسی زیادی را ایجاد می کند که طبیعی است. البته ممکن است برای برخی از خانواده ها (عموما خانواده دختران) حفظ باکرگی دختر تا قبل از ازدواج اهمیت داشته باشد. از این رو توصیه می شود به دلیل ایجاد کشش های جنسی روابط و میزان رفت و آمدهای خود را کنترل کنید. بهتر است با توجه به شرایط خانواده ها زوجین درباره این مسئله به صورت مستقیم با یکدیگر صحبت کنند.

میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد : موذب بودن خانواده ها و مسائل اقتصادی

قدم گذاشتن به یک خانواده جدید هم برای داماد و هم برای عروس می تواند استرس زا باشد. ترس از عدم پذیرفته شدن را عموما در مراجعانم می بینم. از طرفی شما می خواهید وقت زیادی را باهم بگذارنید و از طرفی دیگر حس موذب بودن برای خانواده ها و خودتان وجود دارد. این حس به مرور زمان و با محبت حل خواهد شد. اما درک کنید که بودن شما می تواند نظم زندگی خانواده های یکدیگر را تغییر دهد.

رفت و آمدها، مهمانی ها، پیش هم ماندن ها و شب نشینی ها، همه و همه نیازمند هزینه های مالی زیادی هستند. این هزینه ها علاوه بر هزینه های عقد، عروسی، خانه و تشریفات است. که می تواند سختی را به خانواده های دو طرف تحمیل کند. بهتر است در این دوران با خانواده خود و همسرتان بیشتر مراعات کنید.

میزان رفت و آمد در دوران عقد

میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد : حفظ حرمت ها

همواره توصیه می کنم از صمیمی شدن زیاد با خانواده ها در دوران عقد بپرهیزید. مهربان باشید، محبت کنید و گرم باشید اما صمیمیت زیاد ممکن است حرمت ها را از بین ببرد. صورت خوشی نمیتواند داشته باشد اگر به همسرتان بگویند چقدر به خانه هم میروید.

به صورت کلی در رفت و آمدها دوران عقد توصیه می کنم:

  • قرار های خود را اکثر در بیرون از خانه بگذارید.
  • شرایط خانواده هایتان را در نظر بگیرید (چه از نظر فرهنگی- مذهبی و چه از نظر اقتصادی)
  • به صورت کنترل شده به خانه های یکدیگر رفت و آمد کنید.
  • به هم و خانواده های هم و نظراتشان احترام بگذارید.
  • و …

میزان رفت و آمدها و رابطه جنسی در دوران عقد : رابطه جنسی در دوران عقد

این مسئله تا حد زیادی به خانواده دختر و خود او وابسته است. قطعا کشش های جنسی زیادی در دوران عقد و پس از آن وجود دارد. به هر حال شما بعد از جاری شدن عقد به طور رسمی زن و شوهر هستید. اما زن و شوهری که به خانه خودشان نرفته اند. این مسئله که در دوران عقد به صورت کامل روابط جنسی را کنار بگذارید مسئله درستی نمی تواند باشد. این مسئله با توجه به اعتقادات و شرایط خانواده دختر می تواند متفاوت باشد. سعی کنید نگرانی خانواده ها را درک کنید. توصیه می شود که از داشتن رابطه جنسی کامل در دوران عقد بپرهیزید. 

  • رابطه جنسی بعد از ازدواج ممکن است برای عده ای مسئله عادی و تکراری شود.
  • زمانی که زوجین با این مسئله روبرو می شوند عموما نداشتن ارتباط جنسی کامل به آنها توصیه میشود.
  • زیرا تمایل آنها برای داشتن رابطه جنسی کامل را افزایش می دهد.

در مورد نیازهای جنسی خود به صورت واضح صحبت کنید. اینکه فانتزی های شما چیست می تواند کمک زیادی در تکراری نشدن رابطه جنسی در آینده باشد. زوجین باید معاشقه را بیاموزند و چه دورانی می تواند از دوران عقد برای یادگیری مفیدتر باشد. شما با معاشقه می توانید به فهم یا رفع مشکلات احتمالی مانند ناتوانی جنسی نیز بپردازید.

سخن آخر

هر فرد منحصر به فرد است و روابطی او با خانواده و شریک زندگی اینده اش متفاوت است. به همین دلیل مراجعه به روانشناسان متخصص سایت زندگی ما که تجربه روبرو شدن با افراد مختلفی را داشته اند می تواند مفید باشد. اگر شما هم در دوران عقد با مشکلات متعددی روبرو هستید مرکز روانشناسی مجیب برای تغییر شرایط به بهترین نحو ممکن در کنار شما خواهد بود.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه