در روابط دوستی قبل ازدواج چقدر باید به هم نزدیک شد؟

روابط دوستی قبل ازدواج
   

روابط دوستی قبل ازدواج چگونه باید باشد؟ راضی کردن خانواده به ازدواج چگونه ممکن است؟ چطور خانواده ها را به ازدواج با نامزدمان راضی کنیم ؟ ما در ایران زندگی می کنیم و در فرهنگ ما ازدواج شریک زندگی نیست انتخاب خانواده و مردم است. به همین دلیل خانواده نقش مهمی در آینده زندگی مشترک ایفا می کند. به غیر از این واقعیت که خانواده در کشور ما تأثیر زیادی بر زندگی مشترک دارد. شاید ما فراتر از آن باشیم و بگوییم این عنصر مهم، خانواده، نقش مهمی در ازدواج دارد.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در کشور ما، خانواده ها همچنین می توانند روابط ظاهرا عاشقانه را به یک ازدواج خسته کننده تبدیل کنند، و برعکس، آنها یک زندگی موفق را در یک رابطه کاملا طبیعی ایجاد می کنند. پیچیدگی و ویژگی شخصیت اعضای خانواده (به ویژه مادر) می تواند اهمیت این موضوع و تاثیر آن را تغییر دهد، اما با این همه، تاثیر خانواده بر آینده زندگی مشترک نمی تواند نادیده گرفته شود. در ادامه با راه های روابط دوستی قبل ازدواج آشنا شوید.

اگر تصمیم به قطع رابطه داشته باشید، این تفکیک باید یکباره انجام شود، نه به تدریج و یا با کاهش رابطه، زیرا کاهش تدریجی رابطه موثر نیست و کاهش رابطه باعث بازگشت مجدد می شود.

روابط دوستی قبل ازدواج

روابط دوستی قبل ازدواج

امروز، با گسترش روابط اجتماعی و ظهور ارتباطات مجازی در شبکه های اجتماعی، تمایل به دوستی و آشنایی پیش از ازدواج در میان جوانان به طور چشمگیری افزایش یافته است. در اغلب موارد، چنین آشنایی بدون داشتن دانش مناسب ساخته می شوند و در بلند مدت منجر به کشش درونی و ایجاد منافع شدید و غیر منطقی می شود. ادامه طیف چنین روابطی در بلندمدت می تواند پیامدهای متعددی داشته باشد:

یا این روابط دوستی منجر به شناخت درستی از اصول و دو طرف می شود، پس از یک دوره دوستی، تصمیم به ازدواج و قرارداد ازدواج می گیرند، یا پس از کش و قوس، ادامه دادن این رابطه نامناسب، ناامید و خسته است و این دوستی را محدود می کند

چرا ازدواج می کنم؟

انتخاب شریک بر اساس خصوصیات فردی و اخلاقی هر فرد است. بهترین توصیه هایی که روانشناسان ازدواج می کنند این است که قبل از انتخاب شریک زندگی، معیارها و معیارهای شخصی و اجتماعی خود را فهرست کنید.

ضروری است که چنین فهرستی بنویسیم، برای رسیدن به خودآگاهی و شناسایی ویژگیهای فردی و شناخت معنویت خودمان. بدون شک، اگر من، به عنوان یک انسان ازدواجی آماده بودم، درک درستی از خواسته های خود داشتم؛ من نمیتوانم به انتخاب کسی دیگر اعتقاد داشته باشم و معیارهایم را بر اساس آن شکل دهم.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشکلات روابط دوستی قبل ازدواج از نظر روانشناسی

بدبینی

یکی از مشکلات دوستی های زودگذر و ناخوشایند بدبینی است که تأثیر منفی روی ذهنیت آنها نسبت به جنس مخالف دارد.

انگیزه های مختلف در دوستی

هدف پسران و دختران از دوستی متفاوت است و زمانی که اهداف افراد متفاوت از ایجاد رابطه است، برای هر دو طرف یک مشکل وجود خواهد داشت. دختران این روابط را ازدواج تصور می شود ، اما پسران بیشتر احتمال دارد که به رابطه جنسی با جنس مخالف وارد شوند، و گاهی اوقات با گذشت زمان وارد رابطه می شوند.

اجبار  به ازدواج

اکثر خانواده های ایرانی به چنین روابط مثبت نگاه نمی کنند، به خصوص اگر قصد ازدواج نباشد. چندین بار افشای رابطه یا ایجاد شرایطی که مخالفت با ارزش های فردی یا خانوادگی افراد به خانواده ها می انجامد که روابط خود را با شرایط اجباری تغییر می دهند. ازدواج اجباری یکی از پیامدهای دوستی دختر و پسر است

روابط عجولانه

بسیاری از این افراد، در ترس از لزوما تنها ماندن، عجله برای ایجاد دوستی برای خود دارند، به دلیل اینکه آنها بی حوصله می شوند.

تغییر دیگری

گاهی اوقات در این دوستی ها، دو طرف سعی می کنند تغییر دیگری را انجام دهند، زیرا هر کس تصمیمی می گیرد تا آن را به عنوان اصل در نظر بگیرد. به همین دلیل تلاش برای تغییر دیگری به دلخواه خود، در بسیاری موارد خسته کننده است، و اگر طرف دیگر مجبور باشد این کار را انجام دهد، با ناراحتی، انتظار متقابل و کاهش اعتماد به نفس همراه خواهد بود.

قطع رابطه

بسیار دشوار است که روابطی را که در آن دوستان مدت زمان دوست بوده اند، قطع کنید و این به همان اندازه که شما فکرش را بکنید ناراحتتان می کند، اما باید توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید روابط خود را پایان دهید، بهتر است از هم جدا شدن یک روزه و نه تدریجی باشد و در این دوره شما نباید گریه کنید و برای اینکه بتوانید به زندگی عادی خود بازگردید، باید با واقعیت روبرو شوید و چندین ماه خود را کنترل کنید. اگر شما به طور مداوم به این رابطه فکر می کنید، نمی توانید به زندگی عادی خود بازگردید.

یک نکته مهم

اگر تصمیم به قطع رابطه داشته باشید، این تفکیک باید یکباره انجام شود، نه به تدریج و یا با کاهش رابطه، زیرا کاهش تدریجی رابطه موثر نیست و کاهش رابطه باعث بازگشت مجدد می شود.

دوستی برای شناخت جنس مخالف

روابط دوستی قبل ازدواج

برخی از افراد با این هدف تمایل به دوستی دارند که قصد دارند یکدیگر را بشناسند، اما این کاملا اشتباه است. اگر میخواهید قبل از ازدواج بیشتر همدیگر را بشناسید، راه دیگری وجود دارد که از این دوستیهای نامحدود بهتر است. برای به دست آوردن این شناخت، لازم نیست دوستی و روابط عاطفی داشته باشید. بهتر است رابطه ای مانند دو همکلاسی یا دو همکار داشته باشید و پا را فراتر از آن نگذارید.

مشاوره مجیب برای روابط دوستی قبل ازدواج

اما واقعیت این است که الگوهای ازدواج در سال های اخیر تغییر کرده است و این دختر و پسر هستند که معیارهای آنها را تعیین می کنند و همسرشان را انتخاب می کنند. این معیارها، البته، در متن خانواده هر فرد تعریف شده است، اما در هر صورت، تفاوت هایی وجود دارد که از دیدگاه جوانان با والدین آنها متفاوت است. ازدواج با رضایت والدین موجب آرامش بیشتر می شود، اما این رضایت نباید به قیمت نارضایتی ازدواج شما باشد. به عبارت دیگر، شما نباید به راحتی بدون رضایت خود از رضایت پدر و مادر خود رضایت داشته و تن به ازدواج دهید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای روابط دوستی قبل ازدواج از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه