راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر
   

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر از مباحث و مطالب همیشگی اینگونه دعوا های خانوادگی است که در عین ساده بودن و همچنین قابل حل بودن، متاسفانه به دلیل ناآگاهی از رفتار های درست بین روابط عروس و مادر شوهر همیشه اختلافاتی پیش می آید که همچنین به دلیل ندانستن راه حل های کاربردی گره های دعوا هر لحظه بیشتر می شود و تبدیل به کینه ها و کدورت های محکم خانوادگی نیز می شوند.

کلمات کلیدی:(عروس و مادر شوهر|دعوای خانوادگی|دعوا با خانواده شوهر)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برای این منظور بهتر است که راجع به راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر و حتی  موضوعاتی که منجر به  اختلافات شدید می شوند، بیشتر بدانید و بهتر برخورد کنید.

در این مقاله به همین موضوعات می پردازیم تا اگر در این زمینه دچار اختلافات فامیلی و خانوادگی هستید، تا حدودی با روش ها و برخورد های  عادلانه و درست با مسائل   را فرا بگیرید.

بسیاری از خانواده ها به دلیل مشکلات زیادی که در بین آن ها وجود دارد و تقریبا هر روز با آن دست به گریبان هستند، هر روز غیبت یکدیگر را می کنند، همیشه آسیب های روحی از این بابت دارند، اما باز هم دست به کاری نمی زنند و تقریبا به روز مرگی رسیده اند که دعوا های آن ها جز برنامه روزانه شده است.

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر: عدم توقعات نامربوط

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر

 

اگر مادر شوهر و عروس جدا از مسائل و مشکلاتی که ممکن است بین آن ها به وجود بیاید، به این منطق و تفاهم شخصیتی برسند، نباید از هم توقعات بیجا داشته باشند، یعنی اینکه وجود رفتار هایی که حاصل از احترام و بزرگ منشی می باشد و لازمه یک رابطه مادر شوهری و عروس است، توقعات دیگری که چیزی جز بحث و جدل را به دنبال ندارد، از خود دور کنند.

طبق آنچه که مشاوران خانواده سایت زندگی ما برآورد کرده اند، بسیاری از مادر شوهر ها و عروس ها مشکلات شان از توقعات زیاد و نامربوط شکل می گیرد و هر یک انتظارات خود را برتر و ارجح تر از دیگری می پندارند.

مثلا “چرا مادرت برای من به خاطر فلان اتفاق کادو نخرید”  و یا ” قبل از اینکه به خونه ات بری نباید یک سری به مادرت میزدی”

همه مواردی که ایجاد سوال و یا گلایه می کنند، به خاطر عدم درک شرایط و توقعات نادرست باشد، حتی اگر بدانید عروس و یا مادر شوهر توانایی انجام کار را داشته است، اما به هر دلیلی انجام نداده، با گله مندی کاری دست نمی شود و تازه مسائل بیشتری به هم گره می خورند.

شما می توانید برای مشورت با مشاوران خانواده مرکز روانشناسی مجیب و دریافت بهترین راهکار ها از آنها، از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر: احترام آویزه گوشتان باشد

یکی از نکات اساسی که جز لاینفک زندگی خانوادگی است به خصوص برای روابط عروس و مادر شوهر وجود احترام بین آن هاست، اگر احترام بین یکدیگر را حفظ کنید و همیشه از در احترام  وارد شوید، با یکدیگر  با احترام برخورد کنید و حتی بحث کنید، مطمئن باشید هر دو شما هم به خواسته هایتان می رسید و هم حرف هایی را که در دل داشته اید می زنید، اینگونه هر دو طرف به اشتباهات خود پی می برید، بدون اینکه دلخوری و یا کدورتی به وجود آید.

مقالات پیشنهادی مجیب

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر: رو در رو حرف بزنید

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر

اگر از بحث های تکراری، جنجال های خانوادگی و نبود آرامش خانوادگی می هراسید و حوصله ندارید، هیچ گاه از واسطه استفاده نکنید، یعنی اگر دوست دارید موضوعی را به مادر شوهر خود بگویید و یا فلان نصحیت را به عروس خود داشته باشید، با همان لحن احترام همیشگی که همیشه از آن استفاده می کنید به خودش بگویید نه اینکه در بین حرف های دوستانه ای که با دوستان، فامیل و یا جاری و خواهر شوهر خود دارید ، مباحث خصوصی یکدیگر را بگویید، شاید اگر از زبان خود شما بشنوند تازه خوشحال هم بشوند و جنبه کاملا متفاوتی داشته باشد.

اما اگر از زبان دیگری به گوش آن ها برسد، مطمئن باشید هر موضوعی که باشد، احتمالا مورد دلخوری می شود.

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر: محبت کنید

از قدیم گفته اند، از محبت خار ها گل می شوند، محبت کردن دل سنگ را هم آب می کند،چه برسد به انسانی که مادر است و یا زنی که عشق خود را نثار دیگری کرده است.

مثلا  اگر مادر شوهر هستید و اکنون در حال درست کردن مربا هستید، سعی کنید یک شیشه مربا  هم برای عروس خود کنار بگذارید، اینگونه او متوجه می شود که برای شما و خانواده شما اهمیت دارد.

یا اگر به بازار رفته اید و خرید کرده اید، اگرمی دانید که مادر شوهر شما در منزل خود چیزی کم داشته و یا مدت ها قرار بوده فلان چیزی را بخرد اما فرصت نکرده است، بد نیست آن را برایش بخرید، او قطعا محبت شما را صد برابر بهتر جواب می دهد و اینگونه مهر و محبت ها زایش های خوبی دارند که همیشه در حال چرخش هستند.

راه حل های دعوای تکراری عروس و مادر شوهر: مشورت گرفتن

شاید در گذشته کمک از مشاور برای اختلافات عروس و مادر شوهر مضحک به نظر می رسید، اما در گذشته مردم تصوراتی راجع به روانشناس و روانشناسی داشتند که حتی اگر طرف مالیخولیا هم می گرفت، رفتن نزد روانپزشک و  روانشناس را عیب و ننگ می دانست،به دلیل تصورات غلطی که دیگران بر او برچسب روانی نزنند.

اما در دنیای کنونی و پیشرفت های حاصل دیگر نباید اینگونه باشد و حتما در صورتی که با مشکلات خانوادگی نه چندان پیچیده برخورد کردید، بد نیست از یک روانشناس مشورت بگیرید، اتفاقا در ابتدای کار کمک بگیرید، مشکلات حاد و بغرنج بدی را تجربه نخواهید کرد.

و مطمئن باشید که پیشمان نمی شودید.

مرکز مشاوره تلفتی مجیب

مراکز روان درمانی تقریبا در تمامی زمینه های روح و روان، خانوادگی، فردی، تحصیلی و جامعه شناسی راه کار و  راهبرد های متنوعی را برای مسائل مختلف در بر دارد.

بسیاری از خانواده ها به دلیل مشکلات زیادی که در بین آن ها وجود دارد و تقریبا هر روز با آن دست به گریبان هستند، هر روز غیبت یکدیگر را می کنند، همیشه آسیب های روحی از این بابت دارند، اما باز هم دست به کاری نمی زنند و تقریبا به روز مرگی رسیده اند که دعوا های آن ها جز برنامه روزانه شده است.

اما برای رهایی از اینگونه مسائل کافی است تنها یک جلسه نزد روانشناس خانواده بروید تا با یک جلسه یک ساعته بهتر شما را راهنمایی کند.

برای حل اختلافات خود بهتر است از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با مرکز مشاوره تلفنی مجیب بدون از دست دادن وقت و متحمل شدن مسافت های طولانی ارتباط خود را برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • mansour
    5 سال پیش

    با سلام و درود بی پایان.
    من در خارج از کشور هستم، راهها یا شماره تماس ارتباطی را برام ارسال می فرمائید؟
    متشکرم