با این روش ها در دعواهای زناشویی شما پیروز شوید

پیروز شدن در دعوای زناشویی
   

شما می توانید با این روش ها پیروز شدن در دعوای زناشویی را تجربه کنید البته این نیز حائز اهمیت است که بدانید درگیری های زناشویی همیشه به معنای ازدواج ناموفق نیست. گاهی سکوت و انکار مشکلات زندگی مشترک بیشترین تاثیر را در روابط زناشویی می گذارد. شما باید صحبت کنید، البته این نیاز به یک مهارت دارد که باید یاد بگیرید. درگیری های زناشویی بسیار شایع است.

کلمات کلیدی:( دعواهای زناشویی |پیروز شدن در دعوای زناشویی |مشکلات زناشویی )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

  • دو ذهنیت متفاوت

شوهر و همسر دو نفر متمایز با ذهنیت متفاوت هستند. کاملا طبیعی است که در برخی موارد مخالف باشند و حتی این اختلاف نظر را با یکدیگر بحث کنند. اما بعضی از خطاهای مخرب پس از این نزاع ها رخ می دهد. در این مقاله، ما مسائلی را که باید در دعواهای زناشویی به آن توجه داشته باشید مورد بحث قرار می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید.

بگویید: من عصبانی هستم! احساس خوبی ندارم! من نمی توانم این تصمیم را قبول کنم. برای من سخت است که این کار را بکنم. در این مورد، آتش جنگ را شعله ور نکرده اید و بدون سرزنش همسرتان حرف خودتان و حرف آخر را زده اید.

 

پیروز شدن در دعوای زناشویی

چگونگی پیروز شدن در دعوای زناشویی

پایان دادن به دعوای زن و شوهری به نفع خودتان!

در زندگی عادی، هر دو طرف حق دارند که گاهی اوقات خسته، ناراحت، عصبی و بی حوصله باشند. هنگامی که جو فشرده است، به جای ظاهر شدن به صورت نادرست، یک استراتژی کاملا راهبردی برای آرام کردن فضا و پیروز شدن در دعوای زناشویی لازم است.

  • عزیزم، حق با شماست

اگر می بینید که همسر شما روز بدی دارد و بدون هیچ دلیلی قانع نمی شود که به تعارضات زناشویی پایان دهد، به او بگویید درست است که ناراحت و بی حوصله باشد. حکم گفتن (عزیز من، حق با شماست) یک راه ساده اما بسیار مفید برای خلع سلاح طرف دیگر و جلوگیری از جنگ های زناشویی بی معنی است. پس از گفتن این، طرف مقابل چیزی برای گفتن ندارد و شما آخرین کلمه را به طور کاملا نامحسوس زده اید.

  • توهین نکردن

برای پیروز شدن در دعوای زناشویی از کلمه من استفاده کنید تا خشم خود را بدون سرزنش و توهین به طرف مقابل به زبان بیاورید. به جای گفتن:

  • تو اعصاب من را خراب می کنی!
  • تو مرا عذاب می دهی!
  • من را درک نمی کنی
  • تو نمی فهمی!
  • همه چیز را تحمیل می کنی …

بگویید: من عصبانی هستم! احساس خوبی ندارم! من نمی توانم این تصمیم را قبول کنم. برای من سخت است که این کار را بکنم. در این مورد، آتش جنگ را شعله ور نکرده اید و بدون سرزنش همسرتان حرف خودتان و حرف آخر را زده اید.

روش های پیروز شدن در دعوای زناشویی

صحبت های ظریف را بیاموزید. اگر از اینکه همسر شما مدام می خواهد که حرف فقط حرف خودش باشد خسته شده اید. فقط یک راه مانده، گفتگو و مذاکره است. فضا را آماده کنید تا حرف شما کامل شنیده شود. تاکید کنید که تنها گوش کند و سخنان شما را متوقف نکند. به این ترتیب، شانس بیشتری برای شنیده شدن کلمات شما وجود دارد و بیشتر احتمال دارد که شما بتوانید طرف مقابلتان را متقاعد کنید و کلمات خود را بیان کنید تا همسرتان قانع شود. جهت مشاوره برای پیروز شدن در دعوای زناشویی می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه اقدام فرمائید و با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

راهکارهایی جهت پیروز شدن در دعوای زناشویی

پس از دعوا اشتباه نکنید!

پس از بحث در رابطه با زن و شوهر، زن و شوهرکارهایی را باهم انجام می دهند که کمک می کند تا ثبات و طولانی مدت شدن ناراحتی و دعوا بیشتر شود. در اینجا برخی از این اشتباهات ذکر شده است:

  • سرد نباشید

پس از جنگ های زناشویی اساسا، دو طرف حوصله صحبت کردن با یکدیگر را ندارند. اما اگر بعد از مدتی، زمانی که هر دو شما آرام تر شدید و همسرتان به سمت شما آمد و خواست که با هر گونه استثنائی با شما صحبت کند، اگر به او پاسخ ندهید. بدترین کاری که ممکن است در این شرایط انجام شود این است که سکوت کنید و به اصطلاح به آن بی توجهی کنید. تکرار این مسائل موجب شکاف بزرگ بین شوهر و همسر می شود که ممکن است آسیب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. پس برای پیروز شدن در دعوای زناشویی سرد نباشید به عبارت دیگر قیافه حق به جانب نگیرید.

  • جملات او را فراموش کنید

جملات یا کلماتی را که از دهان شریک زندگی خود در هنگام دعوا می شنوید، نادیده بگیرید. در مورد آنها نگران نباشید و اجازه دهید آنها در میان درگیری های زناشویی دفن شوند. بار سنگین آن ها را تحمل نکنید و به دوش نکشید بدون تردید، در طول دعوای زن و شوهری، دو طرف به یکدیگر محبت نمی کنند و از کلمات نا امید کننده استفاده می کنند. برای دریافت مشاوره از بهترین مشاوران و روانشناسان با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

پیروز شدن در دعوای زناشویی

شناخت اصول پیروز شدن در دعوای زناشویی

تحقیر نکن! شاید شما خودتان را نمی شناسید و نمی دانید، اما خدای شما می داند که بسیاری از انتقادات، نقص ها و تحقیرهایی که شما گاهی از سر خیرخواهی می کنید، رابطه شما را مسموم می کند و این را خودتان نمی دانید. واقعیت غیرقابل انکار این است که هیچکس دوست ندارد در محیطی زندگی کند که شخصی دائما او را تحقیر کند. بیش از حد فکر نکنید، بسیار ساده است و گاهی اوقات بدون دانستن انجام می شود.

  • تحقیر کردن

تقریبا هر کس که شریک خود را تحقیر می کند، به خیال خودش کار درستی انجام می دهد. آنها از واژه های تحقیر آمیز برای تعیین و تکلیف کردن دیگران استفاده می کنند. برای پیروز شدن در دعوای زناشویی تهیه کردن فهرستی از جملات ممنوعه همان طور که از اسمش پیداست، بهترین کار برای شروع خواهد بود.

  • نقش تهیه لیست کلمات ممنوعه

لیستی از کلمات و جملات که نمی خواهید از همسر خود بشنوید را تهیه کنید. جلوگیری از اختلاف در مواردی که می خواهید جمله خودتان را اصلاح کنید، بسیار مهم است. گاهی اوقات یکی از شما توسط دیگری مورد رنجش قرار گرفته است، با انکار مشکل و افشای خشم با تحقیر کردن پنهانی مسئله حل نمی شود. پس حرفتان را بزنید تا راه حلی برای آن بیابید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشترکین و کاربران محترم که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت داشته باشند و از سراسر ایران با بهترین مشاوران و روانشناسان کشور مشورت نمایند و از خدمات آن ها بهره مند شوند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از ارائه خدمات همه روزه آن ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیروز شدن در دعوای زناشویی نیز با شماره زیر تماس بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه