چگونه کودکانمان را برای طلاق آماده کنیم؟

آمادگی کودکان برای طلاق
   

در این مقاله راجع به آمادگی کودکان برای طلاق صحبت می کنیم چرا که گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما و همسرتان هیچ نتیجه ای از روش های صبر، گفتگو، مشاوره و … ندارید و باید تن به طلاق دهید. کودکان چه می شوند؟ کودکان که امید به زندگی طولانی داشته اند و برای سال ها به شما احتیاج دارند و دوست دارند تا در مقابل چشم های شما رشد کنند. در حال حاضر این گل های کوچک در میان طوفان که شما تنظیم کرده اید در هر لحظه از بین می روند. البته شما و همسرتان در مورد بچه ها نگران هستید، اما شاید شما نمی دانید که چگونه می توانید آسیب پذیری بچه ها را در این مورد به حداقل برسانید.

کلمات کلیدی:( طلاق |اطلاع دادن طلاق به دیگران|آمادگی کودکان برای طلاق  )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

  • روش های مناسب

اگر ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید، روش های مناسب برای مراقبت از این گل های طوفان زده را بررسی خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره و کسب آگاهی بیشتر در این رابطه می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.

کودکان ۷ تا ۸ ساله معمولا پس از طلاق افسردگی شدید دارند. پسران معمولا به شدت واکنش نشان می دهند و خیلی زود گریه می کنند. همانطور که کودکان رشد می کنند، افسردگی و غم و اندوه جای خود را به خشونت و انتقام‌گیری می‌دهد

آمادگی کودکان برای طلاق

تأثیرات طلاق وآمادگی کودکان برای طلاق

طلاق و مجموعه مشکلات قبل و بعد، هر یک تاثیر نامناسب روی روان کودک خواهد داشت که باید با شناخت دقیق آنها برای کاهش آنها برنامه ریزی شود.

  • احساس ناامنی
  • ترس از آینده
  • ترس از ترک
  • احساس طرد شدن
  • احساس گناه و مقصر بودن در اختلاف بین پدر و مادر
  • عدم اطمینان
  • غم و اندوه
  • اضطراب
  • تنهایی
  • خشم و افسردگی

اثرات کلی از طلاق بر روی کودکان می باشد. به دلایل مختلف، این علائم در پسران واضح تر از دختران است. اما آمادگی کودکان برای طلاق و اثرات را می توان در گروه های سنی مختلف کودکان نیز متمایز کرد. در هر دوره زمانی، برخی از مشکلات جدی تر وجود دارد که ما در زیر بررسی خواهیم کرد.

بررسی رفتار کودکان ۲ تا ۶ ساله

کودکان این سن بیشتر احتمال دارد که با خشم و افسردگی نسبت به طلاق والدین واکنش نشان دهند. آنها نیز افسرده و ناراحت هستند و خیلی زود گریه می کنند و گاهی اوقات آنها در رفتارهایشان زیاده خواه هستند. برای آمادگی کودکان برای طلاق باید بدانید که بسیاری از دختران در این سن عصبی هستند، اما بعضی دیگر رفتارهای بزرگسالانه ای دارند. این بچه ها در مورد رفتار و مراقبت از خود بیش از حد مراقب هستند و دیگر بچه‌ها را مانند بزرگ‌ترها سرزنش و تنبیه می‌کنند و گاهی اوقات به آن ها نصحیت می دهند.

  • رفتار پسران

پسران تندخو و خشونت آمیز هستند و رفتارهای وحشیانه آنها بیشتر می شود.

این کودکان ترجیح می دهند به تنهایی و در بازی ظاهر نشوند.

در محیط های جمعی مانند مهد کودک، به جای بازی با دیگران، آنها اختلال و بی نظمی ایجاد می کنند.

جهت آگاهی بیشتر در این رابطه با سایت زندگی ما تماس بگیرید.

بررسی سنین آمادگی کودکان برای طلاق

  • کودکان۷ تا ۱۱ ساله:

کودکان ۷ تا ۸ ساله معمولا پس از طلاق افسردگی شدید دارند. پسران معمولا به شدت واکنش نشان می دهند و خیلی زود گریه می کنند. همانطور که کودکان رشد می کنند، افسردگی و غم و اندوه جای خود را به خشونت و انتقام‌گیری می‌دهد. کودکان ۹ تا ۱۱ ساله پس از جدایی از وقوع حوادث شگرف می آیند و مدرسه با معلمان مدارس درگیر می شود و عملکرد آموزشی خود را کاهش می دهند. پسران از دیدار با پدر خود استقبال نمی کنند و در مدرسه بسیار سخت هستند.

  • ۱۲ تا ۱۷ ساله (نوجوانی):

آمادگی کودکان برای طلاق و نوجوانان در این سن، با طلاق بیشتر سازش می کنند تا کودکان کوچک تر. این ممکن است به دلیل احساس استقلال و عدم ارتباط نزدیک با والدین یا به دلیل درک بیشتر آنها از مشکلات والدین باشد. در این شرایط، آنها معمولا از والدین خود دور می شوند و سعی می کنند از یک طرح متفاوت و مستقل زندگی استفاده کنند. بعضی از آنها در روزهای اول جدایی احساس گناه می کنند و واکنش های عصبی را نشان می دهند و سعی می کنند تا آنجا که ممکن است از خانه و والدین دوری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر آمادگی کودکان برای طلاق می توانید به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

آمادگی کودکان برای طلاق

خبر دادن به فرزندان برای طلاق

چگونه فرزندان خود را از تصمیم طلاق مطلع کنیم؟

اگر چه کودکان از اختلافات شما آگاه هستند، ممکن است که بیانیه صریح که قصد دارید جدا از یکدیگر باشید، یکی از سخت ترین کارهایی است که در زندگی شما انجام می شود. کودکان در مورد این موضوع شوکه خواهند شد و شما باید در این مرحله مراقبت و دقت بیشتری داشته باشید. این یکی از سخت ترین مراحل زندگی کودکان است. بنابراین مراقب باشید که در شرایط دشوار قرار نگیرند یا آماده باشند که آن را بشنوند. زمان تغییر مدرسه یا مهد کودک، بیماری، آداب معاشرت مدرن، امتحانات مدرسه یا اینکه چنین موقعیتی، زمان مناسبی برای شنیدن این داستان نیست.

  • پیدا کردن زمان مناسب

زمان آمادگی کودکان برای طلاق را شما انتخاب کنید و مطمین شوید که بچه ها زمان کافی برای روبرویی با این خبر را دارند. تعطیلاتی که شما و سایر اعضای خانواده در خانه هستند، زمان مناسب برای چنین کاری است. این خبر را به عنوان دو نفره، یعنی با همسر خود ارائه دهید. اگر در منزل چندین فرزند داشته باشید، بهتر است که این جلسه را با هم داشته باشید و همه بچه ها حضور داشته باشند. بچه ها بعد از شنیدن این خبر، بعضی وقت ها سکوت می کنند و سپس از شما و همسرتان سوال زیادی می کنند. سعی کنید سوالات آن ها را به آرامی پاسخ دهید.

مقالات پیشنهادی مجیب

هموطنان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره تلفنی از برترین مشاوران و روانشناسان کشور با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات آن ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع آمادگی کودکان برای طلاق نیز می توانید به صورت همه روزه اقدام فرمائید حتی در ایام تعطیل، برای این کار با شماره زیر از طریق تلفن ثابت اقدام فرمائید و از سراسر ایران مشاوره با کیفیت تلفنی دریافت کنید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه