نداشتن اعتماد به نفس چه مزایا و معایبی دارد؟

اعتماد به نفس پایین
   

اعتماد به نفس پایین چه مزایا و معایبی دارد؟ با این حال، برخی از افراد نیز در مقابل اعتماد به نفس مقاومت می کنند، زیرا از عدم اعتماد به نفس بهره مند می شوند. بعلاوه برخی از دلایل ممکن است ناخودآگاه باشد، اما مزایای آن یکسان هستند. حالا با ما بمانید …همانطور که با هر چیز در زندگی، آگاهانه یا ناخودآگاه، ما تصمیماتی را براساس بازپرداخت می گیریم. ما مزایا و معایب را ارزیابی می کنیم و تصمیم می گیریم که بهترین راه چیست.

بنابراین، بیایید نگاه کنیم به تمام مزایای بالقوه برای داشتن اعتماد به نفس پایین. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

چرا باید اعتماد به نفس داشت؟

با اعتماد به نفس در مورد نقاط قوت خود، به شما کمک می کند تا شجاعت و تفکر را در زمانی که زندگی سخت می شود، جلب کنید. این به شما کمک می کند که چیزها را در چشم انداز خود حفظ کنید و زمانی که دیگران می گویند که کار پیش رو تقریبا غیرممکن است در زمان مشخصی انجام شود. یک فرد معتقد توانایی کافی برای درک محدودیت های خود دارد و می داند که چگونه با آن می تواند با استقامت و نقاط قوت خود، روبرو شود.

اکنون که ما متوجه شده ایم که چگونه اعتماد به نفس به توانایی درک شده شما برای مدیریت یک عمل بستگی دارد، بیایید درباره مزایا و معایب حس اعتماد به نفس بحث کنیم. در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مزایای اعتماد به نفس پاییناعتماد به نفس پایین

توان بالقوه برای شکست را کم می کند

اگر شما اعتماد به نفس پایین دارید، می توانید تنبل و انتظارات کمتری برای خودتان داشته باشید. شما کمتر احتمال دارد به خطر بیفیتد، بنابراین احتمال شانس شکست شما را کاهش می دهد.

پیش بینی

با اطمینان نیست، می توانید پیش بینی کنید که چگونه افراد با شما رفتار خواهند کرد. شما کاملا آن را زمانی که مردم شما را قبول نمی کنند می پذیرید. در نتیجه، شما مجبور نیستید بیش از حد سخت تلاش کنید و تلاش زیادی برای ایجاد روابط ایجاد کنید.

دریافت توجه

هنگامی که سطح اطمینان کم دارید، به نظر می رسد که خودتان مطمئن نیستید و می توانید به عنوان شخص کم اعتناد به نفس درک کنید. این مردم را مجبور می کند از شما مراقبت کند، شما را بالا ببرند و احساس خوبی به شما دست دهد. شما توجه می کنید که ممکن است در غیر این صورت دریافت نکرده باشید.

افراد با اعتماد به نفس بالا، مشکلات خود را نسبت به دیگران متفاوت می کنند. آنها اهمیت برقراری روابط را می دانند و از این رو، دوست دارند با افرادی جدید آشنا شوند تا ایده های جدید را به اشتراک بگذارند. این کیفیت آنهاست که آنها را دوست داشتنی می سازد؛ چرا که آنها همیشه مایل به گفتگو هستند.

از آنجا که شما دارای اعتماد به نفس کم هستید، شما متکبر نخواهید بود. به عنوان یک نتیجه، مردم به احتمال بیشتری با شما خوشایند هستند. شاید بیشتر خانواده یا دوستان شما یکسان باشند بنابراین این به شما امکان می دهد تا به صورت اجتماعی باشید.

همانطور که می بینید مزایای متعددی برای داشتن اعتماد به نفس پایین وجود دارد. در حقیقت، هر زمان که شما یک اعتیاد، اختلال یا اختلال خاصی دارید، و شما مایل به تغییر نیستید، در این صورت چیزی مثبت خواهید یافت. شما واقعا از آن لذت می برید. شما از شیوه ای منفی و به نحوی دستکاری شده استفاده می کنید که واقعا به شما خدمت نمی کند حتی اگر ناخودآگاه.

مهم است که توجه داشته باشید که دیگران در اطراف شما نیز از اعتماد به نفس پایین خود بهره مند خواهند شد. به عنوان مثال رئیس شما می تواند شما را برای دستمزد پایین تر استخدام کند، زیرا شما فقط احساس خوشحالی می کنید تا این کار را داشته باشید. مردم می توانند شما را به کارهایی که می خواهند انجام دهند مجبور کنند، زیرا می دانند شما نمی گویند “نه”. آگاهانه یا ناخودآگاه، مردم از شما سود خواهند برد! برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

معایب اعتماد به نفس پایین

اعتماد به نفس پایین

همانطور که با هر چیز دیگری، ۲ طرف برای داستان وجود دارد. معایب زیادی از اعتماد به نفس پایین نیز وجود دارد.

فرصت های محدود

بیایید بگوئیم رئیس شما یک شغل را باز کرده و در سازمان جستجو می کند تا تعیین کند که چه کسی برای کار مناسب است. او باید بین دو کارمند خود انتخاب کند. کارمند A کسی است که تماس چشم نمی گیرد، در جلسات صحبت نمی کند، هرگز سؤال نمی کند، و همه نظرات دیگر را به عنوان خودشان تصویب می کند. کارمند دوم، ایده های جدیدی را ارائه می دهد، در چشم نگاه می کند، دست همه را می کشد، با همکارهای خود برای ناهار ملاقات می کند، و پرسش های بسیار خوبی را می پرسد.اگر رئیس بودید، کدام کارمند ترجیح می دهید به سطح بعدی ارتقا دهید؟ کارمند A یا کارمند B؟

در حقیقت، اگر به عقب برگردید و هر یک از توصیفات را دوباره بخوانید، شرط می بندم که شما در مورد کارمند B  مثبت هستید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

عدم مشارکت

به عنوان یک نتیجه از عدم اطمینان، شما نمی خواهید به خطر گرفتن، چیزهای جدید را امتحان کنید، و دیدار با افراد جدید. علاوه بر این، ممکن است بیشتر به مرزها و روابط ناسالم تحمل شوید، زیرا شما اعتماد به نفس نداشته باشید تا با درگیری مواجه شوید.

بنابراین داشتن سطح پایین اعتماد به نفس با مجموعه ای از چالش ها مواجه می باشد. هزینه های عاطفی، جسمی، مالی و اجتماعی مرتبط با این وجود دارد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مزایای اعتماد به نفس بالا

مزایا ممکن است به نظر آید، اما من قصد دارم به برخی از آنها اشاره کنم؛ شاید شاید … شاید شاید برخی از شما به آن فکر نکنید.

  • اعتماد به نفس رانده شده، ترس نیست
  • کمتر احتمال دارد توسط دیگران متقاعد شود
  • افزایش ظرفیت و علاقه به ریسک گرفتن و تلاش های جدید
  • مرزهای سالمتر، روابط بیشتر تحقق یافته
  • بالقوه برای فرصت های بیشتر
  • بیشتر توانایی برخورد با ناسازگاری
  • راحت تر بیان احساسات و نظرات می کند
  • بهبود سلامت روانی
  • افزایش شور و شوق در مورد آینده

همانطور که اشاره کردم، اعتماد به نفس چیزی است که شما در طول زمان توسعه می دهید. این ناشی از ذهنیت، اراده، نگرش و شجاعت است. اگر اعتماد به نفس نداشته باشید، پیشرفت نمی کنید

 

مشاوره مجیب برای نداشتن اعتماد به نفس

افراد با اعتماد به نفس بالا، مشکلات خود را نسبت به دیگران متفاوت می کنند. آنها اهمیت برقراری روابط را می دانند و از این رو، دوست دارند با افرادی جدید آشنا شوند تا ایده های جدید را به اشتراک بگذارند. این کیفیت آنهاست که آنها را دوست داشتنی می سازد؛ چرا که آنها همیشه مایل به گفتگو هستند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نداشتن اعتماد به نفس از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه