علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه با چند شگرد اساسی

علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه
   

علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه یکی از تلاش های همیشگی مادران است تا کودکان را با خود همگام کنند تا در تمیز کردن منزل با آن ها همراه شوند و زحمات کمتری  بر دوش مادران محول شود. اما در بسیاری از مواقع با مشکل مواجه می شویم، نمی توانیم آن ها را قانع کنیم و دست اخر هم با دعوا و شاید کتک کاری موضوع علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن منزل را  به  ور کلی فراموش کنیم.

اما بهترین روش چیست؟ چه کار باید انجام داد، آیا واقع این امر ممکن است یا به واسطه بازیگوشی که بچه ها دارند، باید  علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه را فراموش کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

در مورد اینگونه سوالاتی که مادران می پرسند باید گفت نیازی نیست اینقدر عصبی شوید و ناامیدی پیش بگیرید. با چند روش اساسی که ترکیبی از بازی و کار است می توانید کودکان را به تمیز کردن خانه علاقه مند کنید. اما چگونه؟ در این مقاله قصد داریم با ارائه شگرد های ویژه این کار را انجام دهیم.

بازی سرعت

علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه

یکی از بهترین روش هایی که در زمینه علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه موثر است و همچنین کودکان از آن استقبال می کنند چون در آن هیجان ویژه دارد و آن ها عاشق هیجان و سرگرمی می باشند،پس مطمئنا با شکست مواجه نمی شوید.

برای این کار مثلا یک زمان مشخص به او یا فرزندانتان(اگر چند تا هستند) بدهید تا اتاق خود را تمیز کنند، برای این کار می توانید از ترفند های تشویقی مثل درست کردن ناهار مورد علاقه برای آن ها جایزه ای تعریف کنید. البته نوع جایزه آنگونه نباشد که آن ها را پر توقع کند و دیگر به همراه جایزه برای شما نظافت کنند. این برای شروع است.شما بیشتر سعی کنید روی زمان و ایجاد هیجان به او و بردارش یا خواهرش تلاش کنید.

تمیز کردن کشو لباس

کشو لباس یک جایگاه شخصی است، بنابراین وقتی ما کودکان را با یک بازی هیجانی سرعت به تمیز کردن کشوی لباس دعوت می کنیم،با یک تیر دو نشان می زنیم، یکی اینکه کودک یاد می گیرد که کار های شخصی و نظافت را خود او باید انجام دهد.

دوم اینکه علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه را با ترفند بسیار خوب رقابتی و هیجان پیش برده ایم. پس  از آن ها بخواهید که در عرض ۲۰ دقیقه کشو لباسی خود را تمیز کنند.هر کس زودتر انجام داد او برنده است.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

استفاده از موسیقی شاد ریتم دار برای نظافت منزل همیشه عالی بوده است چه در تحرک کار کردن و چه در سرعت انجام دادن کار که همیشه خوب عمل می کند.

بازیگری

بچه های شما می توانند استعدادهای عمل خود را به خوبی نشان دهند و انجام نظافت منزل را در قالب یک خدمتکار، پیشخدمت، آشپز و یا در نقش یک سیندرلا مظلوم که باید آشپزخانه را تمیز کند، به خوبی ایفا کند.

برای این کار می توانید از ان ها فیلم بگیرید، فیلم گرفتن از کودکان وقتی دارند کاری را انجام می دهند،آنقدر اثر بخش و هیجان آور است که می تواند یکی از روش های موثر در علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه باشد.

بازی کردن در قالب یک سیندرلای زیبا و یا مرد عنکبوتی جهت تمیز کاری خانه تجربه خاطره انگیزی برای آن خواهد بود

محدود کردن اتاق کودک و اسباب بازی هایش

مادران می دانند که اتاق کودک همیشه به هم ریخته ترین اتاق در خانه است و این موضوع همیشه آن ها را عصبی می کند.

در این بخش هم شما باید از یک کرنومتر و یا یک ساعت شنی و هر چیزی که برای زمان گیری و هیجان مناسب باشد استفاده کنید و از ان ها بخواهید در مدت کوتاه تمامی اسباب بازی ها باید در قفسه شماره یک قرار بگیرند و الا شکست می خورند.

اینگونه با برد و باخت زندگی، جایزه و تشویق تا حدودی آشنایی پیدا می کنند. می داند که برای پیروزی و موفقیت باید تلاش کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

کمک از موسیقی

استفاده از موسیقی شاد ریتم دار برای نظافت منزل همیشه عالی بوده است چه در تحرک کار کردن و چه در سرعت انجام دادن کار که همیشه خوب عمل می کند.

برای همین می توانید از یک موسیقی استفاده کنید و با بچه ها شروع به کار کنید، این موسیقی را گاهی قطع کنید و گاهی دوباره پخش کنید اینگونه هم باعث خنده و سرگرمی بچه ها می شود و هم اشتیاق به تمیز کردن خانه پیدا می کنند.

علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه : تعیین جایزه به صورت غیر مستقیم

کودکان جایزه گرفتن را دوست دارند و به شدت از آن استقبال می کنند، بنابراین خیلی خوب است که روز جمعه که وقت کافی هم دارید، به نظافت منزل بپردازید،این روش را را به صورت شرطی قرار ندهید، که ان ها با جایزه گرفتن کاری انجام دهند، به صورت غیر مستقیم مثلا به پدر خانواده بگویید که قصد داشته اید که بچه ها را به شهربازی ببریم اما خانه را مرتب نکرده اید پس نمی شود.

گاهی بگذارید کودکان برای به دست آوردن آنچه که می خواهند و علاقه دارند؛ زحمت بکشند و قانون پاداش و تنبیه را ابتدا در کنار پدر و مادر خود فرا بگیرند.

کمک از قانون رقابت

برای علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه روش های بسیار زیادی وجود دارد، از آنجایی که بچه ها کار هایی را دوست دارند که به شیطنت و تفریح ان ها بیافزاید ، شک نکنید که استقبال می کنند، پس بهتر است که شما مادر، همسر و  کودکان را وارد تمیز کردن منزل کنید. وقتی پدر غیبت داشته باشد، قاعدتا بچه ها متوجه می شوند و بیشترین تاثیر را بر روی فرزند پسر خواهد داشت.

پس روز جمعه که پدر هم در منزل تشریف دارند، به دو گروه تقسیم شوید، یک گروه پدر و دختر و یک گروه مادر و پسر باشند این گروه بندی به کودکان نشان می دهد که مرد ها به دلیل قدرت فیزیکی باید در گروه باشند و خانم ها به دلیل ظرافت و حساسیت باید در کنار فرد قدرتمند باشند.

این حس خواه ناخواه به آن ها منتقل می شود و کار دسته جمعی و گروهی را فرا می گیرند و سپس رقابت تمیز کردن منزل را در طی یک زمان مشخص شروع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن خانه

اگر در تربیت فرزندان و یا همراهی آن ها در کنار خود به عجز و ناتوانی رسیده اید خیلی خوب است که موضوع را برای خود سخت نگیرد و البته سهل انگارانه هم از آن نگذرید. برای این کار روانشناس کودک بهترین نقطه امید شما می باشد که می تواند با بهترین روش های ممکن و راهنمایی های درست به شما و فرزندتان کمک کنند.

سایت زندگی ما هم در راستای تربیت کودک مثل علاقه مند کردن کودکان به تمیز کردن منزل خدمات ویژه ای را مقرر کرده است  و نتیجه خوبی را هم به دست آورده است. برای این منظور با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه