سفر کردن با نوزاد و رعایت مراقبت های ویژه

سفر کردن با نوزاد و رعایت مراقبت های ویژه
   

 سفر کردن با نوزاد بدون شک به مراقبت های ویژه و اساسی احتیاج دارد تا بدون هیچ گونه آسیبی به کودک سفر به به خوبی به اتمام برسد. سفر کردن با نوزاد استرس های زیادی را  به همراه دارد، به خصوص برای مادر که همیشه این نگرانی را دارد که  کودک دچار اتفاق یا مشکل جسمی نشود. بنابراین شاید نیمی از مسافرت را با  ترس و دلهره طی کند .

البته هم پدر و هم مادر هر دو نگرانی های خاص خود را دارند، که در این مقاله برای دسته بندی کردن این نگرانی ها و پاسخ دادن به تک تک آن ها قصد داریم؛ سفری امن برا برای شما و نوزادتان رقم بزنیم.می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفر کردن با نوزاد به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

سفر کردن با نوزاد : ایمنی کودک در وسیله مورد نظر

سفر کردن با نوزاد و رعایت مراقبت های ویژه

 ایمنی کودک در ماشین

یکی از نکات دقیق و مهم در زمینه سفر کردم با نوزاد ایمن بودن ماشین است، قبل از هر چیزی باید از ایمنی بودن صندلی ها، دمای ماشین و دیگر نکات ایمنی که به نوزاد مربوط می شود دقت کنید.

هیچ وقت نوزاد را در آغوش خود نگیرید و بعد جلو بنشینید. برای این کار باید از صندلی های محافظ کودک در ماسین استفاده کنید. امن ترین جا برای صندلی کودک، صندلی عقب آن هم در وسط صندلی می باشد.

ایمنی کودک در هواپیما

در مورد سفر کردن با نوزاد آن هم با هواپیما شاید نکات ایمنی بیشتری را باید رعایت کنید. از این نظر که هواپیما یک وسیله شخصی نیست که به راحتی بتوانید هر آنچه که می خواهید با خود ببرید و دست شما برای لباس و غذای کودک باز باشد. از طرفی مدت یک الی ۶ ساعت یا بیشتر ممکن است در هواپیما به سر ببرید. پس در ارتباط با مسائل بهداشتی و غذایی کودک حتما با پزشک راجع به این مسافرت صحبت کنید.

در ارتباط با واکسینه نوزاد حتما قبل از مسافرت  باید واکسن ها سر موعد تزریق شود و از این بابت که چه مدت بعد از واکسینه نوزاد مجاز به مسافرت می باشد، باید از پزشک اطفال سوال کنید.

به خصوص اگر نوزاد شما بیماری یا مشکلی خاص داشته باشد که با دقت و نظارت پزشک مشکلی پیش نخواهد آمد.

البته در بسیاری از پرواز ها قبل از سفر از شما در مورد داشتن نوزاد سوال می کنند تا تمهیدات ویژه را برای شما آماده کنند.

ولی اگر سوالی پرسیده نشد، خودتان حتی الامکان قید کنید و در هر صورت در هواپیما معمولا گهواره های مسافرتی، میز جداگانه برای نگهداری برای وسایل نوزاد در جلوی پای مادر  وجود دارد.

سعی کنید به خاطر وجود نوزاد در سفر هوایی با همسر یا شخص مطمئن سفر کنید.می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفر کردن با نوزاد به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

سفر با اتوبوس

در مورد سفر با اتوبوس باید دقت زیاد داشته باشید و بدانید که چه موقع حرکت می کنید، قرار است در روز حرکت کنید و یا شب؟

خوشبختانه امکانات اتوبوس ها اکنون بیش از گذشته شده و دیگر مشکلاتی چون گرما و سرما مطرح نیست، تنها باید بدانید که در اتوبوس بیشتر راننده ها سیگار مصرف می کنند و دود سیگار اصلا برای کودک خوب نیست و می تواند منجر به خفگی شود، پس اگر مسافرت ضروری است این کار را انجام دهید و حتما از شرکت مسافربری در مورد سیگاری بودن و نبودن راننده سوال بپرسید.

از راننده بخواهید هراز گاهی تهویه ماشین را روشن کند تا فضای ماشین برای تنفس کودک سالم باشد. اگر در شب حرکت می کنید و رعایت نکات ویژه مثل تمیز کردن نوزاد، داشتن پوشش مناسب بدون وجود خرابکاری و لباس تمیز، رعایت نوبت های واکسیناسیون منجر به یک سفر آرام می شود که هم کودک به اندازه می خوابد و هم اینکه دیگران از دست او عاصی نمی شوند.

البته اگر نوزاد زیر سه ماه است، حرکت در طول روز مناسب تر است.

سفر کردن با نوزاد و قطار

قطار نسبت به دیگر وسایل نقلیه راحت تر است و به راحتی می توانید سفر کردن با نوزاد را با خاطرات بسیار خوب و لذت بخشی همراه کنید.

تنها سعی کنید که کودک روی صندلی نزدیک راهرو قرار بگیرد و از گذاشتن کنار شیشه خودداری کنید.می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفر کردن با نوزاد به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

رعایت نکات بهداشتی

در رابطه با نوزاد وقتی قصد سفر با او را داریم، نکات بهداشتی اعم از نوع لباس،پوشک،مواد غذایی، مسئله واکسیناسیون باید به طور کلی رعایت شود؛ زیرا بدن کودک به حدی ضعیف است که اگر یک مقدار بیشتر از حد طبیعی گرم شود، مشکلات خاص خود را دارد و اگر سرما بر او نفوذ کند که سرماخوردگی و آنفلونزا را تجربه خواهد کرد.

همچنین نوزاد در هر جای که باشد، باید تا شش ماهگی تنها شیر مادر مصرف کند؛ از دادن غذا های متنوع در سفر به دلیل اینکه نوزاد دوست دارد، یا بهتر است تجربه کند، خود را گول نزنید.

در ارتباط با واکسینه نوزاد حتما قبل از مسافرت  باید واکسن ها سر موعد تزریق شود و از این بابت که چه مدت بعد از واکسینه نوزاد مجاز به مسافرت می باشد، باید از پزشک اطفال سوال کنید.

سفر کردن با نوزاد و قطار

قطار نسبت به دیگر وسایل نقلیه راحت تر است و به راحتی می توانید سفر کردن با نوزاد را با خاطرات بسیار خوب و لذت بخشی همراه کنید. تنها سعی کنید که کودک روی صندلی نزدیک راهرو قرار بگیرد و از گذاشتن کنار شیشه خودداری کنید.

 فصل مسافرت کردن با نوزاد

شاید مهم ترین معیاری که برای سفر کردن با نوزاد باید در نظر گرفته شود، زمان مسافرت است، زیرا زمان مسافرت اگر تاسبتان باشد، خوب هوا آنقدر گرم است که ممکن است نوزاد عرق سوز شود و باید حتما از پودر بچه استفاده کنیم.لباس زیاد همراه داشته باشیم..سعی کنیم کودک را با آب بشوییم و استفاده مکرر از دستمال های مرطوب پوست او را به مواد شیمیایی حساس می کند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفر کردن با نوزاد به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

زمان مسافرت کردن با نوزاد

سفر کردن با نوزاد و رعایت مراقبت های ویژه

باید به شدت دقت داشته باشید که چه زمانی از روز می خواهید مسافرت کنید،یعنی روز قرار است سفر کنید و یا شب؟

اگر کودک زیر سه ماه است بهتر است روز باشد.از طرفی اگر قرار است در روز حرکت کنید، از چه جاده ای قرار است بروید و سعی کنید جاده ای باشد و همچنین زمانی از روز باشد که ترافیک سنگین نباشد.

اگر زمستان است لباس های گرم بردارید و اگر تابستان است لبا های راحتی بر دارید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب در روند مشاوره دادن به مادرانی که تازه صاحب نوزاد شده اند و در مورد انجام کار های روز مره و ضروری با مشکلات زیادی رو به رو هستند، توصیه می کند، که برای کاهش خرات و عدم آسیب دیگی به کود از مشاوره روانشناسی بهره ببرند. تا راهکار درست را پیش روی شما قرار دهند.

مشکلات بین مادران و نوزادان تازه متولد شده زیاد است و بهتر است در کنار دسیدگی به جسم و سلامت او به مسائل و مراقبت های خود و نوزاد بیشتر اهمیت بدهند. برای این منظور با شماره تماس   zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه