دعوای والدین و نحوه برخورد بچه ها حین دعوا

دعوای والدین
   

دعوای والدین به چه علت است؟ وظیفه شما هنگام دعوای پدر و مادرتان چیست ؟ کودکان وقتی که والدینشان با هم دعوا می کنند، نگران هستند. آنها  ممکن است فکر کنند که والدینشان به خاطر آنها به چالش کشیده شده اند. اگر بچه ها فکر می کنند که آنها ممکن است باعث دعوا شده باشد، احساس گناه کرده یا حتی بیشتر ناراحت می شوند. اما رفتار والدین هرگز گناه بچه ها نیست.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

معمولا برای همه والدین گاهی اوقات پیش آمده که با یکدیگر دعوا می کنند. دعوای والدین ممکن است بخاطر امور پولی باشد یا گذراندن وقت. ممکن است تفاوت هایی در مسائل بزرگ وجود داشته باشد مانند تصمیم های مهم که باید برای خانواده انجام شود. حتی ممکن است با چیزی که خیلی کوچک است و اصلا مهم نیست، مانند چیزی که ما برای شام قرار است بخورند و زمانی که به خانه می روند، مخالفت هایی وجود داشته باشد.

گاهی اوقات والدین می توانند با همدیگر بی سر و صدا صحبت کنند، آنها می توانند صحبت کنند و بشنوند. اما اغلب اوقات، هنگامی که والدین اختلاف نظر دارند، با هم دعوا می کنند.

اکثر بچه ها نگران هستند که والدینشان با هم دعوا کنند. با صدای بلند و جملات عصبانی که آنها می گویند، اوقات کودکان را مختل می کند. حتی اختلافاتی که در آن والدین صحبت نمی کنند – مثل زمانی که پدر و مادرشان عصبانی هستند و به طور کلی صحبت نمی کنند – برای بچه ها ناراحت کننده می شود.

اگر دعوا کودکان را شامل شود، ممکن است آنها فکر کنند که والدین آنها به خاطر آنها به چالش کشیده شده اند. اگر بچه ها فکر می کنند که دعوا به خاطر او ممکن است باشد احساس گناه کرده و حتی بیشتر ناراحت می شوند.

اگر دعوا در خانواده از کنترل خارج شود و کسی به خاطر این نزاع ها آسیب دیده باشد، یا اگر اعضای خانواده از مبارزه خسته شوند، به آنها کمک کنید. مشاوران خانواده می دانند چگونه به خانواده ها کمک کنند تا با مشکلاتشان کنار بیایند.

دعوای والدین

دعوای والدین

کودکان اغلب نگران این هستند که دعوای والدین ممکن است به خاطر آن ها باشد. آنها ممکن است برای خودشان نتیجه گیری کنند و فکر کنند که دعوا آنها به معنی آن است که هم دیگر را دوست ندارند. آنها ممکن است تصور کنند والدینشان طلاق بگیرند.

اما دعوای والدین معمولا به این معنا نیست که آنها یکدیگر را دوست ندارند و یا مایل به طلاق هستند. اغلب این نزاعها تنها راه برای خلاص شدن از خشم خود به دلیل روز سخت که آنها داشته اند، می باشد. هر کس زمانی تعادل خود را از دست می دهد و از کوره خارج می شود.

والدین، درست مثل بچه ها، ناراحت می شوند، ممکن است گریه کنند و یا چیزهایی را بیان کنند که درست نیست. گاهی اوقات اختلاف ممکن است معنای دیگری داشته باشد مگر اینکه پدر مادر شما یا هر دو آنها از کوره در رفته باشد. والدین، درست مثل بچه ها، احتمال بیشتری برای دعوا بین آنها وجود دارند، اگر آنها به خوبی کار نکنند و فشار زیادی را برای کار و سایر نگرانی ها ایجاد کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

کودک چه احساسی می کنند که والدین در حال دعوا هستند؟

معمولا، بچه ها وقتی که والدینشان می جنگند، ناراحت می شوند. صدای فریاد آنها و کلمات بیگانه بسیار سخت است. دیدن والدین عصبانی و پر ازخشم ممکن است کودکان را تهدید کند. کودکان ممکن است در مورد یکی از والدین خود نگران باشند. ممکن است نگران باشند که یکی از والدین آنها بسیار ناراحت خواهد شد زیرا دیگران او را می لرزاندند. او ممکن است نگران باشد که یکی از والدینش چنان عصبانی شده است که کنترل را از دست داده است. آنها ممکن است نگران باشند که پدر و مادرشان عصبانی باشند یا اینکه آنها ممکن است از سوی یکی از آنها آسیب ببینند. گاهی اوقات اختلافات والدین ممکن است باعث شود بچه ها گریه کنند. نگرانی ها و ناراحتی های ناشی از والدین ممکن است باعث شود که بچه ها به خواب رفتنشان نختل شود یا رفتن به مدرسه سخت شود.

زمانی که آنها دعوا کنند چه باید کرد؟

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که اینها پدر و مادرهای شما هستند که گریه می کنند یا بحث می کنند، نه بچه ها. به این ترتیب، بهترین چیز این است که با دعوای آنها مبارزه نکنید و به جاهای دیگر بروید تا از بحث در مورد والدین خود دور بمانید. بنابراین به اتاق خود بروید، درب را ببندید و تا زمانی که اختلافات به پایان برسد، به کار دیگری مشغول شوید. این وظیفه کودکان نبوده که در جنگ و دعوا دخالت کنند.

زمانی که اختلافات والدین بیش از حد طول بکشد

وقتی والدین می جنگند، ممکن است حرف بد هم بشنوید. در حالیکه بسیاری از والدین این کار را انجام می دهند، حق ندارید نسبت به اعضای خانواده خوداعتراض و یا شکایت کنید.

گاهی اوقات دعوا های پدر و مادرها می توانند طولانی باشند و والدین ممکن است لوازم خانگی و یا حتی چیزهایی را پرتاب کنند. این چیز درستی نیست هنگامی که اختلاف والدین به مواجهه های فیزیکی می رس، والدین باید یاد بگیرند که خشم خود را کنترل کنند.بچه ها که در خانواده هایی زندگی می کنند که دعواهای  پدر و مادرشان به خوبی انجام می شود، باید بدانند که چه اتفاقی می افتد. بسیار مهم است که در مورد این نزاع ها با یک معلم ، معلم مدرسه، مشاور مدرسه یا هرکدام از بزرگترهای دیگر که به آن اعتماد دارید صحبت کنید.

اگر کسی صدمه ببیند

در بعضی موارد، والدین که با هم دعوا می کنند کنترل بسیار زیادی را از دست می دهند که ممکن است به یکدیگر آسیب برسانند و گاهی اوقات به کودکان آسیب می رسانند. اگر این اتفاق می افتد، شما نیاز به یک بزرگتر برای کمک به خانواده برای هر کسی که صدمه دیده است، دارید.

مشاوره مجیب برای دعوای والدین

دعوای والدین

اگر دعوا در خانواده از کنترل خارج شود و کسی به خاطر این نزاع ها آسیب دیده باشد، یا اگر اعضای خانواده از مبارزه خسته شوند، به آنها کمک کنید. مشاوران خانواده می دانند چگونه به خانواده ها کمک کنند تا با مشکلاتشان کنار بیایند.

هیچ خانواده ای کامل نیست، حتی در خانواده های شادتر، گاهی اوقات اختلاف نظر وجود دارد. به طور کلی، اعضای خانواده باید بتوانند چیزهایی را بیان کنند که برای آنها مضر نیست. به این ترتیب، همه آنها بهتر می شوند و زندگی به حالت عادی می رسد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای دعوای والدین از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه