تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان و بررسی عواقب آن

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان
   

هنگامی که زوج ها از هم جدا می شوند، تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان و ترس از احساس غفلت و ناامیدی ناشی از چشم انداز های مبهم که باعث ناراحتی می شود، ایجاد می شوند و مجموعه های غیر قابل تحمل، نگرش فرد نابالغ به نفرت نسبت به والدین و احساس از دست دادن آن ها بارها و بارها که در این راستا انجام می شود، قابل توجه است.

کلمات کلیدی:(تاثیر اجتماعی طلاق| تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان|تاثیر طلاق بر فرزندان|طلاق)

مدت زمان مطالعه:۷ دقیقه

برای آگاهی و شناخت بیشتر در این زمینه می توانید از متخصصین برتر سایت زندگی ما استفاده نمائید و از خدمات تلفنی آن ها بهره مند شوید.

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان

جدایی والدین از یکدیگر باعث می شود که کودک از نظر احساسی نادیده گرفته شود، حالت افسردگی، اضطراب و تخیل به او بیدار می شود. در بعضی موارد، او قدرت اراده و اندیشه را از دست می دهد و به طور کلی او را به شدت آشفته می کند و اثرات آن در تمام طول عمر با کودکان است. تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان و تجربه طلاق برای همه اعضای خانواده مضطرب است و رفتار فرزندان پس از طلاق نشان دهنده این اضطراب است و سطح اختلالات عاطفی و رفتاری در کودکان افزایش می یابد.

عواقب تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان

همچنین پیامدها و آثار طلاق یا تأثیر طلاق بر پدیده های روانشناختی و اجتماعی کودکان می تواند ذهن کودکان و نوجوانان، اختلاف نظرها و رفتارهای ضد اجتماعی، فحشا را پدید آورد به ویژه به دلیل فقر و ناآگاهی، اعتیاد زنان، مردان، کودکان و استفاده از کودکان در توزیع مواد مخدر و دیگر فعالیت های غیر مجاز. دیگر تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان پرخاشگری و ناسازگاری کودکان و نوجوانان، فرار از خانه و کاهش تمایل به ازدواج در دیگر اعضای خانواده، به ویژه کودکان است.

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان

واکنش نوزادان به تغییرات خلقی والدین

یک مشاور روانشناس و خانواده بیان کرده است نوزادان نمی توانند این اختلاف نظر را درک کنند، اما ممکن است به تغییرات خلق و خو و سطح انرژی والدینشان واکنش نشان دهند، آنها اشتهای خود را از دست خواهند داد یا در این وضعیت مضطرب خواهند شد. جهت کسب اطلاعات لازم در خصوص تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارتباط برقرار نمائید.

عذاب وجدان کودکان طلاق

اطفال بین ۳ تا ۵ ساله فکر کرده اند که والدینشان به خاطر آن ها طلاق گرفته اند؛ برای مثال، ممکن است فکر کنند که اگر آنها شام خود را می خوردند، والدین از یکدیگر جدا نمی شدند. به طور معمول تغییرات را انکار نمی کنند، آنها ممکن است افسرده یا عصبانی باشند و همچنین ممکن است به شدت و نافرمانی کنند. کودکان دبستانی به خوبی طلاق والدین را درک می کنند. بسیاری معتقدند که سازگاری با موضوع جدایی والدین و طلاق برای کودکان دبستانی یا کوچکتر مشکل تر است. تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان و کودکان بالای ۷ سال که به اندازه کافی بزرگ هستند تا بتوانند درد و رنج جدایی والدین خود را درک کنند، دشوار است تا بتوانند واکنش خود را کنترل کنند نسبت به این درد.

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان نوجوان

نوجوانانی که در طلاق های والدین شرکت دارند انرژی کمتری دارند و سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند و نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ ساله احساس خشم، ترس، تنهایی، افسردگی و گناه دارند. در نهایت، درک عوامل موثر بر جدایی والدین و به یاد آوردن تنش طلاق ممکن است به توانایی نوجوان برای حل مشکلات خانواده او لطمه وارد کند.

چگونگی کنار آمد کودکان با طلاق

هنگامی که یک زن و یک مرد تصمیم به جدایی دارند، بهتر است که فرزندشان با موضوع طلاق آشنا شوند تا بتواند همه مراحل را درک و پذیرش کند. اگر این آشنایی رخ ندهد، کودک ممکن است ترس و نگرانی ناشی از جدایی را داشته باشد؛ مانند ترس از تنهایی و اشتیاق، اضطراب احساسی خود را افزایش می دهند و سلامت روان کودک را به خطر می اندازند و در آینده سبب مشکلات رفتاری و مشکلات عاطفی در کودک می شوند. بهترین راه برای جلوگیری از تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان این است که چند روز قبل از جدایی والدین به کودکان خود زمان کافی برای درک مشکل را بدهند تا بتوانند از کودک جدا شوند تا زمانی که کودک آماده نشده است او را ترک نکنند.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:

ویژگی کودکان طلاق، قربانیان اصلی از هم گسیختگی خانواده

تاثیر طلاق بر فرزندان پسر چه آثاری در پی دارد؟

تأثیر طلاق بر فرزندان دختر


جلوگیری از تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان

برای آماده کردن کودک و مقابله با مسئله طلاق والدین بهتر است که کودک را با مسائل زیر آشنا سازید:

  • درباره اینکه چرا طلاق اتفاق افتاد، به طوری که کودک این مسئله را بدون در نظر گرفتن اعتبار والدین نسبت به طلاق درک کند.
  • پس از طلاق پدر و مادر، کودک باید انتظار داشته باشد که چه کاری انجام دهد و چگونه با آنها برخورد کنید و آنها را حل کنید.
  • کودک اطمینان داشته باشد که او با والدینش ارتباط خوبی خواهد داشت و می تواند مهربانی، توجه و مراقبت را بعد از طلاق نیز داشته باشد.

با توضیح این سوالات مفید، آنها می توانند آسیب پذیری را به طلاق والدین کاهش دهند و آمادگی و قدرت لازم برای مقابله با این حادثه را کسب کنند.

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان

بررسی هراس از آینده

یکی دیگر از عوامل تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان این است که اغلب احساس امنیت کودک را کاهش می دهد و آنها را در مورد آینده نگران می کند. به عنوان مثال: آیا ما فقیر می شویم؟ آیا غذا کافی داریم؟ آیا من باید به یک مدرسه جدید بروم؟ آیا می توانم دوستانم را ببینم؟ پس از اینکه کودک متوجه شد که یکی از والدین دیگر در منزل نیست و از اینکه دیگری نیز ناپدید شود و او را تنها بگذارد، می ترسد. همچنین می توانید از سایت زندگی ما در این زمینه مشورت و مشاوره تخصصی به صورت تلفنی دریافت نمائید.

احساس گناه از تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان

کودکان می توانند نتیجه بگیرند که آنها در طلاق والدین خود مقصر هستند و این به خاطر آنچه که آنها انجام داده اند اتفاق افتاده است و به همین دلیل احساس گناه و خجالت می کنند. حتی نوجوانان تهاجمی نیز ممکن است باور کنند که رفتار آنها به طلاق والدین کمک کرده است.

عزیزان می توانند برای دریافت مشاوره تخصصی از برترین متخصصان و مشاوران و روانشناسان کشور به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند. ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان می توانند از سراسر ایران با شماره زیر تماس حاصل نمایند. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه