در دعوای کودکان با یکدیگر قضاوت ناعادلانه نکنید

قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان
   

قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان ، متاسفانه، در اکثر خانواده ها، زمانی که دو فرزند با یکدیگر دعوا می کنند، بیشتر آن ها طرف فرزند جوانتر و کوچکتر را می گیرند و فرزند بزرگتر را چون سنش بیشتر است مقصر می دانند. اکثر والدینی که بیش از یک کودک دارند معمولا درباره مشکلاتی که کودکان آنها با آن مواجه هستند شکایت می کنند. اما درگیری بین برادران و خواهران کاملا طبیعی است و تعامل کودکان به آنها کمک می کند تا روابط اجتماعی را یاد بگیرند و اختلافات خود را با دیگران حل کنند.

والدین باید در خصوص قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان توجه کنند در صورت تفاوت بین فرزند، در صورتی که دعوای آن ها عادی باشد و به کودک آسیب نرسد، تداخل نکنند و آنها آن را نادیده بگیرند به طوری که کودکان به موافقت برسند، اما اگر خطر آسیب به کودکان وجود داشته باشد، باید هر کدام از آن ها را در اتاق جدا گانه ای هدایت کنند تا کودکان آرام شوند پس از آرام شدن، از آنها بخواهند که درخصوص عاملی که باعث دعوایشان شده، توضیحات لازم را بدهند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات تلفنی مشاوران برتر کشور بهره مند شوید.

قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان

اختلافات کودکان معمولا در طول بازی اتفاق می افتد. ناراحتی می تواند بر روی یک عروسک و رقابت های آن ها افزایش یابد. والدین به طور کلی در اختلافات کودکان دخالت می کنند و اجازه نمی دهند مشکلات خود را خودشان حل کنند. والدین باید بدانند چگونه با کودکان برخورد می کنند زمانی که نیاز به مداخله دارند. آشنایی با مهارت های والدین امروزه توسط مشاوره کودک و مشاوره خانواده ارائه شده است. قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان والدین باید از دلایل دعوا و بحث و گفتوگو از فرزندان خود بپرسند و سپس به طور جداگانه از آن ها بخواهند راه حلی برای حل مشکل یا دعوا  ارائه دهند.

برای عدم قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان و مداخله چه اقداماتی لازم است؟ اولین کار این است که آن ها را جدا کنید و تا نیم ساعت از هم دور بمانند. سپس درباره آنچه رخ داده است بپرسید و با عدالت رفتار کنید.

در نهایت، با هم فکری والدین و بچه‌ها، بهترین راه‌حل را انتخاب کنند. والدین در مورد دعوای کودکان به طور غیرمعمول قضاوت نمی کنند. والدین در دعوای فرزندان قضاوت ناعادلانه نداشته باشند و تلاش کنند تا جایی که ممکن است فرزند بزرگتر را صرفا به این دلیل که سنش بیشتر است، گناهکار و مسئول دعوا ندانند و از او همیشه نخواهند که کوتاه بیاید.

قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان

بررسی دعوای کودکان

اختلافات کودکان یک رخداد رایج و طبیعی است. به ویژه بین همشیرها و کودکانی که در طول روز چندین ساعت با یکدیگر همکاری و بازی می کنند، موضوع بحث و گفت وگو چیز عادی است. بعضی از والدین ها از قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان و فرزندان خود می ترسند و فکر می کنند خواهر و برادر همیشه باید در صلح باشند. اگر نباشند نشانه ضعف آموزشی و خانوادگی است. اما فقط کافیست به دوران کودکی خود نگاهی بیندازید و تمام نزاع هایی که با خواهر  و برادر خود داشته اید را به خاطر بیاورید که چند دقیقه یا چند ساعت بعد صلح می کردید. پس جای نگرانی در این مورد نیست و کودکان می توانند خود از اختلافاتشان گذر کنند.

همچنین شما می توانید برای آگاهی بیشتر در زمینه قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان از سراسر ایران با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و بهترین مشاوره تلفنی را با کیفیت بالا دریافت نمائید.

دلیل و علل دعوای کودکان

اختلافات کودکان اساسا زمینه ای است برای دفاع از حقوقشان، برای مقابله با نظرات و تمایلات مختلف، چگونه می توانند رفتار کنند وقتی که به اختلاف می رسند تا زمانی که وارد جامعه می شوند، آماده تر باشند. رابطه بین خواهر برادری معمولا رابطه ای در نوسان است. کودکان در عین این که بهم محبت دارند، با هم احساس رقابت می کنند.  شما در صورت نداشتن قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان می توانید تنها چند دقیقه پس نبرد شدید، صلح آن ها را ببینید.

راه عدم قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان

مهم ترین چیز این است که آرام و خنک باشیم و بدانیم که دعوای کودکان یک فاجعه نیست. بهتر است که شما در این مسئله دخالت نکنید و اجازه دهید خودشان اختلافات خود را حل کنند. بهتر است که در بسیاری از موارد دعواهای عادی کودکان خود را نادیده بگیرید، از آنجا که گاهی اوقات از مبارزه برای جلب توجه استفاده می کنند. اما با توجه به نکات زیر می توانید تنش موجود را کاهش دهید:

  • فرصتی عالی برای آموزش بیان درخواست بدون زور پیدا کنید.
  • الگو بودن والدین
  • استفاده از حل مسائل بدون دعوا مانند نمایش عروسکی
  • برقراری عدالت جهت پیشگیری از قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان
  • عدم جهت گیری، طرف کشی و بی طرف ماندن در صورت شکایت و به جای آن همدلی کنید.
  • پرهیز از سرزنش و قضاوت

همچنین والدین نیز باید از آن ها بپرسند به جای اینکه بگوییم به چه چیزی فکر می کنید. این روند پرسش و پاسخ باعث می شود آن ها از اشتباهات خود مطلع شوند و عذرخواهی کنند. برای دریافت مشاوره بدون معضل ترافیک از خدمات آنلاین و تلفنی سایت زندگی ما استفاده نمائید.

قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان

زمان مداخله در دعوای کودکان

وقتی مبارزه بسیار شدید است، باید در این نزاع مداخله کنید. مانند زمانی که:

  • برخورد فیزیکی رخ می دهد.
  • می تواند سبب آسیب باشد.
  • فحش و حرف هایی که در دعوا زده می شود فراتر از محدوده خواهر و برادری باشد.
  • دعواهایی که همیشه یک طرف بازنده است و دیگری زورگوست.
مقالات پیشنهادی مجیب

برای عدم قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان و مداخله چه اقداماتی لازم است؟ اولین کار این است که آن ها را جدا کنید و تا نیم ساعت از هم دور بمانند. سپس درباره آنچه رخ داده است بپرسید و با عدالت رفتار کنید. یعنی اگر تنبیهی هست، عادلانه و برای هر دو نفر می باشد به یاد داشته باشید مجازات جسمی یک کودک ممکن است در کوتاه مدت موثر باشد اما اثرات جانبی آن بیشتر خواهد شد.

پدر و مادرهای عزیز و گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قضاوت ناعادلانه در دعوای کودکان خود به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان در این رابطه بهره مند شوند. ضمنا برای برقراری ارتباط از سراسر ایران می توانید با شماره زیر بدون زدن کد یا صفر اقدام نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه