آرایش کودکان برای اعتماد به نفس آنها مضر است

Make up of children آرایش کودکان برای اعتماد به نفس آنها مضر است
   

آرایش کردن کودکان یکی از مهم ترین مسائلی است که والدین باید به آن توجه نماید تا کودکان را از خطر استفاده از لوازم آرایشی در سنین پایین حفظ نمایند. اعتماد به نفس یکی از مهترین مولفه های شخصیتی است که کیفیت روابط اجتماعی و البته کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. فردی که اعتماد به نفس پایینی داشته باشد در آینده با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم خواهد کرد.

هر انسانی به مثابه لوحی پاکی است که هر آنچه روی آن بنویسند تا مدت های مدیدی اثرات آن باقی خواهد ماند. اگر فردی از دوران کودکی، به گونه ای تربیت شود که اعتماد به نفس کافی نداشته باشد، مسلما در آینده و در دوران بزرگسالی آثار عدم اعتماد به نفس او را به شدت آزار خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرایش کردن کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

 

آرایش کردن کودکان

انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و به جمع و جامعه نیاز دارد. اگر فردی اعتماد به نفس پایینی داشته باشد از جمع دوری خواهد کرد و فرصت سخن گفتن و ارائه توانمندی هایش را از خود سلب خواهد کرد.

بنابراین بهتر است که اعتماد به نفس افراد را از دوره کودکی در نظر داشته باشیم و به تمام والدین توصیه می شود فرزندشان را فردی با اعتماد به نفس پرورش دهند. اگر فرزندی خردسال دارید و نگران اعتماد به نفسش هستید این مقاله را تا پایان بخوانید. در این مقاله تعدادی از مهمترین مواردی که اعتماد به نفس کودکان را تضعیف می کند، ارائه خواهیم کرد.

به باور اکثر متخصصان حوزه روانشناسی، یک سری از رفتارها و فعالیت ها از جانب کودک، و یک سری دیگر از فعالیت ها از جانب پدر و مادرها می توانند به طور مستقیم اعتماد به نفس کودکان را تضعیف کنند. در ادامه به اختصار هر کدام از این موارد را بررسی می کنیم.

آرایش کردن کودکان ، اقدامی علیه اعتماد به نفس

این یکی از مهمترین مواردی است که باید کنترل شود. اگر کودک از همان دوران طفولیت خودش را آرایش کند در غیاب لوازم آرایشی و هنگامی که بدون آرایش است احساس می کند که زیبا نیست. همین احساس اشتباه، زمینه های تضعیف اعتماد به نفس را فراهم می کند.

کودکی که زمان زیادی را صرف آرایش کردن و اصطلاحا ور رفتن با لوازم آرایشی می کند در آینده ای نه چندان دور، از کمبود یا عدم اعتماد به نفس رنج خواهد برد.

لذا باید توجه داشته باشیم که شخصیت کودک از دوره کودکی شکل می گیرد و هر آنچه در این دوره شکل بگیرد تغییر دادنش در آینده بسیار دشوار خواهد بود.

فردی که از همان دوران خردسالی زیبایی را مترادف آرایش کردن بداند و با لوازم آرایشی به دنبال زیباتر شدن باشد، در غیاب لوازم آرایشی اعتماد به نفسش کاهش خواهد یافت. این کاهش اعتماد به نفس فرصت پیشرفت فرد در عرصه های اجتماعی را از او خواهد گرفت.

حال می خواهیم چند مورد از رفتارهای اشتباهی را ذکر کنیم که والدین در قبال کودکان اتخاذ می کنند. رفتارهای ذیل می تواند اعتماد به نفس کودک را به میزان چشم گیری کاهش دهد.

۱٫ اجازه نمی دهید کودکتان خطر کند

این جهان مملو از خطرات و تهدیداتی است که پدر و مادرها را به وحشت می اندازد. برخی از پدر و مادرها برای این که فرزندشان را از این مخاطرات دور نگه دارند سعی می کنند به شیوه ای افراطی کودک را از مواجهه با خطرات منع کنند. گاهی برخی از این رفتارهای شبیه دوستی خاله خرسه است!

والدین به قصد این که کودکشان را از تهدیدات حفظ کنند او را تا حد امکان از هر حادثه ای دور نگه می دارند و به این ترتیب فرصت یادگیری را از او می گیرند. کودک در مواجهه با خطرات و تهدیدها باید رفتار درستی داشته باشد.

اگر همیشه فرزندمان را از هر خطری دور کنیم پس کی و کجا باید یاد بگیرد که چگونه با حوادث مقابله کند؟ چنین فرزندانی در رویارویی با مشکلات و حوادث ناگوار بسیار ضعیف عمل می کنند و این رفتار سم مهلکی برای اعتماد به نفس کودک است.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  آرایش کردن کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

۲. فرصت حل مسئله را از کودکتان سلب می کنید

آرایش کردن کودکان

حتما در زندگی والدینی را دیده اید که کودکشان را به قول معروف لای پر قو بزرگ می کنند! والدینی که تمام خواسته های کودکشان را تمام و کمال اجابت می کنند. آن ها هر مسئله ای که فرزندشان با آن روبرو می شود را سریع حل می کنند و کودکشان را لوس بار می آورند. چنین کودک یا کودکانی که والدینشان تمام مسائل را برایشان حل می کنند، در بزرگسالی شدیدا در معرض ضعف و کمبود اعتماد به نفس قرار خواهند داشت.

۳٫ نمی دانید چگونه باید کودک را تشویق کرد

تشویق کردن امر پسندیده ای است اگر اصولی و دقیق انجام شود. کودک به عنوان موجودی زنده، نیاز به تشویق و روحیه گرفتن دارد. والدین باید به موقع کودکشان را تشویق کنند. اما برخی از پدر و مادرها در هر موقعیتی کودک را تشویق می کنند؛ این کار اشتباه است. چرا که کودک با انجام هر کاری(حتی کارهای اشتباه) نیز توقع تشویق دارد. زمانی که کودک غیر اصولی تشویق شود، اگر والدین و یا افراد غریبه پس از انجام کاری تشویق نشوند به توانمندی و استعدادشان شک می کنند. این شک کردن باعث می شود کودک دچار کاهش اعتماد به نفس شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما آرایش کردن کودکان

آرایش کردن کودکان از جمله فعالیت هایی است که اعتماد به نفس کودکان را به مخاطره می اندازد. کودکی که زمان زیادی را صرف آرایش کردن و اصطلاحا ور رفتن با لوازم آرایشی می کند در آینده ای نه چندان دور، از کمبود یا عدم اعتماد به نفس رنج خواهد برد.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله تقویت آرایش کردن کودکان آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه