آیا اعتماد به نفس کم باعث افسردگی می شود؟

اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی
   

در این مقاله قصد داریم راجع به اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی صحبت کنیم. در زندگی برای همه ما لحظاتی وجود دارد که ما شرمنده می شویم، می ترسیم و احساس اضطراب می کنیم. گاهی اوقات ما خود را سرزنش می کنیم، ما یک تصویر نامناسب از خودمان داریم و اعتماد به نفسمان را از دست می دهیم.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تا به این قسمت، وضعیت طبیعی است. البته، بگذریم از دوستانی که همیشه و همیشه خود را دوست دارند و خودشان را بسیار عالی و درجه یک در نظر می گیرند. بحث ما یک مشکل عدم اعتماد به نفس است. به این معنی است که وقتی نگاهی منفی به تمام امور روزانه خود دارید، همیشه منتظر شکست هستید و شما از لحاظ احساسی، جسمی یا روانی تضعیف می شوید. با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها در این زمینه استفاده کنید.

افرادی که اعتماد به نفس کم دارند اغلب به خودشان سخت می گیرند که اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی برایشان می شود. گاهی اوقات آن ها نمی توانند ستایش دیگران را قبول کنند، زیرا آنها به اهداف دیگران مشکوک هستند.

اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی

اگر خودتان را باور نکنید، باید بدانید که موتور شما در حال حرکت به خط پایین است. در زیر، چند نشانه کمبود اعتماد به نفس مطرح شده است. آن ها را بخوانید و سعی کنید خودتان را بهتر کنید. اولین قدم این است که هر مشکل را بشناسیم و آن را حل کنیم. بنابراین اول از همه، علائم عدم اعتماد به نفس چیست و چگونه با افراد دارای اعتماد به نفس کم رفتار کنیم؟ شما احتمالا این را درک نکردید یا ممکن است متوجه آن نشوید اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی می تواند باشد چرا که این دو رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند و به این ترتیب با افزایش یکی، یکی از آن ها کم خواهد شد و در نهایت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شما باید سعی کنید آنها را مدیریت کنید و خودتان را پایدار نگه دارید، بنابراین باید به این مورد دقت کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی

عوامل اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی

اگر شما به اندازه کافی اعتماد به نفس و شخصیت قوی ندارید، ممکن است با عواملی مانند ترس، عدم اطمینان، اعتماد به نفس کم، شجاع نبودن و غیره مواجه شوید و منجر به افسردگی و سردرگمی شود، بنابراین با تکنیک های اعتماد به نفس آشنا شوید و آن را بالا نگه دارید. یا حداقل زمانی که اعتماد به نفس ندارید، سعی کنید افسرده نشوید. برای راه حل بالا، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، تمرین شجاعت، خطر کردن، ذهن قوی و آماده شدن، لباس خوب پوشیدن و نگه داشتن اعتماد به نفس، نشستن و راه رفتن سریع و دادن سینه خود به جلو، کاهش استرس، گوش دادن به موسیقی پر انرژی و … ضمنا می توانید برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنلاین و تلفنی این مرکز استفاده نمائید.

راه حل:

گوش دادن به موسیقی پر انرژی، رقص، رفتن به سینما برای سرگرم شدن و لذت بردن خوب است و می تواند از اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی هم است جلوگیری کند، پس هیچوقت سعی کنید افسرده نشوید. بنابراین، اکنون معلوم شده است که اگر اعتماد به نفس نداشته باشید، ممکن است از عواملی که می تواند احساس افسردگی شما را زیاد کند آسیب ببینید و اگر در برابر اضطراب مقاومت نکنید، اعتماد به نفس را از دست خواهید داد. در نتیجه، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و برای جلوگیری از افسردگی کاری کنید.

بررسی اعتماد به نفس

برای پی بردن به اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی ابتدا باید بدانید که اعتماد به نفس یکی از شرایط معنوی و روحی است که در آن فرد به دلیل تجربیات گذشته به موفقیت و استعداد های خود اعتقاد دارد. داشتن اعتماد به نفس در خود نقش مهمی در توسعه و پیشرفت فرد ایفا می کند. محققان دریافتند که بر خلاف آنچه که تصور می شود، اعتماد به نفس کودک تا سن پنج سالگی کاملا شکل گرفته است. محققان آمریکایی می گویند زمانی که آنها پنج ساله هستند، کودکان با اعتماد به نفس احساس می کنند که قابل مقایسه با بزرگسالان هستند.

اعتماد به نفس کم

افرادی که اعتماد به نفس کم دارند اغلب به خودشان سخت می گیرند که اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی برایشان می شود. گاهی اوقات آن ها نمی توانند ستایش دیگران را قبول کنند، زیرا آنها به اهداف دیگران مشکوک هستند. در حقیقت، آن ها به خودشان شک دارند و به طور مرتب فکر می کنند که لایق تعریف های دیگران نیستند و آنها دارند با او تعارف می کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی و تخصصی با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمائید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را نیز تجربه نمائید.

اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی

علائم اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی

علائم اعتماد به نفس پایین که منجر به افسردگی خواهد شد که شایع هم هستند:

  • به نظر و عقیده خود اعتماد ندارند.
  • آنها همیشه خیلی فکر می کنند.
  • آنها از چالش و رقابت می ترسند آنها نگران هستند که شما بر آنها غلبه کنید.
  • آنها به خودشان سخت می گیرند، اما با دیگران ملایم هستند.
  • به طور مکرر تجربه اضطراب و اختلالات عاطفی

دلایل اعتماد به نفس پایین چیست؟

اغلب اوقات اعتماد به نفس پایین در دوران کودکی ما ریشه دارد. تجارب اولیه منفی که باعث اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی می شوند عبارتند از:

  • مجازات مکرر
  • بی توجهی مکرر
  • فحش و خشونت شدید
  • استانداردهای سخت گیرانه والدین
  • تهدید / تحریم
  • قرار گرفتن در معرض استرس یا ناامیدی شخص دیگری
  • عدم تحسین، گرمی یا محبت

زندگی در یک خانواده یا گروهی که اعضای آن با یکدیگر تبعیض قائل می شوند.

مشترکین عزیز و کاربرهای گرامی می توانند به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات برترین و بهترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعتماد به نفس کم دلیل افسردگی نیز با شماره زیر بدون گرفتن کد و زدن صفر با تلفن ثابت تماس حاصل فرمائید. لازم به ذکر است که این مرکز در روزهای تعطیل نیز پاسخگوی شما عزیزان می باشد. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه