چرا ثروتمند نمی شویم : ۵ دلیل ثروتمند نشدن

ثروتمند نشدن
   

بسیاری از افراد از خودشان می پرسند که چرا هر چه تلاش می کنند پولدار نمی شوند! برخی از افراد با وجود تلاش های مکرر و شبانه روزی باز هم به خواسته های اقتصادی شان نمی رسند؛ شاید شما هم یکی از این افراد باشید. پس توصیه می کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید. در این مقاله دلایل اصلی ثروتمند نشدن و بهتر بگوییم دلایل اصلی دور ماندن از ایده آل های مادی را ارائه خواهیم کرد.

کلمات کلیدی:(ثروتمند |دلیل ثروتمند نشدن| ثروتمند نشدن)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

دلایل اصلی ثروتمند نشدن

دلیل اول ثروتمند نشدن : شما یا هدف گذاری نکرده اید یا هدفتان مبهم است

یکی از دلایلی اصلی که به موجب آن افراد با اندک اندوخته مالی بازنشسته می شوند نداشتن هدف است. باید توجه داشت که با یک برنامه ریزی و زمان بندی مشخص می توان به اهداف دست یافت. در مرحله اول باید تلاش کرد که یک جدول زمانی طراحی کرد، در مرحله دوم بایستی هدف را در این جدول زمانی طوری قرار داد که مطابق با واقعیات باشد. اجازه بدهید موضوع را کمی ساده تر توضیح بدهیم! اگر هدفتان آنقدر بزرگ است که رسیدن به آن، زمان زیادی را می طلبد، ابتدا هدفتان را قطعه قطعه کنید. برای هر قطعه ای از اهدافتان یک بازه زمانی مشخص در نظر بگیرید. بهتر است هدفتان را یک هدف کلی و بزرگ است را به سه قسمت، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنید. اکنون که چشم انداز مشخصی از هدفتان دارید و برنامه زمانی تان کاملا معین و دقیق است مطابق با برنامه گام بردارید. میزان زمانی که برای رسیدن به اهدافتان صرف می کنید رابطه مستقیمی با ثروت اندوزی و وضعیت مالی دارد. باید به این موارد یک نکته را اضافه کنیم؛ اگر شما فردی هستید که هر ماه ۴۰۰ هزار تومان برای کارهای ضروری کنار می گذارید شما فرد باهوشی هستید و درک درستی از مال اندوزی دارید.

از برنامه ای که طراحی کرده اید نترسید. تمایل به سکون و در جا زدن را از ضمیر ناخودآگاهتان حذف کنید. برای رسیدن به هدف های مالی جنب و جوش داشته باشید. ۲۰ سال بعد را تصور کنید، آیا دوست دارید همچنان درگیر مشقت و تنگناهای مالی باشید یا ترجیح می دهید فرزندانتان در رفاه کامل باشند؟ کار امروز به فردا مسپار! حرکت کنید و از برنامه هایتان عقب نمانید.

ثروتمند نشدن

هیچ کس بهتر از خودتان شما را نمی شناسد! با خودتان رو راست باشید. از خود بپرسید که چرا به دنیا آمده اید؟ به دنبال چه چیزی هستید؟ هدفتان چیست؟ چگونه به هدفتان می رسید؟ کدام راه برای رسیدن به هدفتان ساده تر است؟ چه مقدار زمان نیاز است تا هدفتان برسید؟ سپس با یک برنامه ریزی هوشمندانه و کاملا روشن، به سوی هدف یا اهدافتان حرکت کنید. لطفا اولین حرکت را جدی بگیرید.

مقالات پیشنهادی مجیب

دلیل دوم ثروتمند نشدن : شما فرد ولخرجی هستید

تصور کنید که در دوران دانشجویی یا سربازی به سر می برید. هیچ کار و شغل ثابتی ندارید و درگیر درس یا خدمت سربازی هستید. حال به طور مثال ماهیانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حسابتان واریز می شود(چه از طریق خانواده و چه از طریق مجاری دولتی). اگر شما از آن دسته از افراد هستید که این مبلغ را جدی نمی گیرید، اگر به فکر این هستید که با این مبلغ مدل گوشی همراهتان را ارتقا دهید اگر به فکر این هستید که هر چه سریع تر لباس نو خریداری کنید درحالی که لباس هایتان کهنه نیست، متاسفانه شما فردی ولخرج هستید. راه رسیدن به اهداف اقتصادی و راه پولدار شدن این نیست. سعی کنید با گوشی همراه ساده ای که دارید کارتان را انجام دهید و به جای ولخرجی برنامه ای برای پس انداز کردن طراحی کنید. با سعه صدر و شکیبایی پولتان را ذخیره کنید؛ ظرف مدت زمان کوتاهی به ثروتی خواهید رسید که به جای یک گوشی توانایی خرید ۱۰ گوشی را خواهید داشت.

دلیل سوم ثروتمند نشدن : شما فردی منفعل هستید و تمایلی به تغییر ندارید

تصور کنید شما فرد بیماری هستید که بیماری امانتان را بریده. اگر شما به مطب پزشک مراجعه نکنید اگر بیماری و سلامت برایتان فرقی نداشته باشد و به عبارت دقیق تر اگر تمایلی به بهبود وضعیت جسمی تان نداشته باشد پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، حالتان رو به وخامت خواهد گذاشت.

وضعیت مادی و مالی یک فرد نیز دقیقا به سلامت و بیماری شبیه است. اگر وضعیت مادی تان مناسب نیست باید تصمیم بگیرد که وضعیتتان را تغییر دهید. یک تصمیم مبتنی بر نظم، دقت، صلابت و آگاهی شما را به سودهای کلان رهنمون خواهد کرد. تصمیم بگیرید که تغییر کنید و برای رسیدن به ثروت مصمم باشید.

ثروتمند نشدن

دلیل چهارم ثروتمند نشدن : شما فردی هستید که کارهایتان را به تعویق می اندازید

بهانه تراشی و به قول معروف از زیر کار در رفتن، وضعیت مادی شما نه تنها بهبود نمی بخشد بلکه شما را وارد وضعیت قرمز نیز خواهد کرد!! اگر تصمیم گرفته اید که تغییر کنید و برای تغییر کردنتان برنامه دقیقی طراحی کرده اید، به برنامه تان پایبند باشید. از برنامه ای که طراحی کرده اید نترسید. تمایل به سکون و در جا زدن را از ضمیر ناخودآگاهتان حذف کنید. برای رسیدن به هدف های مالی جنب و جوش داشته باشید. ۲۰ سال بعد را تصور کنید، آیا دوست دارید همچنان درگیر مشقت و تنگناهای مالی باشید یا ترجیح می دهید فرزندانتان در رفاه کامل باشند؟ کار امروز به فردا مسپار! حرکت کنید و از برنامه هایتان عقب نمانید.

دلیل پنجم ثروتمند نشدن : شما در گذشته غرق شده اید و آینده را نمی بینید

گذشته چیزی است که رفته و برنمی گردد. پس چرا باید درگیر گذشته بود؟ چرا باید در گذشته ها سیر کرد؟ از گذشته تنها می توان تجربه گرفت و آن تجارب را برای مسیر زندگی به عنوان چراغ راه استفاده کرد. اگر در گذشته زندگی نامناسبی داشته اید دلیلی برای فقیر ماندن در آینده نیست. با هیچ منطقی نمی توان گزاره زیر را اثبات کرد:

“فردی که دیروز پول نداشته فردا هم پول نخواهد داشت!!!”

این گزاره مبنای عقلی ندارد و مبتنی بر جهل و ندانم کاری است. از توجیه های بی جا بپرهیزید. آینده از آن شماست اگر خودتان بخواهید. راه برای پیشرفتتان باز است فقط باید نکات اول تا چهارم را در نظر داشته باشید.

در طول مسیر حتما از افراد خبره و با تجربه کمک بگیرید. حضور یک مشاور در پیچ و خم های مالی شما را از گزند و آسیب های روحی حفظ خواهد کرد.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه