چرا برخی زنان می گویند در ایران احساس خوشبختی ندارند؟

عدم احساس خوشبختی زنان در ایران
   

در این بخش در رابطه با عدم احساس خوشبختی زنان در ایران صحبت خواهیم کرد. با اینکه این که زنان ایرانی از لحاظ حضور خود در اجتماع توانمند سازی اقتصادی بیشتری دارند، اما خوشحال نیستند زیرا احساس خوشبختی نمی کنند. امید به آینده می تواند ادراکات انسانی از محیط خود را تغییر دهد. رسیدن به هدف نمی تواند فرد را ناراحت کند. بنابراین امید به آینده می تواند ما را به راه راست برای رسیدن به اهداف ما هدایت کند. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید، همچنین در ایام تعطیل نیز این خدمات به شما هموطنان عزیز ارائه می شود.

کلمات کلیدی:(عدم احساس خوشبختی زنانحساس خوشبختی زنان)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بررسی عدم احساس خوشبختی زنان در ایران

بر اساس شکاف طبقاتی در جامعه، می توان گفت:

شکاف طبقاتی در جامعه ما یک نوع چالش به ارمغان آورده است. در ایران، ارزش های مادی گرایانه در گذشته تا به حال افزایش یافته است و برخی افراد حق دارند خوشبختانه به دلیل امکانات مالی و اقتصادی زندگی کنند، زیرا دستیابی به این احساس نیاز به پول است و برای مثال برای شرکت در جلسات مانند کنفرانس خنده و مثبت اندیشی باید پول صرف کرد که یکی از دلایل عدم احساس خوشبختی زنان در ایران این مسئله شکاف طبقاتی اجتماعی است.

در این بخش در رابطه با عدم احساس خوشبختی زنان در ایران صحبت خواهیم کرد. با اینکه این که زنان ایرانی از لحاظ حضور خود در اجتماع توانمند سازی اقتصادی بیشتری دارند

  • طبقه بندی جامعه

در حال حاضر دو گروه طبقه اجتماعی – اقتصادی دو کشور دارای یک پتانسیل اقتصادی بالا هستند و دو دهک پایین تر از امکانات موجود هستند و ۶۰ درصد جمعیت ایران دارای حد متوسط ​​هستند. با این وجود، رسانه ها تمایل دارند تا مصرف گرایی و ارزش های مادی گرایان را ارتقاء دهند و این ارزش ها در طول زمان نهادینه شده و افراد کمتری با طبقات ثروتمند جامعه مقایسه می شوند.

عدم احساس خوشبختی زنان در ایران

دلایل عدم احساس خوشبختی زنان در ایران

برای افزایش خوشبختی در جامعه، ما باید اقداماتی را برای کاهش تقسیم طبقاتی (شکاف طبقاتی) انجام دهیم و به گونه ای عمل کنیم که طبقات مختلف جامعه دارای امکانات فراوانی باشند، اما اکنون، طبقات بالا، هنوز امکانات بیشتری برای آنها وجود دارد نسبت به فقیرترین افراد که کمترین امکانات به آن ها ارائه شده است.

  • نقش خانواده در مسائل اجتماعی

به طور کلی، خانواده در کنار سایر مؤسسات اجتماعی که شامل سه عامل است:

  • زن
  • مرد
  • کودکان

یک نظام اجتماعی است. علیرغم این واقعیت که فرهنگ مرد سالاری ساله است که بر جامعه ایران غالب شده است، زنان همواره عامل ایجاد و پرورش میل، مهربانی و خوشبختی در خانواده بوده اند. اما در حال حاضر با عدم احساس خوشبختی زنان در ایران مواجه هستیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنلاین و تلفنی مشاوران برتر کشور بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

رابطه خوشحالی زنان با شاد بودن جامعه

اگر زن خوشحال باشد، وضعیت روحی او به دیگر اعضای خانواده منتقل خواهد شد. در واقع، خانواده شاد منجر به یک جامعه شاد می شوند. بنابراین، رابطه ی تعاملی بین خانواده و جامعه وجود دارد. در حال حاضر، جامعه خوشحال نیست، زیرا خانواده خوشحال نیستند که دلیل آن عدم احساس خوشبختی زنان در ایران است.

  • راهکاری برای شاد بودن جامعه زنان

برای بررسی شادی، باید پنج مفهوم:

  • موفقیت
  • خوشبختی
  • محبوبیت
  • آینده نگری
  • شاد زیستی

را در نظر گرفت. به گفته یکی از نظریه پردازان، الیزابت هارلاک، خوشبختی و پیروزی با سه طرف مثلث:

  • محبوبیت
  • مقبولیت
  • موفقیت

همراه است؛ بنابراین یک شخص زمانی خوشحال است که روحش پر از عشق به دیگران است و مطمئن است که دیگران نیز او را دوست دارند از جمله دلایل عدم احساس خوشبختی زنان در ایران همین امر است.

بررسی عوامل سه گانه شادی

علاوه بر محبوبیت، انسان باید پذیرفته شود و این دو با هم متفاوت هستند. فردی با شهرت و مقبولیت می تواند مسئولیت اجتماعی را در ارتباط با نهادهای اجتماعی بدست آورد و در نتیجه موفق شود. سه عنصر موفقیت، محبوبیت و پذیرش احساس خوشبختی را ایجاد می کنند و بر یکدیگر تاثیر می گذارند.

  • حضور زنان در جامعه

در جامعه ما زنان بیش از هر زمان دیگری وجود دارند و تلاش می کنند تا سرمایه‌های فرهنگی خود را به منظور دستیابی به موفقیت افزایش دهند، اما اگر به این موارد کم توجهی شود با عدم احساس خوشبختی زنان در ایران روبرو می شویم. همچنین مشترکین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با برترین مشاوران حاضر و روانشناسان برتر کشور که در سایت زندگی ما حاضر هستند تماس بگیرند و از خدمات آن ها به صورت همه روزه بهره مند شوند.

بررسی عدم خوشبختی زنان در جامعه

طبق آمار ها زنان در تحصیلات عالی موفق بوده اند و در سال های اخیر ۶۰ درصد دانش آموزان ثبت نام شده زن و دختر هستند. بنابراین آنها موفق شدند. با این حال، به نظر می رسد که زنان نتوانسته اند ابزار موفقیت برای شادی خود را به کار گیرند، در حالی که موفقیت و شادی دو بال از شادی  و خوشبختی در یک انسان است که با عدم احساس خوشبختی زنان در ایران نیز مرتبط خواهد بود.

  • نیاز های انسان برای زندگی

انسان نیاز دارد که در حیطه های مختلف زندگی حضور داشته باشد. مانند:

  • اجتماعی
  • سیاسی
  • مدنی
  • نهادهای خیریه

تا به اهداف خود دست یابد. در واقع دستیابی به اهداف می تواند برای رسیدن به یک حس شادی عمل کند. با توجه به نظریه نیازها، سطح رضایتمندی و خوشبختی زنان بستگی به دو عامل دارد، اولین عامل این است که چقدر او نیاز دارد و رضایتش فراهم می شود (پیشرفت)، و عامل دوم آن چه مقدار از نیازها تامین نشده باقی می‌ماند. بنابراین موفقیت یک عامل ضروری برای خوشبختی است اما برای رسیدن به آن کافی نیست.

عدم احساس خوشبختی زنان در ایران

شناخت عدم احساس خوشبختی زنان در ایران

یک جامعه شناس، استدلال می کند که احترام زنان می تواند در ایجاد احساس شادی در او دخیل باشد، بی احترامی به او ناامید کننده است برایش و می تواند او را افسرده کند. بنابراین، زنان باید مورد احترام قرار گیرند و به خاطر نقش محوری آنها در خانواده برای داشتن یک جامعه شاد، ما باید به شادی زنان توجه بیشتری کنیم. در حال حاضر شرایطی پیش آمده است که منجر به سرخوردگی و ناهنجاری ها و افزایش طلاق، خشونت خانواده در خانواده ها و شکاف بین نسل ها و عدم احساس خوشبختی زنان در ایران شده است. یکی از عواملی که زنان را ناراحت می کند، برخوردار نبودن از لذایذ زندگی است. این مسئله در کنار نهاد خانواده با حضور در شبکه اجتماعی و انجمن‌ها و غیره امکانپذیر خواهد بود.

هموطنان عزیز در تمام طول روز و به صورت آنلاین قادر خواهند بود که مشاوره تلفنی دریافت نمایند و می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از طریق تلفن ثابت در رابطه با موضوع عدم احساس خوشبختی زنان در ایران بهره مند شوند. به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه