مغز یک فرد درونگرا چگونه است و چه خصوصیاتی دارد؟

مغز فرد درونگرا
   

مغز فرد درونگرا چگونه است؟ آیا تا به حال با افراد درونگرا روبرو شدید؟ شاید شما درونگرا هستید در هر صورت، شما احتمالا می دانید که درون گرا ها به طور کلی از جمعیت دوری می کنند و جمع دو یا سه دوست نزدیک را به یک رویداد بزرگ اجتماعی ترجیح می دهند. برخی نیز ترجیح می دهند که تنها باشند

به نظر می رسد که درونگراها رفتار عجیب و غریبی دارند که آنها برای دوری از موقعیت اجتماعی و صحبت با مردم استفاده می کنند. همانطور که متوجه شدید، این رفتارها بسیار عجیب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مغز فرد درونگرا می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

آنا لیمایند بنیانگذار و سردبیر یادگیری ذهن است؛ در یک مقاله جذاب، او می گوید: “هر فرد درونگرا، دست کم یک بار در طول زندگی خود اقداماتی را برای جلوگیری از برخورد و صحبت با مردم انجام داده است.” بیایید به رفتارهایی که مید نظر است نگاه کنیم. در ادامه با نشانه های مغز فرد درونگرا آشنا خواهید شد.

مغز فرد درونگرا

۱٫هنگامی که زنگ در خانه را می شنوند، تظاهر می کنند که در خانه نیستند

آنها به آرامی در حال نزدیک شدن هستند آنها مطمئن هستند که قدم های آنها شنیده نمی شود، و سپس آنها به بیرون نگاه می کنند. اگر فردی غریبه است یا کسی که نمیخواهد با او ملاقات کند، وانمود می کند که در خانه نیستند. این رفتار منحصر به فرد درونگرا ها است. به عنوان مثال، به عنوان یک فرد نسبتا شگفت انگیز با حجم کاری بالا، من گاهی اوقات نمی خواهم با مردم ملاقات کنم. بنابراین تعجب آور نیست که یک فرد درونگرا، حتی در نبود کار سنگین، مایل نیست که خانه خود را و تنهایی اش را ترک کند.

۲٫آنها راه خود را عوض می کنند تا از برخورد با دیگران جلوگیری کنند

اگر شما درون گرا هستید، بدون شک این رفتار را چند بار انجام داده اید. برونگراها به راحتی می توانند از مسیرها و خیابان هایی که ممکن است با افرادی روبرو شوند عبور می دهند و به راحتی سام می کنند، اما درونگراها مسیر دیگری را برای جلوگیری از برخورد با دیگران انتخاب می کنند. لیمن می گوید:

اگر شانس بطور پیش فرض با درونگرا یار باشد، یک فرد آشنا را ببنید. ممکن است پنهان شود، چهره خود را پنهان کنید یا حتی مسیر متضادی راپیش بگیرید. شاید چند کیلومتر دیگر پیاده روی کند تا از گفتگو با کسی که نمیخواهد با او ملاقات کند جلوگیری شود؟ این یک روش درونی برای تفکر است.

ویژگی های افراد درونگرا چیست؟ آنها بیشتر به سکوت علاقه مند هستند و در جمع اجتماعی کمتر حضور دارند، اما مهم است بدانیم که افراد خجالتی به صورت یکسان با افراد درون گرا نیستند.

۳٫آنها به سرویس پناه می برند

این یکی از عجیب ترین رفتارهای درونی است که برای جلوگیری از برخورد با دیگران است. اگر متوجه شوید که یک فرد در سرویس زمان بسیار زیادی را صرف کرده است، مطمئن باشید که این کار را عمدا انجام می دهد تا از مشارکت سایر همکاران جلوگیری کند. درونگرا سعی می کند محیطی را بیابند بدون آنکه فکر کردنشان را از بین ببرند. علاوه بر این، نیازی نیست توضیح دهد که چرا محل کار خود را ترک می کنند. این وضعیت همچنین بهره وری را بهبود می بخشد، زیرا از شرایط اجتماعی جلوگیری می کند، نیروهای خود را به سرعت ارتقا می دهد. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

۴٫بهانه تراشی

ببینید که چه کسانی در سال های مختلف در جشن های مختلف شرکت ندارند. این افراد احتمالا درونگرا هستند. درونگرا از توانایی خلاقیت خود برای بهانه گیری استفاده می کنند و در محافل اجتماعی شرکت نمی کند. در حقیقت، آنها برنامه های دقیق را طراحی می کنند، فقط برای جلوگیری از تعاملات اجتماعی محافظت نشده که باید در مورد آنها صحبت کنند.

۵٫اجتناب از کافه ها و فروشگاه های محلی

دلیل این رفتار روشن است؛ احتمال گفتگو با مردم و شکل گیری گفتگوها در این مکان ها بسیار زیاد است. تصور کنید بهترین کافه شهر را پیدا کنید. شما برای اولین بار وارد آن می شوید؛ سپس به منظور مرتبه دوم به آنجا بروید و سپس متوجه خواهید شد که کافه تریا شما را می شناسد و می داند چه نوع قهوه ای را انتخاب می کنید. او به شما لبخند می زند و می پرسد: چطور؟ این برای بسیاری از مردم بسیار لذت بخش است، لذت بخش و امیدوار کننده برای نوشیدن قهوه ای دلپذیر و با کیفیت بالا. اما ایده یک درونگرا متفاوت است! آنها از این باورهای غیرمنتظره شگفت زده شده اند و از بازگشت به همان کافه در آینده خودداری می کنند.

آیا می دانید که اینگونه رفتارها درونی است؟

مغز فرد درونگرا

شما در مورد رفتارهای مغز فرد درونگرا چه فکر می کنید؟ چه کسی شما را درونگرا می نامد؟ آیا شما درونگرا هستید؟ مشکل با خواندن توضیحات بالا به دست می آید این است که درونگرا با افراد مشکوک در شرایط اجتماعی در نظر گرفته می شود و آنها تمایل به یادگیری مهارت های ارتباطی با همکاران یا با افراد دیگر ندارند. تشبیه او از درونگرا به عنوان فردی مرموز، پارانوئیدی و اختلال اضطراب محروم از توانایی روبرو شدن با زندگی و مشکلات است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مغز فرد درونگرا می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای مغز فرد درونگرا

شما باید معنای اصلی درونگرا و برون گرا را بدانید، اما می توانید بگویید که چه شخصیتی دارید؟ دورن گرا یا برون گرا؟ به این بیندشیدی که یک شب آرمانی برای شما چگونه است؟ شام را با یک گروه بزرگ از دوستان خوردن، یک کنسرت تجربه کنید، یا دوست دارید با یکی از نزدیکترین دوستان خود بیرون بروید یا میخواهید یک کتاب خوب بخوانید؟
روانشناسان به سوالاتی درباره درون گرا و برون گر، ویژگی های شخصی که ما ترجیح می دهیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، بررسی کرده اند.

ویژگی های افراد درونگرا چیست؟ آنها بیشتر به سکوت علاقه مند هستند و در جمع اجتماعی کمتر حضور دارند، اما مهم است بدانیم که افراد خجالتی به صورت یکسان با افراد درون گرا نیستند. افراد دورنگرا می توانند در موقعیت های اجتماعی خجالتی باشند، اما این همیشه مورد نیست. علاوه بر این، داشتن درونگرایی به معنی آن نیست که ضد اجتماعی باشد.

نویسنده سوزان کین، نویسنده پرفروش ترین کتاب درون گرایی است، می گوید: “ما علیه جامعه نیستیم، ما یک جامعه جداگانه هستیم، من نمی توانم بدون خانواده ام یا بهترین دوستانم زندگی کنم، اما من می خواهم تنها باشم”.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مغز فرد درونگرا طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه