مشاوره وابستگی عاطفی

مشاوره وابستگی عاطفی
   

مشاوره وابستگی عاطفی به شما کمک می کند تا اهمیت احترام به خودتان را درک کنید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. اغلب روابط پیش از ازدواج  و یا پس از ازدواج، معمولا در زنان، آن ها را دچار وابستگی عاطفی شدید می کند. مشاوره وابستگی عاطفی تا مهرطلبی را کنترل کنید و رفتارهای هوشمندانه ای را در شرایط مختلف از خود بروز دهید.

مرکز مشاوره تخصصی مجیب با سال ها تجربه در زمینه مشاوره وابستگی عاطفی در زنان و مردان، به بررسی کامل جوانب مختلف شرایط شما خواهد پرداخت. همچنین متخصصان این مرکز تلاش می کنند تا شما را در رسیدن به درک درستی از “خود” خویش و داشتن روابط صحیح پشتیبانی و حمایت کنند.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

مشاوره وابستگی عاطفی

چه افرادی درگیر وابستگی های عاطفی هستند؟

بسیاری از نوجوانان، جوانان و بخصوص زنان بیشتر از بقیه افراد درگیر آسیب های ناشی از وابستگی عاطفی هستند. به صورت کلی وابستگی عاطفی از حس مهرطلبی ارضاء نشده نشات گرفته می شود. زمانی که فرد انرژی زیادی را برای کسی صرف می کند اما این انرژی باز گردانده نمی شود. به این معنی است که شما در رابطه ای گرفتار شده اید که یک طرفه پیش می رود. این روابط که اکثر در سنین نوجوانی و جوانی رخ می دهد میتواند چه با جنس مخالف و چه با دوستانتان باشد. معمولا افرادی که در خانواده خود به میزان کافی محبت دریافت نکرده اند . یا رخ دادی در کودکی آن ها رخ داده است. بیشتر از بقیه افراد درگیر وابستگی های عافطی شدید می شوند. 

مشاوره وابستگی عاطفی چه کمکی به شما می کند؟

در مشاوره وابستگی عاطفی شما :

  • می آموزید که “خود” تان را بشناسید.
  • می آموزید که به خودتان اهمیت دارید.
  • می آموزید که شما به عنوان یک انسان قابل احترام هستید و اولین کسی که باید به شما احترام بگذارد، خودتان هستید.
  • می آموزید که روابط دو طرفه هستند و مهربانی را نباید صرف افرادی کنید که آن را به شما باز نمی گردانند.
  • می آموزید که خودتان حق دارید که زیبا زندگی کنید
  • حق دارید که در صورت عدم رضایت از مسئله ای آن را بدون ترس از، از دست دادن، بیان کنید.
  • اعتماد به نفس خود را افزایش می دهد.
  • می آموزید که در صورت نیاز از تنهایی خود باید بتوانید لذت ببرید .

را فرا می گیرید. اما مهمترین نکته ان است که بتوانید: “خودتان” را دوست داشته باشید. مشاوره وابستگی عاطفی نه تنها به شما کمک می کند “خودتان” را بیابید بلکه به شما در از بین بردن نکات منفی شخصیتی و ساخت نکات مثبت نیز کمک خواهد کرد.

مشاوره وابستگی عاطفی

خطرات مراجعه نکردن به مشاور وابستگی عاطفی؟

در بسیاری از مواقع فرد، به میزانی درگیر وابستگی شده است که تمام تمرکز روز خود را از دست می دهد. بسیاری از مراجعان جوانم در دوران تحصیلاتشان از این موضوع ضربه های شدید عاطفی دریافت کرده اند. نه تنها شرایط روحی بلکه شرایط فیزیکی مخربی را تجربه کرده اند. بسیاری دست برای دریافت محبت دست به خودکشی زده اند تا توجه را به نحوی گران بخرند.

این حد از وابستگی عاطفی شدید به هیچ عنوان توسط خود فرد قابل درمان نیست. استفاده از مشاوره وابستگی عاطفی به شدت در این حالت حیاتی است.

مشکل وابستگی عاطفی عموما به دلیل اتفاقی در کودکی رخ میدهد. مشاوران در مشاوره وابستگی عاطفی سعی در ریشه یابی این اتفاق دارند. تا الگو رفتاری فعلی را با آن تطبیق دهند و شخص راحتتر با این مسئله کنار آید. معمولا مشاوران در سایت زندگی ما با مشاوره فردی و یا گروهی سعی دارند تا به فرد کمک کنند تا رخ دادی که در کودکی او دفن شده است را به صورت کامل تجربه کند و آن را درک کند. این اولین قدم و مهمترین قدم در جلسات مشاوره وابستگی عاطفی است. شما می توانید برای بهره بردن از مشاوره متخصصین در سایت زندگی ما هر روز هفته با ما تماس بگیرید.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

مشاوره وابستگی عاطفی

چه زمانی شما نیاز به استفاده از مشاوره وابستگی عاطفی و دریافت کمک از او دارید؟

معمولا افرادی که درگیر وابستگی عاطفی هستند مشخصات زیر را دارند:

  • احساس مسئولیت بیش از حد نسبت به رفتار دیگران. ( به صورتی که فرد کار اشتباهی انجام نداده است اما عذرخواهی می کند. )
  • دادن باج برای دریافت محبت. (خرید هدیه و گردن گرفتن مشکلات. )
  • تمایل به انجام وظایف فرد مقابل.
  • تمایل به اذیت خود زمانی که مورد توجه قرار نمی گیرند.
  • نیاز بیش از حد به دریافت تایید از دیگران
  • احساس ترس از ازدست دادن هنگام بیان کردن مشکلات و ناراحتی هایشان
  • ترس از رها شدن
  • دوست نداشتن خود
  • احترام نگذاشتن به خواسته های خود و سرکوب آن ها
  • تحمل سختی زیاد هنگام تصمیم گیری
  • ترس از بیان عقاید
  • نگرانی درباره نظر دیگران درمورد خودتان
  • و …

اگر در رابطه ای هستید که این تاثیرات را در شما داشته است. شما متاسفانه با ترس از از دست دادن مواجه شده اید. در واقع شما “نبودن” خودتان را به “بودن” دیگری ترجیح داده اید. این رابطه به هیچ عنوان رابطه ای سالم برای روان فرد نمی باشد. توصیه جدی من به عنوان روانشناس آن است که در صورت اینکه تاثیرات گفته شده در موارد بالا را دارید، مشخصات مهرطلبی در شما بروز کرده است و باید به مشاور مراجعه کنید.

مشاوره وابستگی عاطفی

مشاوران در حوزه مشاوره وابستگی عاطفی در مرکز تخصصی مجیب چه کمکی می کنند؟

مشاوران متخصص در حوزه مشاوره وابستگی عاطفی به شما کمک می کنند تا در رفتار در روابط خود بازنگری کنید. رفتار صحیح را بیاموزید و آن ها را به کار ببرید. بسیاری از زمان ها است که فرد به دلیل ترس از جدایی توانایی انجام تصمیم درست را ندارد. مشاوران به عنوان افرادی که شرایط جامعه را میشناسند و تجربه زیادی دارند، به شما کمک می کنند تا با ترس کمتری بهترین تصمیم ممکن را در لحظه بگیرید. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و بدانید که شما به عنوان یک انسان فردی قابل احترام هستید.

نیاز به حضور مشاوره در زمان های مختلف برای تصمیم گیری صحیح در روابط، مرکز مشاوره تخصصی مجیب را بر آن داشته است که خدمات مشاوره تخصصی تلفنی را به متقاضایان ارائه دهد. مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی مجیب به شما کمک میکند تا.

در لحظه مورد نیاز بتوانید درست ترین تصمیم را بگیرید و از آن احساس آرامش را دریافت کنید.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه