اختلال روانی سادیسم یا دیگر آزاری

سادیسم
   

بیماری سادیسم به انگلیسی: ( Sadism) یک اختلال روانی است که در آن فرد از تحقیر، آزار و اذیت رساندن (روحی،جسمی با جنسی) به دیگران لذت می‌برد. علائم سادیسم معمولا حول همین محور هستند و فرد با آگاهی و به عمد به آسیب رساندن اقدام می‌کند.

سادیسم یا دیگر آزاری چیست؟

واژه سادیسم (دیگر آزاری) از نام مارکی دو ساد (۱۷۴۰–۱۸۱۴) نویسنده فرانسوی است و در نوشته‌ های خود ویژگی شخصیتی این ‌گونه افراد را بیان کرده بود.

افرادی که به اختلال شخصیتی سادیسم مبتلا هستند، معمولا از دیدن رنج دیگران لذت می‌برند. آن‌ها ممکن است اطرافیان خود را تحقیر کرده و فریب بدهند یا به تمسخر آن‌ها بپردازند و از این کار سرخوش شوند. اما چگونه می‌توان تشخیص داد که با علائم سادیسم روبرو هستیم؟

علائم سادیسم چیست؟

مهم‌ترین ویژگی رفتاری افراد سادیستیک، رفتار ظالمانه و بی رحمانه آنهاست. آنها از تحمیل درد به کسانی که فکر می‌کنند ضعیف‌تر و پایین‌تر هستند، لذت می‌برند.

  • یکی از علائم سادیسم دروغ گویی است. فرد مبتلا به سادیسم، بی شرمانه دروغ می‌گوید، مردم را فریب می‌دهد و مرتکب جرم می‌شود تا دیگران را آزار دهد. آن‌ها حتی با کسانی که دوستشان دارند نیز این چنین رفتار می‌کنند.
  • به نظر می‌رسد خشونت، سلاح، قتل و روش‌های شکنجه برای این افراد جذاب است.
  • آن‌ها دوست دارند بر دیگران مسلط شده و محدودیت‌هایی برای آن‌ها اعمال کنند. تمایل زیادی در تحقیر دیگران در افراد سادیستیک دیده می‌شود.
  • فرد دارای علائم سادیسم، شادی را از درد روانی یا فیزیکی افراد دیگر به دست می‌آورد.
  • آن‌ها همیشه می‌خواهند در راس قدرت باشند. اگر کار‌ها به خواستشان پیش نرود، ممکن است خشن و مهاجم شوند.
  • چه در خانه و چه در محل کار، دوست دارند قوانین سخت گیرانه‌ای وضع کنند و اطمینان حاصل کنند که همه از آن‌ها پیروی می‌کنند.

سادیسم

علل بوجود آمدن علائم سادیسم

زمینه ی ارثی و اختلال هورمونی مهمترین عامل بوجود آمدن چنین بیماری در افراد باشد.

اختلال سادیسم یک بیماری غیرمعمول است و بنابراین علل خاصی را نمی‌توان برای آن برشمرد. مسائل حل نشده مربوط به دوران کودکی یا بدرفتاری‌های شدید در حق کودک می‌تواند اصلی‌ترین عامل پیدایش علائم سادیسم در افراد باشد. البته عوامل بیولوژیکی نیز بی تاثیر نیستند.

انواع سادیسم به قرار زیر است:

الف: سادیسم ذهنی – که شخص صحنه‌های سادیستی را تجسم می‌نماید ولی اقدام به آزار دیگران نمی‌نماید.
ب : سادیسم احساسی – که شخص از تحقیر و آزار روحی دیگران لذت می‌برد و از پایمال کردن شخصیت دیگران ارضاء می‌شود.
ج : سادیسم بدنی – که شخص به آزار دیگران می‌پردازد و از آسیب بدنی تا قتل افراد مورد نظر خود پیش می‌رود.

برخی از اقدامات پیشگیری بیماری سادیسم

  • روان‌ درمانی،رفتار درمانی، دارو درمانی
  • کاهش استرس‌های محیطی
  • مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی
  • شرکت در فعالیت‌های سالم اجتماعی
  • برقراری ارتباط با افراد سالم و یافتن دوستان مفید

دیگر علائم سادیسم چیست؟

مهم‌ترین ویژگی رفتاری افراد سادیستیک، رفتار ظالمانه و بی رحمانه آنهاست. آنها از تحمیل درد به کسانی که فکر می‌کنند ضعیف‌تر و پایین‌تر هستند، لذت می‌برند.

اختلالات جنسی: دیگر آزاری (سادیسم)

سادیسم

در نقطه مقابل اختلالات جنسی خود ­آزاری، دیگر آزاری ایستاده است. رفتاری که در طی عمل جنسی در قالب آزار دادن شریک جنسی ظاهر میشود و کیفیت و کمیت آن به گونه ­ای نیست که به آسیب رسانی به شریک جنسی منتهی شود.
در صورتی که در واقعیت چنین رفتاری قابل تصور باشد باید بسیار سریع نسبت به درمان آن اقدام کرد تا به خسارت مادی و معنوی منتهی نشود و فرد و جامعه در برابر این رفتار پرخطر مسئولند.
کسانی که در خود استعداد چنین رفتاری را تشخیص میدهند، باید خود را در معرض فیلمها یا مطالبی که این استعداد را تحریک میکند قرار ندهند و بسیار سریع برای درمان اقدام کنند.

این اختلال چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟

همانند سایر اختلالات روان‌ پزشکی، به مرور موجب کاهش عملکرد شغلی و اجتماعی فرد می ‌شود.نزدیکان و یا همکاران وی، از او کناره ‌گیری می‌ کنند.

برای مشاوره در زمینه سادیسم (دگر آزاری) و درمان آن میتوانید با تلفن ثابت بدون گرفتن کد با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با این شماره zendeghima.ir تماس حاصل نمایید تا بتوانیم به شما عزیزان کمک کنیم تا در خانواده و جامعه حضور فعال و سالم داشته باشید. در مبارزه با این بیماری ما را یار و همراه خود بدانید.

مرکز خدمات روانشناسی مشاوره تلفنی مجیب با سابقه درخشان خود در زمینه علم روان شناسی و روان پزشکی آماده کمک رسانی به شما عزیزان میباشد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مشاوره تلفنی چه کمکی به شما می کند؟

مشاوران متخصص ما به شما مشورت و راه کارهایی قطعا مفید و مثبت خواهند داد تا بتوانید مشکل خود را سریع تر حل نمایید.

در مشاوره تلفنی شما می توانید به کمک مشاوران مجیب خودتان را سر و سامان دهید و از مشکلات رهایی یابید.

فواید استفاده از مشاوره تلفنی چیست؟

با توجه به اینکه سیل عظیمی از جمعیت ما هم اکنون دچار مسائل روحی و عاطفی و خانوادگی هستند؛به راحتی با تلفن به دور از ترافیک و هرینه های رفت و آمد و دغدغه های فکری با مشاوران ما در ارتباط باشید.

در مشاوره تلفنی شما می توانید، مسائلی که از آن خجالت می کشید به صورت محرمانه بازگو کنید.و همینطور انتخاب مشاور که خانم یا آقا به انتخاب شماست.

در مشاوره تلفنی می توانید از تمامی موضوعات مربوط به روانشناسی و مشاوره خانواده مشورت بگیرید.

صرفه جویی در زمان: ،بدون صرف وقت در نوبت رزرو و رفت و آمد های مراجعه حضوری در لحظه می‌توانید مشاوره بگیرید.

امروزه به دلیل دغدغه های فراوان خانواده ها در زمینه افزایش فشار زندگی،فشار روحی،روانی،عاطفی،افسردگی و…

بهترین تصمیم ارتباط برقرار کردن با مشاوره متخصص در زمینه مشاوره روانشناسی خانواده می باشد.

مشاوره آنلاین و در لحظه

سامانه تلفنی مشاوره ای ما با امکان تماس در تمام طول روز برای رفع مشکلات شما بدون آنکه نیاز به مراجعه حضوری داشته باشید در صدد است بهترین خدمات را خدمت هموطنان ارائه کند.

اگر به دنبال مشاوره در زمینه سادیسم و درمان آن هستید، مرکز مشاوره تلفنی مجیب، با کادری متخصص ،مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

پیدا کردن یک مشاور متخصص در زمینه مشاوره و روانشناسی می تواند یکی از چالش های شما هموطنان باشد.

با توجه به مشغله های روزانه از جمله: کار و خانه داری،نگه داری فرزند،و مشغله های فکری ما این امکان را در سامانه مشاوره ای خود برای شما فراهم ساخته ایم.

شما می توانید جهت مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف روانشناسی، مشاوره کودک، مشاوره طلاق ،مشاوره خانواده، قبل از ازدواج، زوج درمانی، مشاور جنسی، مشاوره رابطه زناشویی ،از طریق تلفن ثابت با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما در بستری امن و بصورت مشاوره آنلاین راه گشای مشکلات شما بوده و تا رسیدن به آرامش شما را همراهی نمایند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه