دیگران را آنچه هستند بپذیریم

آنچه هستند بپذیریم
   

آنچه هستند بپذیریم

مردم می توانند رفتارها و احساسات مختلفی نسبت به اطرافیان خود نشان دهند. گناه، عصبانیت، تقصیر، خشم، ترس، حسادت، و گوشه گیری نمونه هایی از اینگونه احساسات هستند.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آدم های شاد و خوشبخت نیازی نمی بینند که چنین احساساتی از خود نشان دهند. آن ها می دانند که بیشتر این احساسات موقتی است و به میزان استرس، درگیری ها یا آسیب های فردی بستگی دارد. انسان های خوشبخت دلیلی نمی بینند که بخواهند عمدا به دیگران درد و رنج وارد کنند. آن ها لازم نمی بینند تا با حس غرور و خودپسندی خود، دیگران را تحت کنترل درآورند.

نمی توان یک انسان سی ساله را که در سه دهه شخصیتش شکل گرفته است یک شبه تغییر داد؛ پس باید تلاش کرد او را همان گونه که هست پذیرفت و زندگی را از دیدگاه او نگریست.

اگر در طول زندگی با چنین انسان هایی برخورد داشته باشید، خوب می دانید که میخواهم در مورد چه کسانی صحبت کنم. اگر خودتان هم چنین خصوصیاتی دارید، مطمئن باشید تا زمانی که این احساسات در شما وجود دارد، به خوشبختی دست نمی یابید.

اگر می خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، باید این احساسات منفی را دور بریزید و به تکنیک های حسی مثبت متوسل شوید. ممکن است بتوانید با آن احساسات منفی تا مدت زمانی کوتاهی موفق شوید و دیگران را تحت کنترل خود درآورید، اما مطمئنا خیلی زود متوجه خواهید شد که هم به خودتان و هم به دیگران صدمات جبران ناپذیری وارد کرده اید.

مقالات پیشنهادی مجیب

اگر کسی در زندگیتان است که این احساسات را روی شما اجرا می کند، سه راه حل برای شما وجود دارد: اول اینکه سعی کنید آن فرد را متوجه رفتار و عواقب آن کنید. دوم اینکه رفتارها را پذیرفته و سعی کنید با آن کنار بیایید. و راه سوم این است که از رابطه بیرون بیایید و از آن فرد کناره بگیرید چون ماندن در چنین رابطه ای دیر یا زود درهای رسیدن به موفقیت را به روی شما می بندد.

 

آنچه هستند بپذیریم

 

هر انسانی الگوی رفتاری و شخصیتی خاص خود را در زندگی دارد. این الگو برگرفته از خانواده، اجتماع، تجربیات و حوادثی است که در دوران زندگی تجربه کرده است. نمی توان یک انسان سی ساله را که در سه دهه شخصیتش شکل گرفته است یک شبه تغییر داد؛ پس باید تلاش کرد او را همان گونه که هست پذیرفت و زندگی را از دیدگاه او نگریست.

برای این پذیرش، تمام خصوصیات شخصیتی و رفتاری او را به همراه نوع تفکر، خانواده، محیط زندگیش و آگاهی و دانشی که دارد تصور نمایید. با کمی دقت خواهید دید، آن چه را انجام می دهد که می فهمد؛ آنگاه او را درک می کنید. اگر او اشتباه می کند برمبنای میزان آگاهی و شعور شما اشتباه میذکند، اما با شعور و دانش خود درست ترین کار را انجام می دهد. همان طور که شما نیز با شعور خود رفتار می کنید، چه بسا کسی که از نظر سطح فکری از شما بالاتر باشد رفتاری که به نظر شما بی نقص بوده را کاملا اشتباه بداند. دقت در کارهای دیگران با تفکر خودتان غیر قابل هضم است، اما درک دیگران با دیدگاه خودشان به شما آرامش می دهد. شما با شناخت و پذیرش دیگران، به گنجایش و ظرفیت رفتاری و قابلیت اجتماعی افراد پی می برید.

سعی کنید در راستای توان انسان ها و ظرفیت شان با آن ها مراوده نمایید تا روابطتان با دیگران دچار تیرگی نگردد. باید هر کس را با قابلیت های وجودیش پذیرفت. باید دانست همه ما دارای یک سری برتری های اخلاقی و یک سری ضعف های رفتاری می باشیم.

همسرتان را تغییر ندهید

اول از هرچیزی باید بدانید که شما هرگز نمی توانید همسرتان را تغییر دهید؛ دوم آنکه انسان ها چون خانه های قدیمی هستند، اگر جایی از آن ها را ترمیم و درست کنید، بی شک چیز دیگری در آن ها ویران و نابود می شود.
بپذیرید که شما هرگز نمی توانید همسرتان را اصلاح کنید؛ چون تغییر دادن دیگران، یک کار درونی است و انگیزه ای درونی می خواهد؛ پس هیچ وقت نمی توان کسی را از بیرون و با اصرار مجبور به تغییر کرد.

پذیرش همسر خود با تمام نقص هایش

قبل از ازدواج باید او را به طور دقیق زیر ذره بین می گذاشتید. حالا که ازدواج کرده اید، چشم و گوش هایتان را ببندید و دست از ازریابی و بررسی کردن او بردارید. انتقاد و سرزنش شما بی فایده است. بپذیرید که دیگر زمان درست کردن همسرتان تمام شده. چه بخواهید و چه نخواهید با اصرار به تغییر و اصلاح، نه تنها راه به جایی نمی برید بلکه از ترکستان سر در می آورید.

آنچه هستند بپذیریم یک واقعیت است .
از صندلی قضاوت پایین بیایید. حس نقاشی را داشته باشید که می خواهد تصویر زیبایی را خلق کند؛ اولین اصل موفقیت نقاش، آن است که همه چیز را همانطور که هست، قبول کنید. پس نقاش ماهر همسرتان شوید. به جای اصلاح همسر، او را همان طور که هست پذیرش کنید و به همسرتان نیز بفهمانید که او را آنطورکه هست، با تمام نقاط مثبت و منفی که دارد، قبول کرده اید و با وجود نقص هایش، او را بی نقص می بینید و کل مجموعه وجود او را دوست دارید و عاشقش هستید.

دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد

وقتی همسرتان را پذیرش و تحسین کنید، معجزه دلخواهتان اتفاق می افتد. او را پذیرش و راهنمایی کنید. به او آموزش دهید و خودتان الگوی مساعدی باشید. اما یادتان باشد هرگز او را مجبور به تغییر نکنید. او را دوست داشته باشید و رهایش کنید؛ اما برای اصلاح به او فضا دهید. بی گمان همسرتان با پذیرش خود خواهد توانست بر خلقیات و ویژگی های نه چندان مناسبش رنگ و لعاب ویژه ای بخشد؛ شاید آنگونه که شما طالب و خواهان آن هستید. البته اگر عجله نکنید و به او سرکوفت نزنید و او را همان گونه که هست دوست داشته باشید.

 

آنچه هستند بپذیریم

پذیرش خود و دیگران به کمک مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

پذیرش خود و دیگران، از مراحل روان درمانی و خود شناسی در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب می باشد. بهترین راه درمان پذیرش خود و دیگران، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. پذیرش خود و دیگران، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد بیمار را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه