خصوصیات مرد چهل ساله و بحران های این دوره

خصوصیات مرد چهل ساله
   

خصوصیات مرد چهل ساله چیست ؟ یائسگی، همچنین به نام اندروپوز، با تغییرات هورمونی، فیزیولوژیکی و شیمیایی که معمولا در بین مردان بین ۴۰ تا ۵۵ سالگی اتفاق می افتد، شروع می شود و این تغییرات بر تمام جنبه های زندگی انسان تأثیر می گذارد. یائسگی یک وضعیت فیزیکی و یکی از خصوصیات مرد چهل ساله است که دارای جنبه های روانشناختی، فردی و اجتماعی است.

مردان در طول این دوره شروع به افزایش وزن می کنند، توده عضلانی آنها کاهش می یابد، احساس افسردگی و اضطراب می کنند، مشکلات خواب، احساس ضعف می کنند. سایر علائم یائسگی در مردان شامل خستگی و تحریک پذیری، افزایش تحریک پذیری، گرگرفتگی، از دست دادن حافظه و اثر بخشی، ادرار مکرر به خصوص در شب، یبوست، ریزش مو و درد استخوانی است.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خصوصیات مرد چهل ساله می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

در حقیقت، سخت ترین مرحله برای این مردان تشخیص مشکل، صحبت با یک فرد مورد اعتماد و کمک به ادامه دادن مشکل است. در این دوره ، اگر آنها دارای فرزند نوجوان باشند، تغییرات آنها تنش های معمولی بین والدین و فرزندان را بدتر خواهد کرد، به خصوص اگر آنها مانند بسیاری از مردان این تغییر را انکار کنند.

خصوصیات مرد چهل ساله چیست؟

خصوصیات مرد چهل ساله

یائسگی مردان، گاهی اوقات به عنوان کاهش سطح تستوسترون با سن توصیف می شود، کاملا متفاوت از یائسه  زنان است. یائسگی زنان معمولا بین ۴۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد، اما در مردان از سن سی سال یائسگی در هر زمان رخ می دهد. شروع آن از یائسه زنان تدریجی تر است، اما عوارض طولانی مدت آن شدیدتر است.

تفاوت عمده در نوع رویدادهای مرتبط با یائسگی در انتقال مردان و زنان از این مرحله است. وقتی زنان به یائسگی می رسند، باروری را از دست می دهند، در حالی که مردان یائسه هنوز توانایی انجام این کار را دارند. در مورد مردان و یائسگی می توان گفت که برای کسانی که تلاش می کنند جوان بمانند، این دوره زندگی به عنوان یک بحران ظاهر می شود، در حالی که برای کسانی که این را می بینند، تغییرات جسمی، احساسی و معنوی این مرحله برای آماده سازی آنها مرحله دوم زندگی مفید است. این دوره زندگی یک بحران نیست.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه خصوصیات مرد چهل ساله با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

 

تغییرات روان شناختی در یائسگی

  • تغییرات حافظه: با افزایش سن ، ضعف فیزیکی باعث کاهش عملکرد ذهنی می شود. این واقعیت که فرآیندهای ذهنی اغلب کاهش می یابد زمانی مردان متوجه می شوند که تصمیمات آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • حس نوستالژی و ناامیدی: پزشکان این حالت احساسات را ملال و توصیف آن با عناوینی مانند اضطراب، درد و رنج، ناآرامی، بی حوصلگی و رخوت توصیف می کنند. اکثر مردان که این احساسات را تجربه می کنند هرگز به دنبال کمک نیستند.

علائم افسردگی در این دوره عبارتند از غم و اندوه، تفکر در مورد مرگ، از دست دادن حافظه، ناتوانی، از دست دادن انرژی، از دست دادن لذت در زندگی و افزایش وزن.

  • اضطراب و بیخوابی: ممکن است اضطراب علائم دیگری در زندگی یک انسان داشته باشد، مانند سردرد، مشکلات معده، اما ممکن است حداقل سوءاستفاده یا انکار شود. اغلب مردم وقتی در معرض اضطراب قرار می گیرند مشکل خواب دارند. اغلب مردان که در ۴۰ سالگی و ۵۰ سالگی سالم هستند، اما در رختخواب بیدار هستند و قادر به خواب دوباره نیستند، احتمالا از یائسگی رنج می برند.
  • ترس و اضطراب: وقتی مردان به سن متوسط ​​می رسند، ترس از مرگ به افکار شان خطور می کنئ. آنها ممکن است نگران مرگ والدین، همسر، فرزندان یا خودشان باشند.
  • بی کفایتی: صرف نظر از میزان موفقیت مردان، اکثر آنها در این مرحله از زندگی، احساس پوچی می کنند. آنها اغلب احساس می کنند که در تمام جنبه های زندگی خود شکست خورده اند. افت رابطه جنسی و سقوط قدرت فیزیکی هسته آنها را تضعیف می کنند.

 

مشکلات و خصوصیات مرد چهل ساله

خصوصیات مرد چهل ساله

در این مرحله، بعضی از مردان احساس می کنند که باید شغل خود را ترک کنند یا قاطعانه تصمیم بگیرند که بالا بروند. بعضی از مردان احساس می کنند که باید به جزیره رویاها بروند تا همیشه جوان بمانند و همیشه با خوشحالی زندگی کنند. گروه دیگر تلاش می کند تا از نردبان صعود کند.

به عنوان مثال، میزان تستوسترون در مرد افسرده کاهش یافته است، و انگیزه جنسی او کاهش می یابد و بالعکس، هنگامی که سطح تستوسترون مردان با سن کاهش می یابد، آنها را افسرده و جهت گیری جنسی را کاهش می دهد. محققان دریافته اند که مردان دارای وضعیت اجتماعی بالاتری سطح بالاتری از تستوسترون در خون دارند نسبت به مردان با سطوح پایین تستوسترون و تجربیات جنسی بیشتر. به نظر می رسد وضعیت و موفقیت بالا سطح تستوسترون را افزایش می دهد، و در مقابل، درست است. اگر سطح تستوسترون حتی در مردان افزایش پیدا کند، آنها درگیر جذب شریک جنسی موفق می شوند.

اکثر مردان این مشکل را رد می کنند، در مورد آن با کسی حرف نمی زنند، همسر یا خود را سرزنش می کنند، اعتماد به نفسشان از بین می رود، و روابطشان خراب می شود. چیزی که اغلب بدتر می شود، شرم است که بسیاری از مردان احساس می کنند. آنها فکر می کنند که تنها کسانی هستند که این شرایط را تجربه کرده اند و مطمئن هستند که به دلیل اختلال جنسیتی (مردانه) آنها از دست خواهند رفت.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای خصوصیات مرد چهل ساله

این وضعیت باعث ایجاد ترس و درگیری در مردان می شود، زیرا در بسیاری از مردان این گرایش پایداردر زندگی آنها است. آنها ازدواج می کنند، فرزندانی به دنیا می آورند، به چاقی دچار می شوند، دوباره ازدواج می کنند و … زندگی آنها ممکن است دائما در حال تغییر باشد، اما میل جنسی و عملکرد دائمی  بخشی از وجود آنها است. هنگامی که این دوستان مورد اعتماد آنها را ترک می کنند، احساس می کنند که می میرند. در واقع، افسردگی یکی از شایع ترین شکایات یائسگی است و ارتباط نزدیک با کاهش میل و عملکرد جنسی دارد.

علائم افسردگی در این دوره عبارتند از غم و اندوه، تفکر در مورد مرگ، از دست دادن حافظه، ناتوانی، از دست دادن انرژی، از دست دادن لذت در زندگی و افزایش وزن. نکاتی مهم که در مورد افسردگی مردان وجود دارد این است که مردان اغلب به افسردگی به عنوان یک بیماری زنانه نگاه می کنند و حتی آنها می دانند که از این بیماری رنج می برند، و به دنبال درمان نیستند. همچنین، اکثر مردان از افسردگی خود آگاه نیستند، بنابراین هرگز شانس درمان نخواهند داشت.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد افسردگی مردان این است که این افسردگی اغلب تشخیص داده نمی شود، زیرا خود را با خشم مزمن، بی حوصلگی و خصومت نشان می دهد. در مردان، افسردگی خود را با خشم با دیگران، همسر، کارفرمایان و مسائل اقتصادی مواجه می کند. به طور کلی، مردان در این دوره اغلب گیج و آشفته هستند و در درک خواسته هایشان دچار مشکل می شوند. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای خصوصیات مرد چهل ساله طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه