افسردگی بعد از سفر و نحوه مقابله با آن

   

افسردگی بعد از سفر چیست؟ آخرین روزهای تعطیلات در حال آمدن است، افراد کمتری مایلند که مجددا وارد کار یا تحصیل شوند. تعجب نکنید، این احساس کمی طبیعی است؛ زمانی که همه این روزها با خانواده و با آنها بوده ایم و بدون نگرانی استراحت می کردیم، بازگشت به مکانی پر از کار و استرس نباید بسیار دلپذیر باشد. بسیاری از مردم به تعطیلات مانند سفر به فضا نگاه می کنند! چیزهایی که چند هفته پیش برای یک پرواز دشوار برنامه ریزی شده اند و پس از ورود به فضا، آنها صلح و آرامش را تجربه می کنند، اما هنگامی که به زمین می رسند، اضطراب و آشفتگی را تجربه می کنند.

کلمات کلیدی:( افسردگی |افسردگی بعد از سفر|بازگشت به زندگی عادی   )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

 

آنها ممکن است بعد از روزهای بیثباتی زندگی روزمره خود را، مانند گرایش شدید زمین، احساس کنند. بار و وزن آشنا که ناگهان آن را تحمل می کنند بسیار سخت تر از قبل است. در واقع برخی از افراد بعد از یک تعطیلات افسردگی را تجربه می کنند و آنها به سختی به زندگی عادی باز می گردند. اگر شما یکی از این نوع افراد هستید، با یک برنامه ریزی کوتاه، می توانید زندگی عادی خود را پس از یک روز آرام از تعطیلات بگذارید.

نکاتی برای درمان افسردگی بعد از سفر

افسردگی بعد از سفر

بازگشت ملایم

دوره تعطیلات نوعی آرامش است و میتواند پس از یک تعطیلات احساس راحتی کنید. بنابراین، برنامه ریزی دقیق برای بازگشت به زندگی عادی ضروری است. در این راستا، یک ترفند ساده میتواند برای متوقف کردن کار روز بعد از تعطیلات استفاده شود و کمی آنرا آزاد سازد. برای مثال، می توانید در این روز کار کنید اگر شما نیاز به کار، کار کمتر از حد معمول و استراحت داشته باشید و حتی با همکاران خود در مورد یادداشت های تعطیلات و احتمالا سفرهای خود صحبت کنید و تجربه های آنها را بشنوید. با استفاده از این روش، شما به آرامی در حال انتظار برای بازگشت به زندگی روزمره خود هستید.

بعد از تعطیلات

در تعطیلات شما زمان کافی برای استراحت داشته اید و از روزهای اول سال نو لذت بردن از زندگی پر از وقت آزاد و حتی تنبلی داشته اید. اکنون که تعطیلات پایان یافته است و شما به زندگی و کار خود بازگشته اید، باید خودتان امیدوار باشید که بتوانید کاری را انجام دهید که حتی کمی متفاوت با زندگی روزمره شما باشد. در واقع، هر گونه تغییر در روال روزمره شما برای روح شما مناسب است، و زندگی شما را تازه می کند. اگر قصد بازگشت به برنامه های پیشین خود را دارید، خودتان را از دست ندهید و چیزها را آسان کنید. به یاد داشته باشید که تعطیلات برای شما بسیار خوب است و فرصت بازگشت به کار دارید و با خوشحالی زندگی کنید.

گاهی اوقات استراحت و تفریح ​​ممکن است ذهن شما را فعال کند و راهی جدید برای زندگی، شغل، روابط و … پیدا کنید. بنابراین پس از یک تعطیلات که انرژی کافی برای کار و زندگی دارید، بهترین زمان برای اعمال این تغییرات است. با انجام این کار، شما نه تنها عملکرد خود را قبل از تعطیلات بهبود می بخشید، بلکه پس از تعطیلات، از افسردگی رنج نخواهید برد.

تجربیات گذشته

فصل تعطیل حتی زمانی که خوشحال کننده است اضطراب آور هم هست. در این روز اعضای خانواده با یکدیگر، هدایایی را برای یکدیگر خریداری می کنند، دوستان و آشنایان یکدیگر را می بینند، غذاهای مختلف می خورند، خرید و لذت بردن از مهمانی های لذت بخش، و از همه بهتر شب های سال نو، که اعضای خانواده دور هم هستند، آدرنالین خون افزایش می یابد.

این مسائل مشابه باعث شده است که برگشت به شرایط عادی و خانه خالی روحیه شما را از بین ببرد و باعث ناامیدی و افسردگی شما شود. به آرامی حتی اگر شما در تعطیلات خیلی شادی نداشته باشید، سخت است که به حالت عادی زندگی باز گردید که نیاز به نظم زیادی دارد. اما  قبل از آن  کهاحساس افسردگی کنید، به خودتان بگویید که این طبیعی است، و ممکن است چند روز طول بکشد و شرایط ذهنی شما در راه است.

شما می توانید به تجربیات گذشته خود نگاه کنید. برای مثال، آیا شما در طول تعطیلات همیشه در رکود اقتصادی قرار گرفته اید؟ به این ترتیب، اگر بعد از تعطیلات ناامید شوید، شانس تجربه این احساس خیلی زیاد است. بنابراین، با دقت بررسی کنید که چه چیزی منجر به افسردگی شده است و حالا شما باید این کار را انجام دهید تا افسردگی نداشته باشید و به سرعت به حالت عادی بازگردید.

فعالیت های جذاب

شما می توانید فعالیت های جالب را انجام دهید تا همان هیجان را در سال جدید داشته باشید. برای مثال، ثبت نام در یک کلاس درس در فعالیت های مورد علاقه خود و یا لذت بردن از ورزش های مورد علاقه خود و یا رفتن به سینما و یا تئاتر. شما همچنین می توانید از دوستان خود بخواهید که همراه شما باشند البته، نوع فعالیتی که انتخاب میکنید باید با بودجه شما سازگار باشد. پس از پایان تعطیلات سال نو لذت و شادی می توانید از زندگی خود لذت ببرید.

کنار جمعیت

بخشی از افسردگی پس از تعطیلات، دوری از خانواده و دوستان و آشنایان شما است. هنگامی که در تعطیلات با عزیزان خود بودید، پس از یک تعطیلات، ناگهان خود را تنها می بینید. اما شما می توانید روح خود را در ارتباط با دوستان و اعضای خانواده حفظ کنید. برای تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی کنید و دوباره با هم صحبت کنید و از این افکت خلاص شوید.

مشاوره مجیب برای افسردگی بعد از سفر

افسردگی بعد از سفر

معمولا تعطیلات سال نو به دلیل برنامه های سرگرمی و بازدید کننده باعث می شود تا شما کمتر در مورد مشکلات زندگی خود فکر کنید ، اما زمانی که این روزها تمام شده است، ممکن است مشکلات و احتمالا مباحث ناخوشایندی که به شما آسیب می رسند را به یاد آورید. . به جای تسخیر افسردگی و غم و اندوه، از این فرصت استفاده کنید و از مشاوران حرفه ای برای حل مشکلات خود کمک بگیرید.

تصور کنید آنچه را که می خواهید در فصل های مختلف سال نو انجام دهید و آن را در ذهن خود برنامه ریزی کنید. این باعث می شود که شما به زندگی نگاه کنید و همه چیز را با اشتیاق شروع کنید و افسردگی بعد از سفر از شما دور خواهد ماند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای افسردگی بعد از سفر از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه