گریه بی دلیل به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

New Project 2019 08 27T210505.467 گریه بی دلیل به چه دلایلی اتفاق می افتد؟
   

گریه بی دلیل چه زمانی رخ می دهد? همه ما روزهای خوب و بد در طول زندگی مان داریم. اما گاهی اوقات ما برای هیچ دلیل خاصی گریه می کنیم. دلایل مختلفی در این وضعیت وجود دارد.گاهی اوقات گریه یک شرایط غیر منطقی است و بدون هیچ مشکلی به پایان می رسد. اما اگر تغییرات عاطفی شدید را تجربه کنید که زندگی شما را دشوار می کند، مهم است که ریشه کنی و علت اصلی این شرایط را بیابید. برخی ازدلایل گریه بی دلیل را بیشتر بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گریه بی دلیل می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

دلایل گریه بی دلیل

گریه بی دلیل

کمبود خواب

به طور متوسط، بزرگسالان حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب در ۲۴ ساعت نیاز دارند. عدم خواب می تواند بر احساسات افراد تاثیر بگذارد. به طور خاص، پاسخ های احساسی تغییر کرده اند و مغز توانایی خود را برای تمایز بین یک مسئله بزرگ و جزئی که می تواند مدیریت شود، از دست داده است. به عنوان یک نتیجه، هر چیزی به نظر می رسد یک مشکل بزرگ است. حتی محرک های کوچک می توانند واکنش هایی با احساسات بیشماری ایجاد کنند.

گریه کردن، پاسخ طبیعی به این احساسات وحشتناک است. دیگر افراد هنوز این احساسات قوی پس از حمله اضطراب را حفظ می کنند، شاید به این دلیل که احساس می کنند که در زمان حمله بودند.

استرس و خستگی

سبک زندگی استرس زا ممکن است دلیل گریه بی دلیل وغیر منطقی باشد. در حقیقت، بدن از طریق درز بینی باز می شود تا از فشار بیش از حد خلاص شود. فشار بیش از حد می تواند باعث خستگی شدید و کمبود انرژی شود. همچنین این شرایط می تواند علائم فیزیکی مانند سردرد، گلودرد و درد شدید ایجاد کند. اگر بیش از حد مشغول کار هستید، همیشه فشار یا کار کردن در یک محیط استرس زا، ممکن است به آرامش نیاز داشته باشید. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

بی ثباتی احساسی

ناپایداری احساسی یک حالت معمولا در افراد مبتلا به آسیب عروقی یا بیماری که بر احساس هیجانی پردازش می شود، توسط مغز است. بی ثباتی احساسی باعث گریه یا خنده، ناگهانی، غیر قابل کنترل می شود. این شرایط بیشتر در افراد مبتلا به آسیب مغزی آسیب دیده، بیماری روحی، بیماری ریه (ALS) یا بازماندگان سکته مغزی دیده می شود. داروها اغلب برای کاهش فرکانس و شدت واکنش های عاطفی تزریق می شوند.

سندرم پیش از قاعدگی

گریه بی دلیل

آیا شما در معرض خونریزی قاعدگی هستید؟ این می تواند یک نشانه سندرم پیش از قاعدگی باشد که یک تا دو هفته بعد به قاعدگی تحریک می شود. این شرایط در شروع قاعدگی متوقف می شود. همچنین پیش از کار ممکن است باعث افسردگی، تنش، اضطراب و خشم شود. علائم فیزیکی می تواند شامل درد در شکم، خستگی، سردرد، نفخ، گرسنگی، مشکلات گوارشی و درد باشد. این تغییرات به نظر می رسد با تغییرات در هورمون که در طی چرخه قاعدگی اتفاق می افتد مرتبط است.

کمبود ویتامین B12

ویتامین B12 نقش مهمی در حفظ سلامت سلول های خون و عصبی دارد و به تشکیل DNA کمک می کند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به افسردگی و ناخودآگاه سرفه، حساسیت و تحریک پذیری شود.

همچنین کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به علائم مانند ضعف، خستگی، کاهش وزن، درد پشت، مشکلات عصبی، مشکلات تبادل، حافظه ضعیف، سردرگمی، درد در زبان یا دندان و کم خونی مگالوبلاستیک شود. در میان منابع خوب غذا برای این ویتامین می توان از صدف، گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت، ماهی و لبنیات اشاره کرد. بعضی از افراد ممکن است دچار مشکل در جذب ویتامین B12 به علت وضعیت بدنی خود باشند، که طبق آن پزشک می تواند بهترین درمان را برای مقابله با کمبود آن ارائه دهد.

گلوکز خون پایین

گلوکز خون یا هیپوگلیسمی پایین معمولا در افراد مبتلا به دیابت دیده می شود و می تواند به عنوان یک نتیجه از مصرف غذا، مصرف کمتر از کربوهیدرات های طبیعی، ورزش شدید، مصرف بیش از حد الکل یا مصرف بیش از حد داروها رخ دهد. در موارد نادر، افراد مبتلا به دیابت نوع یک، قند خون پایین می توانند داشته باشند. مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها، مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی، سوء تغذیه، روزه داری، جراحی دستگاه گوارش یا شرایط پزشکی مانند، بیماری پارکینسون یا مشکلات قلب، کبد یا کلیه ها هستند.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه گریه بی دلیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

به غیر از گریه آسان، تحریک پذیری و خلق و خوی بد، گلوکز خون پایین می تواند علایم مانند گرسنگی، خارش، لرز، خستگی، سرگیجه و تشنگی ایجاد کند. در صورت تشدید این بیماری، احتمال تشخیص علائم مانند چشم تاری، سردرگمی، ناتوانی در صحبت صحیح و خواب آلودگی وجود دارد. شیرینی می تواند سطح قند خون را به حالت طبیعی بازگرداند.

مشکلات تیروئید

مشکلات تیروئید، به ویژه کم کاری تیروئید، که غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند، ممکن است در گریه بی دلیل دخیل باشد. هیپوتیروئیدی بیشتر احتمال دارد به طور مستقیم از سیستم ایمنی بدن خارج شود. آسیب به غده تیروئید با درمان سرطان تیروئید و یا پرکاری تیروئید همچنین می تواند عوامل دیگر باشد. افسردگی، افزایش وزن و خستگی علائم این شرایط هستند. سایر علائم مربوط به کم کاری تیروئید عبارتند از: پوست خشک و مو، درد عضلانی، پوکی استخوان، مشکلات خواب، بی تفاوتی و حساسیت غیرعادی سرد.

غم و اندوه  پسا آمیزشی

آیا بعد از رابطه جنسی غمگین و گریه می کنید؟ این وضعیت به عنوان “Dysphoria postcoital” شناخته می شود و با احساس ناراحتی، بی تفاوتی یا خشم پس از رابطه جنسی تعریف می شود. نتایج مطالعه نشان داد که ۴۶ درصد از زنان این شرایط را حداقل یک بار در زندگی خود تجربه می کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای گریه بی دلیل

گریه ممکن است بدون دلیل باشد. شما ممکن است در طول کار روزانه خود گریه کنید و ندانید که چرا گریه می کنید بدون هیچ دلیلی؟ گریه اغلب عجیب و غریب است و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات سلامتی است. در بعضی موارد ممکن است به علت جسمی و در بعضی موارد احساس گرسنگی ناخودآگاه که پردازش نشده است گریه کنید.

بسیاری از مردم قبل یا بعد از یک حمله اضطرابی گریه می کنند. این حملات یک لحظه از غلبه بر ترس است. در بسیاری از موارد، ترس از تخریب یا مرگ به فرد می رسد. گریه کردن، پاسخ طبیعی به این احساسات وحشتناک است. دیگر افراد هنوز این احساسات قوی پس از حمله اضطراب را حفظ می کنند، شاید به این دلیل که احساس می کنند که در زمان حمله بودند. این کاملا طبیعی است به دلیل ترس از گریه کردن.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای گریه بی دلیل از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • .
    3 ماه پیش

    ممنون از توضیحاتتون