تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان و بهداشت روانی

تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان
   

تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان چه میزان اثر دارد؟ سلامت روان به معنی احساس راحتی و امنیت در درون و خروج از اضطراب، افسردگی و اختلال روانی مزمن است.

کلمات کلیدی:( تعطیلات بی برنامه |سلامت روان|بهداشت روانی|احساس راحتی و امنیت)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

از دیدگاه دیگر، سلامت روانی به معنای لذت بردن از سلامت ذهن، فکر و اندیشه است. درصد قابل توجهی از بیماری های جسمی یک ریشه روان شناختی دارد و سلامت روان می تواند بر سلامت بدن تاثیر مثبت داشته باشد. از سوی دیگر، سلامت بدن نیز پایه خوبی برای حس امنیت درونی و سلامت روانی ذهن است.

تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان

سلامت روان انسان تحت تاثیر چندین عامل است که به نوبه خود بر سلامت روان و بهداشت روان فرد تاثیر می گذارد. اختلاف یکی از این عوامل مهم است زیرا می تواند بر سلامت روان تاثیر بسزایی داشته باشد. در یک حالت درگیری، فرد انرژی زیادی روانی برای انتخاب یکی از شیوه ها و راه های خود می گیرد.

داشتن چنین وضعیتی با توجه به استرس زایی آن قابل توجه است. معمولا انتخاب یکی از سناریوهای موجود، تاثیرات مخرب را از بین می برد. اما ماندن در چنین وضعیتی می تواند یک اثر مخرب برای مدت زمان طولانی داشته باشد. در ادامه با تاثیر تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان و انواع تعارض در بهداشت روان آشنا خواهید شد.

انواع تعارض و تأثیر آن بر سلامت روانی

تعارضات در انسان انواع مختلفی دارند. اگر چه ویژگی های مشترک همه آنها در وضعیتی است که در آن باید دو یا چند راه را انتخاب کرد، در معرض دافعه یا جاذبه است که می توانید انتخاب کنید که جاذب کدام است. به این ترتیب، فرد تمایل دارد وضعیت را انتخاب کند و در حالت خفقان فردی، او تمایل به انتخاب یک راه دارد.

مناقشه جذب – جذب و سلامت روان

در حالت جذب ، فرد در موقعیتی است که بتواند یکی از دو راه را انتخاب کند که هر دو جذاب و مطلوب برای او هستند. درواقع، انتخاب یکی از این مسیرها، از راه دور کنار می آید. به عنوان مثال، تصور کنید که کسی که علاقه مند به دو سری مختلف باشد، هر دو در یک ساعت یکبار در دو کانال تلویزیونی پخش می شود، در حالت انتخاب یکی از این فیلم ها برای تماشا باید یک تصمیم گیری کند و یکی را انتخاب کند تا تماشا کند زیرا راهی وجود ندارد، زیرا نمی تواند در یک لحظه هر دو کانال را تماشا کنید.

در این مورد، سطح استرس این وضعیت کم است و فرد احساس ناراحتی زیادی نمی کند و سلامت روانی او به خطر نمی افتد. اما مواردی وجود دارد که در آن انتخاب فرد حیاتی است و فرد باید برای زندگی یا بخش های مهم زندگی اش تصمیم بگیرد. به عنوان مثال، شخصی که در حوزه مورد علاقه خود در یک شهر دیگر پذیرفته شده است و در عین حال شغل مورد علاقه او در شهر خودش به او ارائه داده است. در چنین شرایطی، فرد باید تا انتخاب درست کند تا از وضعیت خارج شود.

تعارض دافع و سلامت روان

در این مورد، فرد باید بین دو یا چند وضعیت انتخاب کند، در حالی که او نمی خواهد. مثل یک فرد مبتلا به درد شدید فیزیکی و ترس از زدن آمپول. اما او باید یکی از آنها را انتخاب کند، هر دو آنها ناراضی کننده هستند. موارد بسیاری از این نوع درگیری در زندگی روزمره وجود دارد، بعضی از آنها مسائل پیشرفته تر هستند. و درجه ای از اختلالات و استرس زایی برای فرد کم است، اما مواردی وجود دارد که فرد را در موقعیت بسیار ناخوشایند قرار می دهد و فشار زیادی را بر او تحمیل می کند. داشتن چنین شرایطی بارها و بارها برای سلامت روانی تاثیرات مخربی دارد.

تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان

تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان

آیا تا به حال فکر کرده اید که از کار و زندگی یکنواخت خسته هستید؟ تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان ، حتی اگر آن بسیار کوتاه است، می تواند شما را از این سختی نجات دهد و سلامت روان شما را بهبود بخشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که سفر و تعطیلات نیز کارایی ذهن را افزایش می دهد. محققان ثابت کرده اند که مسافرت و تعطیلات به سلامت روانی شما بستگی دارد، به استثنای تاثیر فیزیکی مثبت. در این مقاله ما می خواهیم اشاره کنیم که چرا تعطیلات و مسافرت باعث افزایش قدرت ذهن و شادی فرد می شود. بنابراین آماده برای بستن چمدان خود شوید.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:


سفر و تعطیلات خلاقیت را افزایش می دهد

به طور خلاصه، خلاقیت مربوط به نوروپلاستی است. این به این معنی است که مغز به تغییرات حساس است و تحت تاثیر تجربیات و فضاهای جدید قرار دارد. بر طبق تحقیقات دانشگاه کلمبیا، کلید خلاقیت این است که واقعا خود را در یک مکان جدید غوطه ور کنید و با فرهنگ محلی ارتباط برقرار کنید. با انجام این کار، ذهنیت خود را با شرایط جدید در هم می آمیزید، و این به شما کمک می کند ذهن خود را در پذیرفتن شیوه های جدید تفکر و بر زندگی خود تأثیر بگذارید. داشتن یک ذهن خلاق مهم ترین ابزار برای انجام کارها در راه های جدید است و به فرد کمک می کند که کار خلاقانه انجام دهد.

سفر و تعطیلات می تواند شخصیت را تحت تاثیر قرار دهد

مسافرت، مخصوصا سفر به خارج از کشور، باعث آرامش شما می شود و شما را به چیزهای مختلف تطبیق می دهد. بر اساس یک مطالعه ۲۰۱۳ توسط دو محقق، Zimran و Nimer، این چالش بر پذیرش شخصیت در برابر تغییر تأثیر می گذارد. در همان مطالعه، سازگاری با شرایط جدید باعث کاهش تغییرات هیجانی متناوب در موقعیت های مختلف در فرد می شود و ثبات شخصیت او را افزایش می دهد. آشنایی با افراد جدید نیز می تواند به یک فرد کمک کند تا میزان پذیرش نظرات مختلف را افزایش دهد.

 

مشاوره مجیب برای تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان

استرس کار و زندگی روزمره می تواند ما را از چیزهای با ارزش که در اطراف ما می گذرد دور کند. بنابراین، وقفه در فشار و آشفتگی برای ذهن ضروری است و به آرامش و شارژ ما کمک می کند.

چه راه هایی بهتر از تعطیلات و مسافرت می تواند راه حلی برای جداسازی این تنش ها باشد؟ با کاهش استرس، سطح کلسترول کاهش می یابد و شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. مسافرت نیز به ما کمک می کند تا بر اهداف و منافع شخصی تکیه کنیم. بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳، در ۸۰٪ از افراد مورد بررسی، حتی یک روز یا دو روز سفر سبب کاهش استرس شد.  برای برخی افراد مسافرت و تعطیلات فقط به معنی دیدن افراد و مکان های جدید نیست، بلکه آنها می خواهند تاثیرات منفی مردم یا مکان ها را به حداقل برسانند. در واقع، سفر و تعطیلات می تواند به آنها کمک کند سطوح استرس را مدیریت کنند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تعطیلات بی برنامه برای سلامت روان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه