عورت نمایی یا اختلال نمایشگری را بهتر بشناسید

عورت نمایی
   

عورت نمایی یکی دیگر از انواع انحرافات جنسی است که به معنای نشان دادن و به نمایش گذاشتن آلت جنسی  در فضای عمومی می باشد. دلایلی که منجر به عورت نمایی در مقابل چشم دیگران می شود؛ متعدد هستند اما بخش اصلی آن به مشکلات روحی –روانی و همچنین جسمی مربوط می شود  که در دوران کودکی یا نوجوانی بر فرد تحمیل شده است.

کلمات کلیدی:(عورت نمایی| اختلال نمایشگری |نشانه های انحراف جنسی )
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

نام دیگری که به عورت نمایی داده می شود، اختلال نمایشگری است که این اختلال جنسی بیشتر در جنس مذکر خود را نشان می دهد.

در هر صورت این نوع بیماری و انحراف می تواند در اجتماع اختلال و ترس را بر انگیزد که بهتر است درمان شود.

در این مقاله در مورد انحرافات، دلایل انحراف، نشانه های انحراف جنسی عورت نمایی به همراه درمان آن توضیح داده می شود.

عورت نمایی یا پارافیلیک چیست

عورت نمایی یا پارافیلیک

عورت نمایی یک نوع انحراف جنسی است که توسط فرد به دلیل مشکلات روحی، داشتن تجربه ای روحی، تجربه ای جسمی نسبت به کسی، چیزی ویا موقعیتی خود را نشان می دهد و منجر به پارافیلیک یا همان عورت نمایی می شود.

برخی از ریشه های این اختلال به آزار های جسمی و جنسی کودک بر می گردد ، آزار های جسمی  از سوی والدین، مثل تنبیه، کتک، تحقیر و یا آزار های جنسی توسط غریبه ها همگی در اختلالات رفتاری و جنسی او تاثیر گذار هستند.

نمایش آلت تناسلی در مکان های عمومی علاوه بر دلایل ریشه ای که مربوط به دوران کودکی یا خاطره ای در گذشته فرد می شود، بخشی از آن به دلایل مشکلات برقراری ارتباط با جنس مخالف می باشد و برای رسیدن به ارگاسم مجبور به عورت نمایی در مکان های خلوت مثل کوچه، پارک، ساختمان ها و غیره.. می شود که این عمل بیشتر در مقابل کودکان، بانوان است تا با ترس، خجالت و شرمی که بر آن ها وارد می شود؛ خود ارضایی کنند.

البته در همان لحظه عمل ارگاسم انجام نمی گیرد و فرد بعد از آن در مکانی تنها  با تصور همان ترسی که بر  فرد قربانی صورت گرفته عمل خودارضایی را انجام می دهند.

 دلایل عورت نمایی چیست

عورت نمایی معمولا در سنین نوجوانی آغاز می شود و این انحراف جنسی مانند سایر اختلالات روانی از این دست، کاملا روشن و واضح نیست، سال هاست که روانشناسان و روانپزشکان متعدد از کشور های مختلف دست به تحقیق و بررسی این موضوع زده اند، اما به دلیل عدم همکاری بیماران و عدم درمان این بیماری توسط  فرد مورد نظر، عورت نمایی و یا اختلال نمایشگری کاملا واضح و یا مشخص نیست، ولی در ادامه به برخی از موارد شکل گیری این اختلال اشاره خواهیم کرد:

در ابتدای مقاله به نشانه های روحی و رفتاری این بیماری حاصل از آسیب های کودکی اشاره کردیم، موارد بسیار زیادی در دوران کودکی این افراد اتفاق افتاده است، یکی از آن ها عریان  بودن کودک در مقابل همه و منع نکردن او از این کار به خصوص در مقابل زنان و دختران و حتی مادر باعث شده که از عورت نمایی  لذت ببرند.

برخی از ریشه های این اختلال به آزار های جسمی و جنسی کودک بر می گردد ، آزار های جسمی  از سوی والدین، مثل تنبیه، کتک، تحقیر و یا آزار های جنسی توسط غریبه ها همگی در اختلالات رفتاری و جنسی او تاثیر گذار هستند.

برخی از روانپزشکان اختلال نمایشگری را به نبود نظم در هورمون های جنسی مردانه مثل تستوسترون می دانند که ترشح بیش از حد این هورمون و بر هم خوردن تعادل جنسی می تواند با رفتار های عجیبی مثل عورت نمایی خود را رها کند و به ارگاسم برساند.

برخی دیگراز دلایل مربوط به مشکلات مغزی و بخش های دیگر مغز مثل گیجگاه را از عوامل تاثیر گذار در عورت نمایی می دانند.

اختلال نمایشگری یا پارافیلیک: نشانه ها

تشخیص نشانه های مربوط به این اختلال روانی وجنسی پیچیده و سخت نیست، اینگونه افراد معمولا تمایل دارد آلت تناسلی خود را بی مهابا و ناگهانی به قربانیان خود مثل زنان و کودکان نشان دهند، به گونه ای که فرد دچار ترس و وحشت شود،که همین وحشت و انزجار نهایت لذت را به او می دهد.

در ارتباط با نمایان کردن آلت خود، معمولا آسیب فیزیکی و یا جنسی به فرد نمی رساند، زیرا همانگونه که گفته شد؛تمایلی به ارتباط جنسی با جنس مخالف ندارند، اما این موضوع در مورد کودکان فرق می کند، زیرا کودک بیشتر وحشت کرده و به دلیل ضعیف بودن و عدم توانایی در دفاع کردن منجر به آزار های جنسی و جسمی هم می شود.

عورت نمایی و درمان

عورت نمایی یا پارافیلیک

روند درمان این اختلال توسط خود فرد بسیار کم اتفاق می افتد، زیرا فردی که مبتلا به چنین عارضه ای می باشد، معمولا بیماری و اختلالی در خود تصور نمی کند و خود را همانند سایر افراد عادی جامعه می پندارد، طبیعتا دنبال درمان نیست.

معالجه این بیماری ها یا توسط والدین اتفاق می افتد که اگر در مرحله نوجوانی اتفاق افتد و مادر و یا پدر متوجه این موضوع و بیماری در فرزند خود شوند،درمان می تواند شکل بگیرد.

یا اینکه فرد در حین عمل عورت نمایی توسط افراد و یا قانون گرفتار شود و به بیماری اوپی ببرند تا درمانش آغاز شود.

در هر صورت درمان این اختلال روانی و جنسی امکان پذیر است اما دوره درمان تقریبا طولانی است و باید تحت درمان روانشناس متخصص باشد.

دوره درمان به کمک دارودرمانی و روان – رفتار درمانی انجام می گیرد، در کنار آن همکاری خود بیمار و خانواده بیمار مورد نیاز است تا درمان به مرحله تکمیل برسد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مرکز درمانی مجیب برای درمان بیماری هایی، همانند عورت نمایی که دلایل مشخصی ندارند، مطالعات و تجربه های وسیع و پر ثمری را انجام داده است، که از این منظر و درمان هایی که افراد جهت این موضوع مراجعه می کنند، تا حدودی نگرانی ها را کاهش داده و تقریبا به نتیجه های خوبی رسیده که بیشتر درمان ها با موفقیت همراه بوده اند.

در این مرکز متناسب با درجه بیماری تعداد جلسات مورد نیاز تخمین زده می شود و برای بهبودی کامل نیاز به همکاری همه جانبه فرد دارند.

روند درمان همان طور که گفته شد با دارو و رفتار درمانی همگام با هم پیش می روند و یکی بر دیگر برتری ندارد اینگونه درمان ها نتایج خوبی را همیشه داشته است.

برای تماس با سایت زندگی ما بهتر است ابتدا با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس خود را برقرار کنید، که البته مرکز در روز های تعطیل هم آماده به خدمت می باشد.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه