عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان

عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان
   

 عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان می تواند تاثیرات بدی را در رابطه و زندگی زناشویی و شخصی  داشته باشد. به خاطر اینکه در رابطه زناشویی همسر ناراضی است و این موضوع می تواند زندگی را با تهدید جدایی همراه کند.

کلمات کلیدی:(درمان زود انزالی|درمان زود انزالی در مردان |درمان زود انزالی در مردان)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

از طرفی مردان با ارضا کردن همسر خود به حسی از قدرت ومردانگی می رسند که وقتی نتوانند این کار را انجام دهند و با نارضایتی همسر مواجه می شوند و همین موضوع در اعتماد به نفس مرد و عزت نفس او تاثیر می گذارد و او خود را فردی ضعیف و حقیر می پندارد.

برای همین در این مقاله با مسئله زود انزالی، درمان زود انزالی و عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان می پردازیم تا در صورت مواجه با این مشکل راه های برخورد ودرمان آن را بدانید.

عواقب عدم درمان زود انزالی: زود انزالی چیست

عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان

زود انزالی یکی از اختلالات شایع جنسی است که مرد رابطه قبل از اینکه همسرش به نقطه ارگاسم و ارضای جنسی برسد، خودش ارضا شده و مایع منی از او خارج می شود،که به دنبال آن رابطه جنسی از لحاظ ارضای جنسی نامتعادل و ناموزون باقی می ماند.

با مراجعه نزد پزشک و تجویز دارو های مخصوص می توان مشکل زود انزالی را برطرف کرد. که البته این روش معمولا آخرین روش است؛ زمانی که همگی روش ها نتیجه چندانی در بر نداشته باشد و البته زیر نظر پزشک درمان صورت می گیرد.

زود انزالی به دودسته

  • موقت
  • دائمی

تقسیم می شود.

 زود انزالی موقت

به دلیل برخی از زیاده روی هایی که ممکن است در خوردن مشروبات الکلی صورت یا داشتن رابطه طولانی مدت جنسی  اتفاق افتاده باشد، پیش بیاید.

زود انزالی دائمی

اما گاهی زود انزالی دائمی است و در رابطه زناشویی این مشکل زیاد پیش می آید، پس در این مواقع باید گفت که در رابطه جنسی مشکلی وجود دارد و باید این مشکل برطرف شود تا هر دو طرف از رابطه لذت ببرند.

درمان زود نزالی

در طی درمانی که باید برای زود انزالی اتفاق بیفتد، راه و روش های مختلفی را در نظر گرفته اند که معمولا به  پنج دسته درمانی تقسیم می شوند.

  • درمان حرکتی
  • درمان تغذیه ای
  • درمان دارویی
  • درمان رفتاری
  • و درمان روحی – روانی

درمان حرکتی

به طور کلی ورزش و برخی از حرکات ورزشی برای درمان زود انزالی در مردان بسیار مفید است از این لحاظ که این نوع درمان کاملا طبیعی است.

درمان های غذایی

درمان غذایی یعنی اینکه داشتن یک رژیم غذایی سالم هم برای سلامتی بدن و هم در درمان زود انزالی بسیار موثر هستند.

مثلا از فست فود ها، خوراکی هایی مثل چیپس، پفک و یا مشروبات الکلی به شدت پرهیز کنیم.

جایگزینی غذا های سالم وطبیعی مثل ماهی، مرغ، لبنیات و حبوبات می تواند مفید باشد.

البته از خوردن غذا هایی با طبع سرد تا حد امکان امتناع کنید، اما غذا های پر فایده مثل ماهی که سرد می باشد، باید به همراه خرما و یا مثلا سیزیجاتی چون شوید مصرف شود تا سردی آن جبران گردد.

درمان دارویی

با مراجعه نزد پزشک و تجویز دارو های مخصوص می توان مشکل زود انزالی را برطرف کرد. که البته این روش معمولا آخرین روش است؛ زمانی که همگی روش ها نتیجه چندانی در بر نداشته باشد و البته زیر نظر پزشک درمان صورت می گیرد.

درمان رفتاری

بهترین درمان که  چندان پیچیده و سخت نیست، درمان رفتاری زود انزالی است.

در این روش به کمک روانشناس یا مشاور احساسات و رفتار فرد کنترل می شود تا مدیریت بهتری در زمینه درمان زود انزالی داشته باشد.

درمان روحی – روانی

روش درمان روحی بیشتر با تمرکز بر روح و روان هر دو طرف کار خود را انجام می دهد. یعنی مرد و زن با یکدیگر قبل از رابطه جنسی به معاشقه می پردازند، از طریق کلام و تماس های فیزیکی وچشمی یکدیگر را کنترل می کنند.

عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان

عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان

حل اگر درمان زود انزالی در مردان به موقع و به درستی صورت نگیرد، چه اتفاقی می افتد، اینکه گفته می شود که زود انزالی به درستی صورت نگیرد؛ یعنی اینکه مشکل و ریشه اصلی آن مشخص نشود و مجددا با این مشکل مواجه شوند.

خوب است بدانید، همان طور که  زود انزالی مشکلی وخیمی نیست و حتی بیماری محسوب نمی شود و به راحتی می توان آن را درمان کرد؛ به گونه ای که دیگر این مشکل بر نگردد، در نوع خود اگر درمانی صورت نگیرد، مشکلات متعددی را می تواند با خود برای زندگی زناشویی به همراه آورند.

برخی از این مشکلات عبارتند از:

عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان: مشکلات شخصیتی

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، در طی رابطه جنسی و ارضای جنسی که برای طرفین اتفاق می افتد، مرد احساس قدرت، اعتماد به نفس و سر زندگی نسبت به خود پیدا می کند، اما اگر زود انزالی اتفاق بیفتد، خوب طبیعتا اینگونه حس های مثبت که سازنده شخصیت او هستند دچار خدشه می شوند و او و زندگی شخصیش را نابود می کنند.

مشکلات اجتماعی

به دنبال مشکلاتی که در شخصیت مرد به وجود می آید، او اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و عزت نفسی برای او باقی نمی گذارد، تا حدی که برای حل مشکلات اجتماعی مثل کار او، روابط اجتماعی با همکارانش و سایر شرایط ویژه در اجتماع با مشکل مواجه خواهد شد.

مشکلات زناشویی

یکی از عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان که تقریبا مهلک است و ضربه نهایی را به بدنه زندگی زناشویی وارد می کند، همین است.

برخی از این مشکلات زناشویی عدم تفاهم، عدم صمیمت و دلبستگی  است که با وجود این اتفاقات پیش بینی خواهد شد که زندگی زناشویی در معرض خطر است و باید برای آن فکری کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مشکلات زناشویی حول موارد مختلف و زمینه های متعددی می چرخد که برخی از آن ها در عین سادگی این قابلیت را دارند که در صورت عدم پیگیری و درمان به موقع با مشکلات پیچیده تری مواجه شوند.

متاسفانه این مشکلا در بین زوج های جوان بیشتر است و این خطر را دارند که در صورت عدم پیگیری و رسیدگی منجر به اتفاق هولناک شوند.

یکی از مشکلات شایع زود انزالی آقایان می باشد که عواقب عدم درمان زود انزالی در مردان می تواند جدایی و طلاق را در بسیاری از موارد منجر شود.

در سایت زندگی ما این امر و مواردی از این دست به راحتی می توانند حل و فصل شوند؛ بدون اینکه کوچکترین اتفاق ناخوشایند در بین زوج ها به وجود آید. در مرکز با ریشه یابی مشکل و درمان اساسی نشاط را به زندگی بر می گردانند.

پس بهتر است اگر جز افرادی هستید که با اینگونه مسائل مثل  زود انزالی مواجه شده اید با مرکز مجیب با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل ارتباط برقرار کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه