شغل های مناسب برای بازنشستگی کدام است؟

شغل های مناسب برای بازنشستگی
   

شغل های مناسب برای بازنشستگی کدام است؟ در گذشته، بازنشستگی به معنای پایان زندگی کاری بود و مردم معمولا فعالیت کاری خود را محدود می کردند. اما امروز بسیاری از مردم در سراسر جهان به دنبال کار پس از بازنشستگی هستند.

به گفته موسسه نرخ های بانک، بیش از نیمی از کارکنان در ایالات متحده به دنبال کار پس از بازنشستگی هستند. ۳۹ درصد از آنها گفتند که علاقه مند به کار هستند، ۳۲ درصد گفته اند که پول نیاز دارند و بقیه به دلایل مختلف می خواهند کار خود را ادامه دهند.

بسیاری از مردم تا آنجا که ممکن است بازنشستگی خود را به تأخیر می اندازند. بعضی دیگر نیز بعد از بازنشستگی مشاغل دیگر را دنبال می کنند. با توجه به اخبار بازار، مناطق کسب و کار بسیاری وجود دارد که برای افراد بازنشسته مناسب هستند. در اینجا برخی از آنها وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغل های مناسب برای بازنشستگی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

شغل های مناسب برای بازنشستگی

شغل های مناسب برای بازنشستگی

این که آیا شما مجبور هستید یا اگر تصمیم به ادامه کار پس از دوره بازنشستگی دارید، در نهایت درآمد کسب کنید که ممکن است از لحاظ مالی سودآور نباشد، اما برای شما بسیار مفید خواهد بود.

بر اساس مطالعات انجام شده، کار می تواند تاثیر مثبت (از داشتن تناسب اندام به تحریک مغز) در زندگی شما داشته باشد. مشغول بودن نیز از انزوای اجتماعی جلوگیری می کند که برای سلامتی بالغین بسیار مضر است.

به طور کلی، اگر شما نمی دانید پس از بازنشستگی (به طور کلی بین ۵۵ تا ۶۵ سالگی) چه کارهایی می خواهید انجام دهید و برنامه خود را برای ادامه زندگی، کار خود را ترک نکنید. ما همه در زندگی ما به یک هدف نیاز داریم، و این نیاز به تماشای تلویزیون و بازدید دوستان قدیمی سخت است. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ توسط روانشناسی بهداشت حرفه ای منتشر شد، دریافت که افرادی که پس از بازنشستگی تمام وقت یا نیمی از وقت کار می کنند، عموما سالم تر و شادتر از کسانی هستند که به طور کامل کار خود را متوقف می کنند.

پیش از بازنشستگی به محض اینکه زندگی را در نظر بگیرید، از خانواده تان حمایت کنید و برای بازنشستگی خود صرفه جویی کنید، به انتخاب شغلی که همیشه دوست دارید و رویای کودکی خود را به دست آورید.

در مورد کار در کار فعلی خود فکر کنید.

گزینه های زیادی برای فعالیت های بعد از بازنشستگی وجود دارد که یکی از آنها ادامه کار فعلی شما است. اگر به کار خود علاقمند هستید و حقوق شما مناسب است، پس از بازنشستگی، مشاغل نیمه وقت را در محل کار خود بگذارید. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها مشتاق هستند که پس از بازنشستگی از کارکنان خوب خود کمک گیرند. شما حتی می توانید از راه دور با شرکت یا سازمان خود کار کنید.

 خدمات مشاوره را امتحان کنید

برای مثال، اگر توانایی کاری دارید، اگر دارای درجه بالایی از حقوق قانونی، کامپیوتر و یا وابستگی مالی هستید، می توانید در مورد مشاغل مشاوره دهید. شما می توانید همین کار را با کار فعلی خود انجام دهید، اما با ساعات کار کمتر و انعطاف پذیرتر. بعضی از شرکتها ترجیح می دهند به جای استخدام کارمندان تمام وقت، از مشاوران نیمه وقت استفاده کنند. در این حالت، دست شما کاملا باز است و شما می توانید مقدار کار و ساعت کاری خود را انتخاب کنید.

 در مورد کار دولتی فکر کنید

اگر قصد دارید در مشاغل دولتی کار کنید، گزینه های مختلفی برای کار نیمه وقت پیدا خواهید کرد. مشاغل دولتی اغلب فصلی و موقتی هستند. بنابراین شما گزینه های زیادی دارید. طیف گسترده ای از مشاغل وجود دارد که می توانید به هر یک از آنها با توجه به شغل فعلی و توانایی ها و استعدادهایتان بروید.

ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

 سرگرمی خود را شغل کنید

بسیاری از افراد پس از بازنشستگی زمان زیادی را صرف وقت خود می کنند تا زمانی که تمام وقت کار کنند. اگر به یک فعالیت هنری علاقمند هستید و هرگز فرصت آن را به طور جدی دنبال نکردید  آن را به یک شغل تبدیل کنید، بازنشستگی بهترین زمان است. به عنوان مثال، اگر به ورزش و فوتبال علاقمند هستید، می توانید فعالیت های مختلفی را در این زمینه انجام دهید. یک تیم فوتبال کوچک (یا هر ورزشی دیگر) ایجاد کنید و در مسابقات شرکت کنید یا از هنر خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما توانایی ساخت اقلام تزئینی دارید، با ساخت و فروش آنها می توانید پول خوبی بپردازید.

شغل  آزاد

اگر مدت طولانی استرس را در طول تمرینات خود تجربه کرده باشید، ممکن است زمانی برای تغییر گردش کار خود اختصاص دهید. بازنشستگی زمان خوبی است فعالیت های گوناگونی وجود دارد که می توانید در مشاغل آزاد انجام دهید. شما می توانید یک فروشگاه را در انواع کسب و کار امتحان کنید. اما بهتر است منطقه ای را انتخاب کنید که با سلیقه، روحیه و توانایی های شما منطبق باشد. بر اساس شخصیت فردی، مشاغل مختلف دیگری مانند تدریس نیمه وقت یا فعالیت در مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد.

 

مشاوره مجیب برای شغل های مناسب برای بازنشستگی

شغل های مناسب برای بازنشستگی

بسیاری از مردم، بلافاصله پس از بازنشستگی، می توانند به دلیل تجربه کاری و دریافت حقوق خوب، یک کارفرمای سابق یا شرکت دیگری را در یک حوزه یا صنعت به طور کامل یا به صورت نیمه وقت راهنمایی کنند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

پیش از بازنشستگی به محض اینکه زندگی را در نظر بگیرید، از خانواده تان حمایت کنید و برای بازنشستگی خود صرفه جویی کنید، به انتخاب شغلی که همیشه دوست دارید و رویای کودکی خود را به دست آورید. اما مشاغلی که با سلیقه شما منطبق است و در عین حال درآمد شما را نیز تامین می کند، ممکن است در بازنشستگی مفید باشد. این شغل ها شما را قادر می سازد تا در مناطقی فعالیت کنید که واقعا علاقه مند هستند و یا خیلی انعطاف پذیر هستند که می توانید در وقت آزاد خود دنبال کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

در نهایت، اگر درآمد برای شما مهم نیست و فقط پس از بازنشستگی می خواهید فعالیت اجتماعی داشته باشید، شغل های مناسب برای بازنشستگی مراکزی مانند بیمارستان ها، مدارس، کتابخانه ها، اماکن مذهبی، پارک ها و سازمان های امدادرسانی بین المللی برای شما مناسب است. در چنین مراکز، اکثر افراد سالمند داوطلبانه و با پرداخت کم کار می کنند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای شغل های مناسب برای بازنشستگی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه