از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم ؟

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم
   

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم ؟ پاسخ به این سوال می تواند زندگی شما را تغییر دهد. از نحوه رفتار با فرد مورد نظر تا نحوه نگاه به خودتان و هدافتان در آینده می تواند با پاسخ به این سوال تغییر کند. ما در این مقاله به بررسی علائم عشق در میان افراد مختلف خواهیم پرداخت. زیرا که تاثیرات پاسخ به این سوال ابعاد زیادی از زندگی انسان را دربر میگیرد و در صورتی که مخاطب شما فرد مناسبی نباشد می تواند خطر مواجه شدن با مشکلات زیاد روحی را برای فرد در آینده نوید دهد.

کلمات کلیدی:(عاشق شدن|دلایل عاشق شدن)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – یک : اعتیاد به فرد

  • این مسئله الزاما نمی تواند به معنی عشق واقعی باشد.
  • ممکن است صرفا نمایانگر یک وابستگی عاطفی باشد.
  • اما تحقیقات نشان داده است که وقتی شما عاشق یک فرد می شوید، عملکرد هورمون سازی مغز دچار تغییر می شود.
  • در اوایل یک رابطه مقدار دوپامین ترشح شده در مغز بیشتر خواهد بود.
  • در طول داشتن یک رابطه طولانی، مقدار تفکر و ترشح هورمون شادی اور دوپامین بیشتر و بیشتر شده است
  •  مناطق مغزی مرتبط با دلبستگی با این دوپامین فعال می شوند.
  • در این حالت شما به دوپامین تولید شده در مغز خود که به دلیل وجود فرد مورد نظرتان همه روزه ترشح شده است اعتیاد پیدا کرده اید.
  • به همین دلیل جدایی از فرد معمولا برای افرادی که عاشق می شوند، سخت و دشوار است.

انسان ها تا زمانی که یکدیگر را از دست نمی دهند متوجه اهمیت فرد در زندگی شان نمی شوند. در واقعا میزان وابستگی فرد و دوست داشتن او زمانی که نباشند بیشتر مشخص می شود.

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – دو : تایید والدین و دوستان

شما میخواهید که والدین و دوستانتان واقعا از فردی که شما انتخاب کرده اید خوششان بیاید. تحقیقات نشان میدهد که افراد نیازمند دریافت روحیه و ساپورت کردن اطرافیانشان در رابطه هایشان هستند. با بررسی این موضوع به این نتیجه می توان رسید که دایره انسان های اجتماعی نزدیک به افراد نقش مهمی در موفقیت یک ارتباط ایفا می کنند. اگر فردی تایید خانواده خود را برای مخاطب خود بخواهد می توان نشانه ای از وجود علاقه به فرد مورد نظر خود باشد.

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – سه : با موفقیت های فرد خوشحال می شوید.

شما موفقیت های فرد مورد نظر خود را جشن می گیرید حتی زمانی که خودتان ناراحت هستید و یا حتی شکست خورده. مراجعان بسیاری در این سال ها داشته ام که هم رشته ای بوده اند و یک امتحان را با یکدیگر شرکت کرده اند. جالب است که افرادی که یکدیگر را به شدت دوست داشته اند حتی اگر خودشان درامتحان موفق نبوده اند از موفقیت شریک خود به شدت خوشحال بوده اند. این به این دلیل است که افرادی که عاشق می شوند در واقع احساس پیوستگی به یکدیگر را دارند. و پیشرفت یکدیگر آن ها را خوشحال می کند. زیرا که احساس غرور و احساس مثبتی نسبت به مخاطب خود در  آن ها ایجاد می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – چهار : به صورت دوطرفه یکدگیر را دوست داشتن

لذت بردن از یکدیگر پیش شرط لازم عشق ورزیدن است. میل متقابل به یکدیگر و احترام به شخصیت و تفاوت ها و پذیرفتن آنها در دو طرف می تواند نشان گر عشق باشد. اگر دو طرف احساس مثبتی به یکدیگر داشته باشند عوما بعد از مدت زمانی اگر رابطه به درستی پیش رود این احساس مثبت تبدیل به عشق خواهد شد.

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – پنج : جدا شدن از فرد برای شما سخت است

انسان ها تا زمانی که یکدیگر را از دست نمی دهند متوجه اهمیت فرد در زندگی شان نمی شوند. در واقعا میزان وابستگی فرد و دوست داشتن او زمانی که نباشند بیشتر مشخص می شود. در صورتی که جدایی از فرد برای شما سخت است به این معنی است که یا حس وابستگی نادرست عاطفی را تجربه می کنید و یا عاشق شده اید.

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – شش : شناختتان از خودتان بیشتر شده است.

عشق درست می تواند شخصیت انسان را برایش توصیف کند. علایق و سلیقه هایی که قبلا نمی دانسته و یا حتی می تواند چهارچوب های شما را تنظیم و مشخص نماید. تاثیر که شریک شما در این روند در صورت وجود علاقه می تواند زیاد باشد. احتمالا متوجه شده اید که انسان ها قبل از اولین رابطه و یا ازدواج چقدر تغییر رفتاری نسبت به بعد از رابطه اول و یا بعد از یکسال اول ازدواج دارند. این به این معنی است که عشق می تواند انسان را به درستی برای شناخت توانایی ها و علایق خود راهنمایی کند.

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم

از کجا بفهمیم که عاشق شده ایم – هفت : حسادت کردن

مقدار مشخصی از حسادت طبیعی است و برای پیش بردن یک رابطه می تواند مفید باشد. از منظر تکاملی حسادت سازوکاری اسکه ه ایجاد روابط بهتر کمک می کند اگر در سطحی کنترل شده و سالم باشد. افرادی که کمی حسادت از خود بروز می دهند تمایل بیشتری به ادامه رابطه دارند. (دقت کنید که منظور حسادت منفی مانند مخفیانه چک کردن تلفن همراه، عزت نفس پایین، احساس ناامنی و ..  نیست )

عشق ورزیدن و ایاد دلبستگی صحیح برای یک رابطه سالم جزء ملزومت است. یک رابطه اغلب بر اساس:

  • میزان احساس رضایت شما در لحظات ای که با یکدیگر هستید
  • میزان پذیرش تفاوت ها
  • میزان تعهد و مسئولیت پذیری
  • و …

به یک رابطه موفق تبدیل می شود. علائم ای که در بالا به ذکر آن ها پرداختیم الزما نشان دهنده این مسئله نیست که شما عاشق یک فرد هستید. ممکن است شما دچار وابستگی عاطفی به فرد مورد نظر شده باشید. و حتی ممکن است که این فرد برای شما مناسب نباشد. به همین دلیل برای بررسی بیشتر شرایط بهتر است که از یک مشاور کمک بگیرید.

نیاز به حضور مشاوره در زمان های مختلف برای تصمیم گیری صحیح در روابط، مرکز مشاوره تخصصی مجیب را بر آن داشته است که خدمات مشاوره تخصصی تلفنی را به متقاضایان ارائه دهد. مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی مجیب به شما کمک میکند تا.

  • از احساسات خود به فرد مقابل آگاه شوید
  • در صورتی نیاز، رفتار با مخاطبتان را تغییر و هدایت کنید.

 

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه