کمک به کودک در معرض فشار روحی با راهکارهای طلایی

فشار روحی در کودکان
   

فشار روحی در کودکان با استفاده از چه روش هایی درمان می شود؟ کودکان مضطرب در حافظه کوتاه مدت خود دچار اختلال می شوند ترس در بعضی موارد تاثیر مثبتی بر روی افراد دارد. این تنها زمانی مفید است که کودکان بخواهند از کارهای خطرناک اجتناب کنند. مقامات بهداشتی در بجنورد در مورد اضطراب کودکان گفتند: کودکان در معرض اضطراب و استرس بخشی از مغز که مرتبط باحافظه است کوچکتر از همسالان شان است. کمک به کودکانی که در معرض فشار روحی قرار دارند، قطعا عوامل پیشگیری کننده ای دارد.

استرس همیشه بد نیست ما اغلب در شرایط مانند پذیرش، ازدواج، زایمان، پیروزی در یک بانک و … تنش داریم. همچنین به دلیل وجود اندورفین و هورمون سروتونین بدن برای ما شادی ایجاد می شود، اثر مخرب استرس هورمون ها را از بین می روند و خنثی می کند.

هر اختلالی که موجب تعادل طبیعی و حیاتی بدن میشود، تنش و استرس است. استرس بیش از حد بر روی یکی از بافتهای بدن تأثیر میگذارد. همچنان که از تمایلات و نارسایی های فردی در زندگی روزمره محروم می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فشار روحی در کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

اختلال خواب ناشی از اضطراب و استرس است

فشار روحی در کودکان

“این تفاوت نه تنها در سطح فیزیکی مغز خود را نشان نمی دهد بلکه بر توانایی های شناختی نیز تاثیر می گذارد که به موجب آن کودکان دچار اضطراب در حافظه بلند مدت و حافظه کوتاه مدت مشکلی دارند. اختلال خواب، پرخاشگری، ناخن جویدن، شب ادراری. “اضطراب روانی اجتماعی همچنین باعث کاهش عزت نفس، درد عضلانی، ترس های عجیب و غیره می شود.” “اضطراب یک مشکل از نظر تحصیلی و زندگی خانوادگی است.”

راه های پیشگیری از اضطراب در کودکان

یادگیری هنر حواس پرتی، نشستن در مکان آرام و تنفس ۷ ثانیه ای، دانستن اینکه افکار شما حقیقت را نادیده گرفته اند، از بازنویسی خاطرات شیرین از عوامل پیشگیری است.  والدین نباید کودک را با سوء استفاده از ترس و اضطراب با کودک مورد آزار و اذیت قرار دهند. به والدین توصیه می شود همیشه با او درباره موضوعاتی صحبت نکنید که ممکن است ترس فرزند خود را به همراه داشته باشد و مهربانی و عشق را به فرزندشان بیان کنند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فشار روحی در کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

محققان بر این باورند که "اگر هوش هیجانی نداشته باشیم، وقتی استرس افزایش می یابد، مغز انسان به طور خودکار کنترل می کند و به دلیل گرایش ذاتی مغز به ادامه فعالیت مشابهی، شدیدتر می شود و این اغلب همان رویکرد خطای انسان در دنیای امروز است. "

بعد از ترساندن بچه ها را نگران نکنید

“قبل از اینکه کودک در معرض ترس باشد، او باید برای آن آمادگی داشته باشد و نباید تهدید و تحقیر شود زیرا این سوء ظن  به کودک است.”
رفتارهای عاشقانه و عاقل والدین در برخورد با شرایط خطرناک می تواند عواقب ترس را کاهش دهد.

علائم و علل اضطراب در کودکان

آزار و اذیت های مکرر، انتظارات بالا، انتظارات بلندمدت، تنش ها، شرایط بی خانمان، خشونت های شدید، تأکید بر مسائل علمی و خانوادگی خاص، اضطراب کودکان را در بر می گیرد.

رنج فیزیکی اضطراب و استرس در کودکان را افزایش می دهد

یک متخصص اجتماعی و اجتماعی ارشد در زمینه مجازات جسمانی به علل دیگر اضطراب کودک می افزاید و اذعان می کند و به نشانه های رفتاری اشاره می کند؛ کودک می گوید: اجباری، غفلت، دعواهای دوران کودکی، انتظارات بالا و انتظارات زیاد، از رفتارهای اضطراب کودک است.

سردرد، حالت تهوع و تب در طی مراجعه به مدارس طبیعی است

علاوه بر سوزش سردرد، تهوع و استفراغ، علائم فیزیکی افرادی که به کلینیک می آیند، به خصوص در مدرسه، ثبت نام اولیه و پیش دبستانی، وجود دارد.
«ترس نیز نشان از اضطراب برای کودکان است، از جمله ترس از تاریکی، ترس از جدایی و ترس از مرگ، که توسط پدر و مادر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فشار روحی در کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

ناخن جویدن و مشکل خواب از علائم اضطراب است

خوردن ناخن، مشکلات خواب و مکیدن انگشت در بین علائم اضطراب کودکان نشان می دهد.

ادامه دادن مجازات فیزیکی و تهدید و یا ترساندن کودک و ویژگی های شخصی کودک می تواند منجر به لکنت شود. با توجه به اینکه کاهش اضطراب یکی از مهمترین جنبه های درمان لکنت زبان است، درگیری میان والدین و کودک باید کاهش یابد.

کودکان حساس، خوار و درونگرا که بیشتر در معرض لکنت زبان هستند، ممکن است کودک به دلیل سرخوردگی اش تهاجمی شود و بد رفتار کند، بنابراین رفتار او را سرزنش نکنید، اما به او کمک کنید تا یاد بگیرد که چگونه رفتارهای نامناسب را محدود کند. لکنت در کودکان بین دو تا شش سال و قبل از شروع مدرسه ابتدایی عادی است. همچنین برای شنونده قابل درک است که زبان کودک را یاد بگیرد، اما کودک این را درک نمی کند و دلیل آن سریع بودن تفکر او است. سرعت فکر کردن کودک  بیشتر از سرعت صحبت کردن است، زیرا دامنه واژگان کودک محدود است.

در بعضی از کودکان گاهی اوقات، به جز توقف، لکنت، کشیدن حروف و کلمات و تکرار مجموعه ای از حرکات در دست ها، چهره ها و اندام هاهم هست، در این موارد توجه کودک به آن نیست، بلکه این است که چگونه این روش بیان آن است. همچنین فشار لب ها، افتادن بینی ها و حرکات دست در این کودکان عادی است. کودک، مانند امتحانات فراوان، جمعیت و حضور اجباری، لکنت را تشدید می کند.

اگرچه لکنت زبان در سن مدرسه ابتدایی شایع تر است، اما خطرناک ترین سن بین دو تا نیم و چهار سال و کسانی است که در چند سال آینده در کودکی لکنت دارند. به ویژه در زمان فشار روانی، آنها این رفتار را دوباره نشان می دهند.

مشاوره مجیب برای کمک به درمان فشار روحی در کودکان

 فشار روحی کودکان

پیشنهاد ما به معلمان این است که روزانه کلاس خود را با انواع مختلف فعالیت های تسکین دهنده و ضد استرس شروع کنید. ما فعالیت های دیگری مانند “جعبه تخلیه” را پیشنهاد می کنیم که در آن کودکان نوشتن و تحریف احساسات منفی و یا خشم خود را بر روی یک کاغذ اعمال می کنند.
ما می توانیم این کار را با مذاکره با کودکان درباره حالت صورت و سطح سرخوردگی آنها انجام دهیم. هنگامی که خودتان احساس فشار میکنید، به فرزندانتان بگویید و از آنها بخواهید تا ببینید آیا نشانه های فیزیکی شما را میبینند یا خیر.

محققان بر این باورند که “اگر هوش هیجانی نداشته باشیم، وقتی استرس افزایش می یابد، مغز انسان به طور خودکار کنترل می کند و به دلیل گرایش ذاتی مغز به ادامه فعالیت مشابهی، شدیدتر می شود و این اغلب همان رویکرد خطای انسان در دنیای امروز است. ”

تخلیه استرس می تواند بخش مهمی از برنامه کاری کلاس درس باشد. همانطور که تحقیقات نشان می دهد، یادگیری زمانی رخ نمی دهد که مغز پریشان شود.مهم این است که اجازه دهید بچه ها ذهن خود را پاک کنند و احساسات و عواطفشتن را با هم مقایسه کنند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای  فشار روحی در کودکان طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه