علل گریه کودکان چیست؟

گریه کودکان
   

گاهی سخت است که بفهمید دلیل گریه کودکان و نیازیشان چیست. اما وقتی نوزاد بیشتر رشد می‌کند، راه‌های برقراری ارتباط با شما را یاد خواهد گرفت.

کودکان به طور کامل به مادر وابسته هستند.شما با غذا،سرگرم کردن او و… که کودک شما نیاز دارد،راحتی او را تامین می‌کنید.
زمانی که او گریه می‌کند،این روش او برای ارتباط با این نیازها است و از شما برای توجه و مراقبت تقاظا می‌کند.

راهکار های مهم برای بند آوردن گریه کودکان وجود دارد.اگر حتی توان تشخیص دلیل گریه فرزند خود را نداشتید نیز می توانید با چند روش باعث ساکت شدن او و آرامش مغز خود شوید.

ارتباط گریه کودکان با توجه به مشکلاتشان

گریه کودکان

ممکن است تفسیر گریه کودکان علی الخصوص در ابتدا مشکل باشد.او از طریق گریه می‌خواهد با شما ارتباط برقرار کند که نیاز به کمک از شما دارد و تا پاسخ مطمئنی از شما دریافت نکند به گریه خودش ادامه خواهد داد.

در اینجا به چند دلیل عمده که چرا کودکان گریه می کنند می پردازیم .اگر کودک شما گریه می کند و شما دلیل آن را نمی دانید ، طبق موارد زیر عمل کنید.

گرسنگی

معده کودکان کوچک است و نمی‌تواند غذا را مدت زیادی در خودش نگه دارد پس خیلی زود شکم بچه خالی می‌شود و احساس گرسنگی می‌‌کند.
اولین چیزی که به محض گریه کودکان به ذهن می رسد گرسنگی است .شناختن علائم گرسنگی به شما کمک می کند تا قبل از شروع گریه، اقدام به غذا دادن به کودک کنید .اگر کودک شما شیرخوار است وقتی گریه می‌کند و علتش را نمی‌دانید به او شیر دهید.

تعویض به موقع پوشک و جلوگیری از گریه کودکان

بعضی از کودکان زمان تعویض پوشک را به شما می فهمانند. برخی دیگر تحمل بیشتری برای پوشک کثیف دارند . در هر صورت چک کردن و برطرف کردن آن کار چندان دشواری نیست . برخی کودکان به پوشک های خاصی حساسیت دارند و ممکن است اطراف پای آنها قرمز شود یا کهیر بزند.

بیماری کودک

اگر شما تمامی نیازهای اولیه کودک خود را برآورده ساخته اید و کودک در راحتی کامل به سر می برد ولی هنوز گریه می کند ممکن است از چیزی ناراحت است ، در چنین شرایطی دمای بدن کودک را اندازه گیری نمایید تا از تب کردن کودکتان جلوگیری کنید و برای علائم دیگر بیماری ها گوش به زنگ باشید .

وقتی کودک دلبند شما گریه می کند به طور کلی علامت خوشایندی نیست . برای پیگیری مشکل گریه کودکان در گریه های غیرعادی ، به پزشک مراجعه نمایید.

چیزی برای مکیدن

مکیدن باعث تپش آرام و تنظیم قلب و تسکین درد شکم کودک می شود. برای ساکت کردن کودک گریان، پستانک یا انگشت خود را در دهان او بگذارید تا بمکد و آرام شود.

خیلی سرد یا خیلی گرمشان باشد

وقتی کودک شما هنگام تعویض پوشک و یا استفاده از دستمال مرطوب هنگام تمیز کردن او احساس سرما می کند او این ناراحتی خود را با گریه بیان می کند .نوزادان تازه به دنیا آمده دوست دارند به خوبی پوشیده و گرم شوند ولی نباید بیش از اندازه احساس گرما کنند .کودکان از سرما بیش از گرما ابراز ناراحتی می کنند.

گریه کودکان

نیاز به در آغوش کشیدن

کودکان نیاز به در آغوش گرفته شدن دارند . تماس فیزیکی و بغل کردن به آن‌ها احساس آرامش و اطمینان می‌دهد. آنها دیدن صورت والدین ، شنیدن صدای آنها و شنیدن صدای ضربان قلبشان و حتی بوی منحصر به فرد والدین خود را دوست دارند .کمی تکان تکان دادن و آرام آواز خواندن می‌تواند به او آرامش بیشتری بدهد.

گریه می‌کنم چون خسته هستم و به استراحت نیاز دارم

نوزادان اغلب خیلی سخت به خواب می‌روند، به ویژه وقتی که بیش از حد خسته باشند. احتمالا شما بعد از تولد کودکتان خیلی زود با نشانه‌های خواب او آشنا می‌شوید.

من گریه می‌کنم، چون قولنج دارم

اگر نوزادتان زیاد گریه می‌کند، ممکن است قولنج داشته باشد. کودک شما ممکن است برافروخته و ناامید شود و تلاش‌های شما برای تسکین دادن او برایش راضی کننده نباشد. ممکن است دست‌هایش را مشت کند، زانوهایش را جمع کند، یا پشتش را کج کند.

مشکلات شکمی علت دیگر گریه کودکان

مشکلات شکمی که حاصل از باد شکم و گاز معده می باشد باعث ناراحتی و گریه کودک می شود .اگر کودک دلبند شما گاهاٌ بلافاصله بعد از غذاخوردن ناراحت و بیقرار است و گریه می کند ممکن است دل درد داشته باشد .

برای حل مشکل گریه کودک خود میتوانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی تماس حاصل نمایید تا مشاوران متخصص شما را یاری نمایند.

از خدمات تخصصی مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، مشاوره روانشناسی است که میتوانید در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از سراسر کشور با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

مزایای مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی :

۱ – دسترسی راحت و در لحظه:

ممکن است محل کار و یا زندگی شما از مرکز مشاوره ای که شما تمایل دارید از مشاوران آن مشاوره بگیرید ، دور باشد.

ممکن است شما در آن تایم مشغول هر کاری باشید و نتوانید از منزل به هر دلیلی خارج شوید .مثلا : در حال آشپزی هستید ، از کودک خود مراقبت می کنید یا در حال مطالعه کردن هستید .

در همه ی این احوال و در کنار آن ها می توانید به راحتی و سهولت ، مشاوره تلفنی برای حل مشکلات خود را داشته و مسائل خود را در همان لحظه پیگیری کنید .

۲ – صرفه جویی در زمان :

با ارتباط از طریق مشاوره تلفنی مرکز ایران نوین شما در واقع ، زمان گران قیمت خود را می خرید هزینه کردن زمان ، می تواند خیلی بیشتر از پولی که شما برای انجام کاری خرج می کنید ، اهمیت داشته باشد . با مشاوره تلفنی می توانید ، بدون صرف کردن هزینه و زمان اضافه برای رفت و آمد ، ماندن در ترافیک و شلوغی ، مشکلات خود را در همان مکانی که هستید ، حل کنید .

۳-بدون نیاز به رزرو وقت قبلی:

با مشاوره تلفنی شما دیگر به گرفتن نوبت برای مشاوره احتیاجی ندارید و  در لحظه و بسیار سریع میتوانید یا مشاوره تلفنی مشکلات خود را برطرف نمایید.

گریه کودکان

۴-مشاوره روانشناسی آنلاین کاملا محرمانه:

در مرکز مشاوره تلفنی ایران نوین تحت هیچ شرایطی محتوای جلسات خصوصی شما با مشاورتان را در اختیار اشخاص دیگر یا سازمانی قرار نمی دهیم .

راحت بودن در صحبت کردن با مشاور خیلی مهم است ؛ چرا که باعث می شود مشکل به صورت شفاف و واضح بیان شود و طبیعتا در این صورت برای مشاور خیلی بهتر و آسانتر است.

۵-مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور:

در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی ،بهترین و مجرب ترین کارشناسان متخصص روانشناسی مشغول فعالیت اند و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

۶-براساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور

برای حل انواع مشکلات خود میتوانید با ما تماس بگیرید و مشاوران در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با ارائه راه حل های مناسب در میان بسیاری از تشخیص های بهداشت روانی تخصص و تجربه کافی را دارا میباشند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف با برترین متخصصان کشور

از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره zendeghima.ir

از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه