راه های تقویت رابطه عاطفی بین پدر و فرزندان

تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان
   

برای تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان با ما همراه باشید چرا که بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری نوجوانان در مواجهه نامناسب و عدم آگاهی از خصوصیات نوجوانان توسط والدین و مربیان ریشه دارد. تجربه نشان داده است که در اغلب موارد، نوجوانانی که یک خانواده خوب و آموزش دیده دارند زندگی سالم و موفق تری  خواهند داشت. بلوغ تولدی دیگر است که این واقعیت را نشان می دهد که بلوغ اساسا یک زلزله خشونت آمیز است که ذخایر پنهان وجودش را بیرون می ریزد.

در این دوره، از یک طرف، تحریکات غریزی و عاطفی او را در هر لحظه به سمت و سویی می کشند و توازن ذهنی و احساسی او را بهم می زند؛ از سوی دیگر، انواع شک و تردید و نزاع با نااطمینانی او مقابله می کنند و به طور مداوم او را به اشتباه می اندازند و در مورد آینده او را نگران می کنند. به همین دلیل، نقش حیاتی والدین و مربیان در هدایت و آموزش نوجوانان بسیار مهم و دشوار است. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان

پدر و پسر، در هر دوره نوع رابطه پدر و پسر و صمیمیت و احترام بین آنها بستگی دارد به سن خود در تغییر و اگر ما به دقت در این مورد نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که رابطه بین پدر بزرگ ها و پدرانمان با رابطه پدران ما و پسرهایشان و پدر و پسر نسل بعدی متفاوت است، اما چیزی که بیشتر آشکار است شکاف بین دو نسل و فراوانی باور نکردنی روابط بین پدران و پسران در خانواده های مختلف در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، در شهرها و روستاها است.

برای تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان باید سعی کنند روابط دلپذیر، پایدار و مطلوب را ایجاد کنند، البته در این میان پدران سهم بیشتری دارند روابط محبت پدران و پسران بیشترین تاثیر را بر کاهش تنش خانوادگی و اضطراب فردی و حوزه شخصیت و سلامت روان پدران و پسران و اعضای خانواده فراهم می کند و مناسب ترین بستر را برای توسعه شخصیت مورد نظر و خلاقیت و نوآوری های فکری و عملی آماده می سازد.

تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان

الگو گیری پسر از پدر

پسران به احتمال زیاد نسبت به دختران به دنبال الگو گیری از پدران خود هستند و پسرانی که از رابطه شفاهی و صمیمی با پدرشان لذت می برند، لذت بردن از همراهی، همدردی با پدر، لذت بردن از بالاترین سطح ایمنی روانی و فرهنگی و در طول زمان مرد جوان با بالاترین حس خود ارزش، اعتماد به نفس و شخصیت همراه می شود.

برای تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان این نکته قابل ذکر است که پدران زیادی که وقت خود را صرف بازی کردن و شوخی با فرزندان خود می کنند باید بدانند که همراه با بازی ها آموزش های مختلفی را برای فرزندان خود فراهم می کنند.

برای تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان (پسران) این موارد را:

  • درس های زبان خود
  • نگرش های مردانه
  • مشارکت
  • آداب و رسوم
  • اجتماعی شدن با دیگران
  • مقاومت در برابر مشکلات
  • احترام به خانواده و اجتماع
  • زندگی

و معنویت را از کلمات و رفتار پدر خود یاد می گیرند. با توجه به این که پسران به کلمات و رفتار پدر خود نگاه می کنند و به تقلید می اندیشند، به پدرشان به دیده احترام نگاه می کنند و به رفتار و برخورد او به عنوان خوب و بد نگاه می کنند و از آنها الگو می گیرند، پدران باید تا آنجا که می توانند یک الگو خوب و مناسب برای فرزندان خود باشند. جهت کسب اطلاعات لازم در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل بفرمائید.

بررسی تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان

پدر و دختر، رابطه پدران و دختران در اغلب موارد رابطه ای گرم و مهربان است. دختران مدت ها مونس والدین (پدر) خود هستند و پدران دلگرمی و تکیه گاه دختران و این رابطه هستند. حتی پس از اینکه دختر از پدر و مادر خود به عنوان یک عروس جدا می شود همچنان این رابطه گرم ادامه دارد و این احساس وابستگی و تشویق هرگز از دست نخواهد رفت. گاهی اوقات رابطه دختر و پدر به تاریخ زندگی شخصی پدر بازمی گردد.

جهت تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان بعضی از مردان دوست دارند رابطه ای مشابه با دخترشان داشته باشند، همانطور که با مادرشان داشتند. برخی از مردان خوشحال هستند که یک دختر داشته باشند؛ زیرا آنها با پدر خود ارتباط خوبی ندارند. برای این دسته از افراد داشتن پسر به معنی تبدیل شدن به همان پدری است که آنها در کودکی از او خرسند نبوده اند در حالی که داشتن یک دختر وزن تاریخ گذشته را سبک تر می کند، مرد می تواند رابطه ی جدیدی با فرزندش ایجاد کند.

بررسی رابطه پدر و دختری

پدر برای دختر حکم کسی را دارد که بین فرزند و مادر جدایی می اندازد، مادر او را به دنیا می آورد و پدر دنیا را به او نشان می دهد و هویت مستقل او را در پناهندگی اش قرار می دهد؛ در واقع، این پدر است که به دختر توانایی های جسمانی را می آموزد، از جمله دویدن و پریدن و حامی مستمر یک دختر در فعالیت های اجتماعی و فکری است. در همین حال پدر اولین مردی است که او را به عنوان یک مرد شناخته است.

مقالات پیشنهادی مجیب

همچنین باید بدانید که برای تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان نوع رابطه پدران و بچه ها در آینده می تواند موثر باشد و روابط و تعاملات موثر بین آنها بسیاری از مشکلات را برطرف می کند، زیرا بچه به خاطر احساسات مختلف و حساسی که دارد نسبت به پدر خود احسا خوبی دارد به همین دلیل پدر می تواند نقش بسیار مهمی را برای او در زندگی آینده ایفا کند. والدین برای دریافت مشاوره تخصصی و تلفنی می توانند در تمام طول هفته حتی روزهای تعطیل نیز از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب استفاده نمایند.

تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان

ضرورت تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان

رابطه پدر و فرزند با مادر و فرزند متفاوت است، یعنی رابطه پدر به توسعه مهارت های مختلف، به ویژه در زمینه روابط اجتماعی منجر می شود و این تاثیرات در سن بسیار کم آغاز می شود. بسیاری از محققان بر این باورند که پدران فرزندان خود را در روند بازی تحت تأثیر قرار خواهند داد.برای تقویت رابطه عاطفی پدر و فرزندان این نکته قابل ذکر است که پدران زیادی که وقت خود را صرف بازی کردن و شوخی با فرزندان خود می کنند باید بدانند که همراه با بازی ها آموزش های مختلفی را برای فرزندان خود فراهم می کنند.

در بازی پدران با کودکان، فعالیت های جسمانی و احساسی بیشتری نسبت به حالت تعاملی مادران وجود دارد؛ برعکس، بازی کردن مادران به گونه ای است که هیجان کودک در طول بازی یکنواخت است، اما زمانی که پدران با فرزندان خود بازی می کنند، هیجان و پر جنب و جوش هستند. پدران وسیله مهمی برای کمک به کودک برای یادگیری بیان و یا مدیریت هیجان هستند.

پدران گرامی و والدین عزیز می توانند در تمام طول هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران ور ورانشناسان این مرکز به صورت تلفنی بهره مند شوند. ضمنا برای ارتباط گیری از سراسر ایران می توانید شماره زیر را بدون زدن کد یا صفر شماره گیری نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه