داد زدن سر کودک چه موقع درست است و چه موقع غلط؟

داد زدن سر کودک
   

داد زدن سر کودک در خانواده به دلایل مختلفی انجام می شود  تا کودکان را از کاری که می کنند منع کنیم.

اما منع کردن کودکان باید چگونه باشد، آیا با داد زدن سر کودک متوجه اشتباه خود می شوند، ایا می توان امید به این موضوع داشته که بالاخره دادن زدن می تواند در تربیت کودکان موثر واقع شود.

این ها سوالاتی است که با توجه به رشد غلط تربیتی در خانواده ها روز به روز در حال افزایش است، گمان می کنیم، تنبیه فیزیکی که در گذشته اعمال می شد و اکنون این روش نقض شده است، پس از دیگر تنبیه های موجود می توانیم استفاده کنیم ممانعتی ندارد.

در حالی که همین تنبیه ها که یکی از آن ها داد زدن سر کودک می باشد، فاز تنبیه فیزیکی بسیار بدتر است زیرا  روح و روان کودک را این بار تحت تاثیر قرار می دهیم و باعث اتفاقاتی از جمله اضطراب، کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داد زدن سر کودک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به بررسی موضوعی چون دادن زدن سر کودک می پردازیم،آیا درست است و یا غلط است؟ در چه مواقعی استفاده کنیم و چه مواقعی پرهیز کنیم؟

داد زدن سر کودک : چه موقع خوب است و چه موقع بد

داد زدن سر کودک

داد زدن سر کودک در بیشتر مواقع به دلایل متعددی اتفاق می افتد،مثلا ممکن است خود ما دچار اضطراب و تشویش باشیم اکنون با یک شیطنت و خطا  سر کودک داد می زنیم.

یا می خواهیم حرف حرف ما والدین باشد، زیرا اگر از سنین کودکی سخت گیری نکنیم او حرف شنوی خود را نسبت به ما از دست می دهد و مشکلات دیگری حاصل می شود.

دادن زدن سر کودک گاهی به دلیل درس نخواندن است و با دادن زدن سعی کنیم که او از ما بترسد و در واقع حساب کار دستش بیاید و دیگر درس بخواند.

گاهی کار بدی کرده و برای اینکه نمی توانیم از تنبیه فیزیکی استفاده کنیم سر او داد می زنیم تا به خوبی بتوانیم او را با داد زدن تربیت و اصلاح کنیم.

همان طور که در موارد بالا اشاره شد می بینید که داد زدن سر کودک به هیچ وجه شایسته و درست نیست، در زمینه تربیتی این روش کاملا رد شود و هیچ گونه تاثیر مثبتی ندارد بلکه همگی عوارض منفی هستند که با خود به همراه می آورد. پس داد زدن سر کودک در هیچ زمان و شرایطی درست نیست.

داد زدن سر کودک و راه های پیش گیری از آن

برای پیش گیری از داد زدن سر کودک را های بسیار زیادی وجود دارد تا کودک شما به خوبی حرف شنوی داشته باشد و شما هم  از کار های ناشایستی که برای تربیت او خطرناک است جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داد زدن سر کودک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

وقتی اقدام می کنید که  پدر و مادر باشید، باید مسئولیت تربیت فرزند خود هم در همه مواقع قبول کنید، اما برای انجام اینگونه مسئولیت ها شما باید پیش زمینه های را در خود تقویت کنید، این پیش زمینه ها شامل صبر و استقامت و احساسات شما می باشد.

رابطه شما با فرزند

در ابتدای پیشگیری از هر غلطی باید به یان فکر کنید که چرا شما بر سر کودک داد می زنید، این مشکل از کجا نشات می گیرد، یکی از دلایل به خاطر رابطه شما با کودک است او رابطه صمیمانه ای از شما ندیده و حس صمیمت با شما ندارد.شما برای او به عنوان همان معلمی هستید که امر و نهی می کند که باید چه کار کند.

وقتی روال بدین صوت پیش برود گاهی داد زدن سر کودک به عنوان یک پیش زمینه صوتی برای او می شود و لحظه به لحظه او را از شما دور می کند.

گاهی لجبازی می کند چون برای کودک داد زدن ها شما خسته کننده و تکراری شده است.

اما اگر صمیمی باشید، او متوجه حرکت مهربانانه شما هست، بیش از همیشه شما را دوست دارد و اگر از او تقاضایی داشته باشید قطعا انجام می دهد.

پس دیگر نیزی به داد زدن سر کودک نیست وقتی خود  او به حرف های شما گوش می دهد.

کنترل صبر و احساسات

داد زدن سر کودک

وقتی اقدام می کنید که  پدر و مادر باشید، باید مسئولیت تربیت فرزند خود هم در همه مواقع قبول کنید، اما برای انجام اینگونه مسئولیت ها شما باید پیش زمینه های را در خود تقویت کنید، این پیش زمینه ها شامل صبر و استقامت و احساسات شما می باشد.

اگر تا قبل از این ادم عصبی مزاجی بوده اید، سریع عصبانی می شدید، بهتر است راه چاره ای بیندیشید، می دانید که عصبی مزاج بودن و بی حوصلگی بیماری های لاعلاج و یا صعب الاعلاج نیستند و به راحتی قابل درمان هستند؛ البته اگر خود شما بخواهید چون هیچ روانشناسی بدون اراده خودتان نمی تواند به شما کمک کند.

وقتی این اختلالات را درمان کردید و کودک شما خطایی را مرتکب شد و یا با صدای بلند مشغول تماشای تلویزیون بود؛ با داد زدن سر کودک از او نمی خواهید که  صدا تلویزیون را کم کند..بلکه یک پدر و یا مادر صبور شده اید که با آرامش از او می خواهید صدا را کم کند چون پدرش خسته است.

مطمئن باشید حتی اگر بلافاصله صدا را کم نکرد اما ۵ دقیقه بعد به خاطر رفتار شایسته و آرام شما این کار را می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داد زدن سر کودک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

به جای داد زدن سر کودک به او احترام بگذارید

البته قبل از اینکه به کودک احترام بگذارید باید به خودتان و همسرتان و دیگران احترام بگذارید، وقتی این کار را انجام دهید، پس شما می توانید به کودک خود هم احترام بگذارید.

اگر همه ما می دانستیم که با احترام گذاشتن حتی به بدترین آدم ها می توانیم با رفتار نرم و محبت آمیز آن ها رو به رو شویم و سپس خواسته خود را درخواست کنیم، قطعا احترام گذاشتن را در هر کاری الویت قرار می دادیم.

پس به جای داد زدن سر کودک به او احترام بگذارید که قطعا خیلی زود به اهداف تربیتی خود خواهید رسید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

برای تربیت فرزندان خود باید راه و روش های درست را پیش بگیریم. برخی والدین اعتراض می کنند که این روش ها زیاد هستند و ما نمی دانیم کدام روش را در کجا به کار ببریم، اگرمقاله بالا را خوانده باشید شما با چند اصل اساسی که ریشه تمامی روش های تربیتی می باشد، به خوبی آشنا شده اید.

اول اینکه احترام در خانواده باید پایه گذاری شود، به عنوان پدر ومادر باید رفتار های دوران گذشته خود مثل کم حوصلگی و بی صبری را کنار بگذارید، همین دو روش می تواند کل رفتار های خوب را در شما زنده کند.

در کنار این شخصیت سازی می توانید از کتاب های تربیتی و مشاوره کمک بگیرید. فراموش نکنید وقتی مادر می شوید وقتی پدر می شوید باید وقت هم بگذارید که کتاب بخوانید، آموزش در جهت تربیت فرزند خود داشته باشید.

مرکزمشاوره مجیب در امر تربیت کودکان و نوجوانان روش های مدرن آموزشی متناسب با عصر کنونی را  به والدین فرا می دهد که شرکت در این جلسات می تواند در روند پیشگیری از تربیت غلط کودک موثر باشد. برای مشاوره می توانید با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه