کاربرد شیشه سکوریت و پارتیشن شیشه ای در حمام شیشه ای

6 ماه پیش
کاربرد شیشه سکوریت و پارتیشن شیشه ای در حمام شیشه ای
   

چکیده : حمام شیشه ای یک گزینه زیبا و مدرن برای حمام‌های امروزی است. پارتیشن شیشه ای حمام یا حمام شیشه ای به خوبی از پخش آب به سایر قسمت‌های حمام جلوگیری می‌کند. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که حمام شما همیشه خشک و تمیز خواهد بود.این پارتیشن‌ها از شیشه ساخته شده‌اند و در انواع ثابت, لولایی, ریلی, فریم دار و فریم لس ارائه و معمولاً به منظور افزایش زیبایی درحمام به کار می‌روند. طراحی زیبا و متنوع پارتیشن‌های شیشه ای حمام، امکان انتخاب بر اساس سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی حمام را فراهم می‌کند.

با پیشرفت روزافزون در زمینه‌ی طراحی داخلی خانه‌ها، حمام‌ها به عنوان یکی از نقاط مهم در زیبایی فضای زندگی نقش بسزایی دارند. یکی از این نوآوری‌ها و ترندهای جذاب در زمینه‌ی حمام، حمام شیشه ای است. در این بخش، به بررسی این نوع حمام و مزایای آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه و تکامل حمام شیشه ای

مفهوم حمام‌های شیشه ای یا کابین دوش به روم باستان بازمی‌گردد، جایی که آلیت‌ها در محیط‌های لوکس حمام می‌کردند. با این حال، تکامل در حمام شیشه ای شفاف و زیبای امروزی در قرن بیستم رسید و تحت تأثیر پیشرفت‌های معماری که تأکید بر زیبایی دارند, قرار گرفت.

مزایای استفاده از حمام شیشه ای

یکی از مزایای اصلی انتخاب حمام شیشه ای این است که فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان میدهد، حتی حمام‌های کوچک را. شفافیت شیشه و انتقال نور طبیعی به داخل باعث روشن تر دیده شدن و بزرگ تر دیده شدن حمام میشود.

انواع مختلف حمام شیشه ای

تنوع در مدل‌های کابین دوش ، این انتخاب را به یک گزینه محبوب در طراحی حمام تبدیل کرده است.

  • حمام شیشه ای ثابت
  • حمام شیشه ای با درب لولایی
  • حمام شیشه ای با درب ریلی

 در ادامه به تفاوت بین مدل های حمام شیشه ای یا کابین دوش میپردازیم:

حمام شیشه ای ثابت

این مدل حمام شیشه ای این امکان را به شما اجازه می‌دهد تا حمام خود را به شیوه‌ای ساده و تنها با یک  پارتیشن شیشه ای فیکس, قسمت تر سرویس بهداشتی یا حمام خود را از قسمت خشک جدا کنید.

حمام شیشه ای با درب لولایی

این مدل از حمام شیشه ای محیط حمام را تفکیک میکنند و بوسیله لولا باز و بسته میشوند.حمام شیشه ای مدل لولایی برای محیط هایی که وسعت بیشتری دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

حمام شیشه ای با درب ریلی

این مدل از حمام شیشه ای به دلیل اینکه درب آن روی ریل قرار میگیرد بسیار مناسب فضاهایی با متراژ کم و کوچک هستند.

 

کاربرد شیشه سکوریت و پارتیشن شیشه ای در حمام شیشه ای

مواردی که باید جهت اجرای حمام شیشه ای به آن توجه کرد

جهت اجرای حمام شیشه ای باید به چند مورد اصولی و عملی توجه داشته باشید تا نتیجه‌ای ایمن و ظاهری زیبا حاصل شود. در زیر تعدادی از موارد مهم که باید در اجرای شیشه حمام به آنها توجه کنید، آورده شده است:

  • انتخاب جنس شیشه

از شیشه سکوریت استفاده کنید. این نوع شیشه در صورت شکستن به قطعات کوچک تبدیل می‌شود و از ایجاد آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کند.

  • ترتیب اندازه‌گیری

قبل از سفارش شیشه، دقیقاً ابعاد مورد نیاز را اندازه‌گیری کنید تا شیشه با اندازه مناسب تهیه شود. اگر کابین دوش دارید، ابعاد دقیق به همراه اندازه درب و بخش‌های دیگر را دقیق اندازه گیری کنید.

  • تعیین ضخامت شیشه
  • ضخامت شیشه باید با توجه به ابعاد و کاربری شیشه (مثلاً کابین دوش یا درب حمام) تعیین شود. شیشه‌های با ضخامت مناسب ایمنی و پایداری بیشتری دارند. در حمام شیشه ای برای درب ها از شیشه با ضخامت 8 میلی‌متر استفاده می شود. برای دیگر قسمت های ثابت نیز شیشه با ضخامت 10 میلی‌متر به کار می رود که مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • انتخاب نوع شیشه

انواع مختلف شیشه‌های حمام وجود دارد، از جمله شفاف، مات، معمولی و غیره. انتخاب نوع شیشه باید با سبک داخلی و اهداف شما همخوانی داشته باشد.

  • نصب و اجرا توسط تیم حرفه‌ای

برای نصب و اجرای شیشه حمام، بهتر است به کارشناس یا نصاب حرفه‌ای مشورت کنید. نصب نادرست می‌تواند به مشکلات ایمنی و اجرایی منجر شود.

  • استفاده از یراق الات مناسب

استفاده از یراق آلات مناسب باعث میشود شیشه حمام | یا شیشه کابین دوش شما عمر مفید بیشتری داشته باشد. کلیه یراق آلات استفاده شده در حمام شیشه ای از جنس استیل 304 ضدزنگ می باشد.

  • تهویه مناسب

برای جلوگیری از تراکم بخار و رطوبت در داخل کابین دوش یا حوضچه، از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید.

  • تمیزکاری و نگهداری مناسب

برای حفظ زیبایی و شفافیت شیشه حمام، از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

در نهایت، هدف اصلی اجرای شیشه حمام ایجاد یک فضای امن، زیبا و کارآمد برای حمام کردن است. بهتر است در هر مرحله از اجرا به دقت و اصول عمل کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

 در بر خی از پروژه‌های طراحی داخلی,  حمام طراحی شده به صورت مستر است که در اتاق خواب مستر قرار دارد. این نوع حمام دارای طراحی و تجهیزات خاصی می‌باشد, به این صورت که دیوار حمام طراحی شده در اتاق خواب, شیشه است, و عملا جدا کننده ای به اسم دیوار سخت وجود ندارد.این مدل از طراحی داخلی حمام بسیار ترند شده و طراحی داخلی منزل را بسیار شیک و منحصر بفرد میکند.

 

کاربرد شیشه سکوریت و پارتیشن شیشه ای در حمام شیشه ای

انواع درب های حمام شیشه ای

درب حمام شیشه ای به دو سبک فریم دار و بدون فریم(فریم‌لس) دسته بندی می شوند:

  •  درب  بدون فریم (فریم لس)

درب های فریم لس محبوب هستند، زیرا این نوع درب بدون هیچ مانعی از فلز به نمایش هر چه بهتر سنگ کاری زیبای حمام طراحی داخلی حمام کمک می کند. درب های حمام فریم لس معمولاً دو برابر یک مدل معمولی و فلزی قیمت دارد. و اگر به درستی نصب نشوند، امکان نشت آب به فضای داخل خانه وجود دارد.

  • درب های فریم دار

این مدل درب برای حمام شیشه ای فریم دار اجرا می گرددکه شیشه در یک قاب آلومینیومی مقاوم نصب شده است و برای افزایش استجکام است. انتخاب این نوع سبک از پارتیشن کاملا سلیقه ای می باشد و برای اشخاصی که تمایل دارند نمای کار فقط با شیشه پوشیده نشود مناسب است در این مدل، احتمال نشتی آب کمتر است.

سخن آخر

حمام شیشه‌ای یک نوع حمام مدرن و با طراحی خاص است که از شیشه به عنوان جزء اصلی در دیوارها یا حتی درب حمام استفاده می‌کند. این نوع حمام علاوه بر اینکه به فضا ظاهری باز و مینیمالیستی می‌بخشد، امکان انتخاب انواع شیشه‌های مختلف با درب های مختلف را برای ایجاد فضایی بزرگ تر و دلبازتر را نیز فراهم می‌کند. حمام شیشه‌ای به عنوان یک انتخاب مدرن و شیک در طراحی داخلی ویلاها و آپارتمان‌ها به عنوان یک عنصر دکوری مورد توجه قرار می‌گیرد.

شرکت جی گلس به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان حمام شیشه ایبالکن شیشه ایپارتیشن شیشه ای و شیشه سکوریت, با بهترین یراق آلات خارجی وارداتی, گارانتی و خدمات پس از فروش آماده ارائه خدمات انواع شیشه در زمینه طراحی داخلی منازل و انواع محیط های شماست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات میتوانید از وبسایت جی گلس دیدن نمائید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه