اتاق کودکان بخشی از قلمرو آنهاست

اتاق کودکان
   

اتاق کودکان قلمرو آنهاست. دکور اتاق کودکان، به برخی از سلیقه ها و علایق نیاز دارد تا بتوانید از بعضی از این نکات استفاده کنید و اتاق ایده آل برای فرزندان خود ارائه دهید.

اتاق کودکان باید کجا باشد؟

با توجه به روحیه ظریف کودکان و آسیب پذیری بالا، ما بهترین اتاق برای کودک عزیزمان را پیشنهاد می کنیم. اتاقی که روشنایی ندارد، یا یک اتاق در نزدیکی حمام، یا توالت، هرگز به عنوان اتاق کودک توصیه نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اتاق کودکان می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

چه رنگی برای اتاق کودکان مناسب است؟

اتاق کودکان

به یاد داشته باشید که اولویت با علاقه کودکان است. روانشناسان می گویند شخصیت فرد از دوران کودکی شکل می گیرد و اتاق کودک می تواند مانند یک آینه باشد تا شخصیت او را بازتاب دهد. بنابراین، برای توسعه شخصیت کودک ، بهتر است او را آزاد کنید تا رنگ اتاق را انتخاب کند.

توصیه می کنیم محدودیتی را برای رنگ انتخابی خود انتخاب کنید تا از انتخاب های طراحی و رنگ های نامنظم جلوگیری شود.اما اگر فرزند شما کمتر از سه سال است و نمی تواند رنگ دلخواه خود را بیان کند، توصیه می کنیم رنگ های روشن مانند رنگ زرد، صورتی، بنفش کم رنگ و سبز روشن برای رنگ دیوار اتاق کودک استفاده کنید. رنگها نتیجه زنده و آرامش کودک هستند و آنها یک خواب آرام را به او می دهند. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

اشیاء در اتاق کودکان نباید شلوغ و هرج و مرج باشد

بر اساس این تکنیک، لازم است که از فرسایش غیر ضروری در فضا جلوگیری شود. تراکم وسایل و اسباب بازی های مختلف می تواند یادگیری کودکان و غلبه بر آنها را کاهش دهد. بنابراین، به منظور رعایت قوانین طراحی فنگ شویی، آنها باید از کوچکترین وسیله برای دکوراسیون اتاق کودکان استفاده و محیطی آرام برای آنها ایجاد کنند.

در اصل، طراحی اتاق کودک نباید تنها بر اساس چیزی باشد که برای کودکان جذاب است؛ باید سایر نکات مهم را در نظر بگیرد و سپس با منافع کودک ترکیب کرده و آن را طراحی کنید. به عنوان مثال، یک کودک سریع رشد می کند؛ شرایط آموزشی و همچنین دکوراسیون اتاق کودک تغییر می کند.

مبلمان کودک را فراموش نکنید!

برای مبلمان اتاق کودک، طرح های جالب و زیبایی مطابق با علاقه و روح کودکان، در بازار موجود است. اتاق دختران می تواند به عنوان یک اتاق پرنسس صورتی و رمانتیک طراحی و تزئین شده و اتاق پسران مانند قهرمانان یا سوار کاران باشد، برای مثال شما می توانید تخت خود را به صورت یک ماشین مسابقه انتخاب کنید.

در مبلمان اتاق کودکان ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بهتر است تخت کودک به وسیع ترین دیوار اتاق خواب، که ترجیحا به سمت اتاق است، تکیه کنید.
  • اگر دو فرزند داشته باشید، سعی نکنید از تخت دو طبقه استفاده کنید. تخت دو طبقه برای دو دلیل روانی مناسب نیست. کودکانی که در طبقه اول می خوابند ، به دلیل از دست دادن فضای باز بالای سر احساس راحتی نمی کنند و این امر می تواند موجب نگرانی او در آینده شود، اما کودک بالا به دلیل بالا بودن جایگاه احساس ناامنی می کند در منطقه ای که در آن خواب است، و چنین احساساتی می تواند تاثیر بزرگی در بزرگسالی داشته باشد.بهتر است از یک صندلی راحت، یک میز کوچک و یک تخت رنگی روشن رنگی در کنار تخت کودک استفاده کنید.
  • با خلاقیت و تخیل خود، دیوارها و کشوهای اتاق را تمیز و فشرده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک فضای جوراب را در گنجه خود ایجاد کنید و عینک آفتابی، سنگ های قیمتی کوچک و غیره را در آن قرار دهید.در جای مناسب اتاق، قفسه کتاب، میز، صندلی و لامپ مطالعه داشته باشید و، اجازه دهید کود برای خواندن تشویق شود.
  • قفسه های چند طبقه را فراموش نکنید. شما می توانید از کف برای قرار دادن اسباب بازی های کودک استفاده کنید و کتاب بر روی کف یا ابزار دستی مانند کارتن، نشانگر، مداد، چسب و غیره قرار دهید.
  • چوب لباس زیبا برای لباس کودک خریداری کنید و آن را در پشت اتاق کودک قرار دهید. در مورد کمبود فضا، می توانید از آن برای استفاده دیگر استفاده کنید، مثلا یک سبد یا کیسه ای با طرح های رنگارنگ، جوراب یا لباس زیر قرار دهید.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه اتاق کودکان با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

عناصر و رنگ مربوط به سال تولد کودکان

اتاق کودکان

  • عنصر چوب در آبی
  • عنصر آتش سبز
  • عناصر خاکی در رنگ قرمز
  • عنصر فلزی در زرد
  • عنصر آب در سفید

برای هر یک از این دسته بندی ها، دکوراسیون اتاق کودک باید بر اساس رنگ ارائه شده باشد. اما در میان تمام رنگ های ارائه شده در این سبک، استفاده از سبز در دکوراسیون مهم و ویژه است. در اتاق کودکان، استفاده از این رنگ از طبیعت در تجهیزات موجود مانند فرش، کاغذ دیواری و و اسباب بازی ضروری است. البته، اگر می خواهید، می توانید از رنگ های مختلف برای طرح خود استفاده کنید، اما بهتر است به اصول و عناصر ذکر شده در فنگ شویی و جلوگیری از احتقان های غیر ضروری در اتاق توجه داشته باشید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای اتاق کودکان

طراحی داخلی یک کار عجیب و دشوار نیست، اما طراحی برخی از محیط ها، به ویژه دکوراسیون اتاق کودک، جزئیاتی دارد که باید جنبه های مهم طراحی داخلی را در نظر بگیرید.

در اصل، طراحی اتاق کودک نباید تنها بر اساس چیزی باشد که برای کودکان جذاب است؛ باید سایر نکات مهم را در نظر بگیرد و سپس با منافع کودک ترکیب کرده و آن را طراحی کنید. به عنوان مثال، یک کودک سریع رشد می کند؛ شرایط آموزشی و همچنین دکوراسیون اتاق کودک تغییر می کند. شما باید قادر به حدس زدن و آماده شدن برای این تغییرات باشید. همچنین باید بدانید که دکوراسیون اتاق کودک شما برای یک کودک یا دو کودک است. در دکوراسیون اتاق کودک، چیزهای دیگر به جز نیازهای اساسی مانند استراحت و خوردن مهم هستند. فرزند خود را بشناسید و با توجه به روحیه او، طراحی داخلی را انجام دهید.

در طراحی اتاق کودک خود، مانند دیگر محیط های خانه، ابتدا اتاق را به دقت بررسی کنید و تصمیم درستی بگیرید. طراحی شما باید به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی این اتاق را به روش دیگری تبدیل کنید. دلیل آن، همانطور که گفته شد، براساس رشد سریع کودک است. شما باید بتوانید به راحتی فضای اتاق را برای یک نوزاد جدید تغییر دهید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای اتاق کودکان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

 

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در مشهد

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه