تفکر و حرکات آهسته در سبک افسردگی آقایان

سبک افسردگی آقایان
   

هر انسانی در برهه ای از زندگی به دلایل مختلف مثل شکست ، جدایی، مشکلات مالی و… ممکن است دچار نوعی اختلال روحی و روانی، به نام افسردگی شود. سبک افسردگی آقایان یک مشکل شایع است، این بیماری نشانه ضعف عاطفی و یا شکست مردانگی نیست. اما معمولا آقایان سعی در پنهان کردن و انکار بیماری خود دارند و با علائمی چون ناراحتی، عصبانیت، خشم ،ناامیدی، تفکر و حرکات آهسته و… بروز می کند.

افسردگی قابل درمان است و میلیون ها نفر از مردان و زنان در همه سنین و از تمام نقاط دنیا به آن دچار هستند، این بیماری نشانه ها و علائمی دارد که ممکن است در آقایان و خانم ها به شکل های مختلفی بروز کند.

سبک افسردگی آقایان

سبک افسردگی آقایان به دلیل غرور، اراده و شخصیت محکم و مردانه آن ها متفاوت است. یکی از مهمترین نشانه های افسردگی در آقایان، تفکر و حرکات آهسته در آن ها است.

بعضی از مردان وقتی به افسردگی مبتلا می شوند تفکر را به تاخیر می اندازند، و سریع هرچه می گویند را فراموش می کنند. افراد افسرده اگر در گذشته فعالیت های ورزشی انجام می دادند و یا به کارهای سخت می پرداختند دیگر قادر به انجام آن ها نیستند، این افراد دیگر نمی توانند به همان سرعتی که عادت داشتند راه بروند یا صحبت کنند، معمولا احساس خستگی می کنند و حرکات و  عکس العمل هایشان  کند است.

طبق نظر دکتر جاش کلاپو، روانشناس بالینی دانشگاه، مردان بیشتر از زنان، خستگی یا دیگر علائم جسمی افسردگی را به عنوان مشکل اصلی‌ شان گزارش می دهند.

بسیاری از مبتلایان به بیماری افسردگی به لحاظ قوای جسمانی بسیار ضعیف  می‌ شوند و دچار رخوت، سستی  و بی حالی شدید می گردند که منجر به کندی در حرکت کردن و صحبت می شود.

افسردگی آقایان|آقایان و آهستگی رفتاری در افسردگی|سبک آهسته افسردگی در آقایان

زمان مطالعه تخمینی: ۹ دقیقه

نشانه‌های افسردگی در آقایان

بی قراری روانی- حرکتی به دلیل  افزایش فعالیت ها ی ذهنی است. و از نشانه های متداول آن می شود به فشار دادن دست ها به یکدیگر، با انگشت روی میز زدن ، قدم زدن، یا پا را به زمین کوبیدن  و سایر رفتارهای بدون وقفه مشابه است.

ولی کندی روانی- حرکتی برخلاف مورد پیش به آهستگی  و کند بودن فعالیت های فکری و جسمی اشاره می کند. در این حالت انجام کارها و فعالیت های روزمره مثل خوردن غذا ، مسواک زدن، لباس پوشیدن  و…را به کندی انجام می دهند.

سبک افسردگی آقایان که موجب تفکر و حرکات آهسته می شود با کاهش انرژی، خستگی و سستی و رخوت همراه است.

نشانه ها:

_ کاهش انرژی که تشخیص آن بسیار ساده می باشد. به طور خلاصه یعنی زمانی که احساس کنید به قدر هفته گذشته یا ماه گذشته انرژی ندارید. نه اینکه حتما کل روز را خسته باشید بلکه فقط انرژی ، نیرو و هیجان کمتری برای انجام کارها داشته باشید.

_ خستگی جسمی از دیگر نشانه های افسردگی است، به طوری که استراحت کردن و خوابیدن شما را سر حال نمی آورد و حتی صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب هم احساس خستگی و بی حالی می کنید. خمیازه کشیدن، چرت زدن، کشیدن عضلات دست و پا از نشانه های خستگی است.

_سستی و رخوت در سبک افسردگی آقایان به شکلی است که فرد به طور غیرعادی بی حال و خواب آلوده باشد. در این صورت فرد هیچ انگیزه و شور و شوقی برای انجام کارها و مسئولیت هایش ندارد و ممکن است ساعت ها یکجا بنشیند و هیچ حرکتی نکند.

سبک افسردگی آقایان

درمان افسردگی و آهستگی رفتار

برای درمان افسردگی و آهستگی رفتاری در آقایان بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

_ استرس خود را کاهش دهید. تغییر در شیوه و روش زندگی ابزار بسیار موثر در درمان افسردگی و از بین بردن استرس در مردان است.  تغییر در شیوه زندگی به درمان افسردگی سرعت داده و از پیشرفت آن جلوگیری می کند.

_ ورزش کنید، ورزش با افزایش ترشح هورمون اندروفین، باعث ایجاد شادی در انسان می شود.

_ ویتامین های مورد نیاز بدن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کمبود ویتامین ها در بدن می تواند منجر به افسردگی شود.

_ خواب کافی داشته باشید. کمبود خواب موجب تحریک پذیری می شود و علائم افسردگی شما بدتر می شود.

_ روان درمانی کنید، آقایان  ممکن است احساس کنند که صحبت با یک غریبه در مورد مشکلات خود غیرمردانه است، ولی  باید بدانید  به تنهایی نمی توانید از پس این بیماری  برآیید همچنین پنهان کردن و انکار آن نیز کاری از پیش نمی برد. صحبت کردن در مورد مشکلتان می تواند در تغییر حالت و احساستان بسیار موثر باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

برای درمان افسردگی و عوارض ناشی از آن بهتر است از یک مشاور و روانشناس مسلط  کمک بگیرید

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با بهره مندی از مجرب ترین روانشناسان کشور آماده ارائه خدمات خود به همه هموطنان عزیز در سراسر کشور می باشد

برای ارتباط با کارشناسان این مرکز با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید و از خدمات رایگان مرکز مشاوره تلفنی مجیب استفاده کنید.

با توجه به مشکلات روزمره و نبود وقت کافی برای حضور در مراکز مشاوره و استفاده از خدمات آنها مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب این مشکل را برطرف کرده و خدمات خود را به صورت تلفنی، سریع و آنلاین ارائه می دهد.

شما می توانید هر روز حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با مشاوران این مرکز تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

برای ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.

سبک آهسته افسردگی و عوارض ناشی از آن علاوه براین که شخص و زندگی او را مختل می کند برای جامعه و روابط عمومی افراد نیز مضر است.

ارتباط با ما

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی برای حل این معظل اجتماعی آماده ارائه خدمات خود به صورت تلفنی و بدون نیاز به وقت قبلی می باشد.

برای ارتباط با برجسته ترین کادر روانشناسی، با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید.

سایت زندگی ما برای ارائه خدمتی جدید، انتخاب مشاور خانم یا آقا را به عهده خود شخص قرار داده تا با توجه به روحیات و طبق سلیقه خود با مشاور خانم یا آقا مشورت کنید.

برای تماس با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.

امیدواریم با ارائه خدمات به هموطنان عزیز و کسب رضایت شما به زودی به توانمند ترین مرکز مشاوره تلفنی در ایران تبدیل شویم.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه