آشنایی نحوه مصرف و ترک مواد فنتانیل

مصرف و ترک مواد فنتانیل
   

ترک مواد فنتانیل نیز همانند سایر مواد مخدر اعتیاد اور وابسته به دوز مصرفی آن دارد. مواد فنتانیل تقریبا ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از مرفین و ۵۰ برابر قویتر از هروئین است. در واقع، آن است که قوی ترین داروهای ضد درد برای درمان در دسترس است. گرچه فنتانیل در هنگام استفاده و نظارت در محیط پزشکی به طور ایمن و مؤثر در نظر گرفته می شود، اما دارای قابلیت بالقوه سوء استفاده از آن نیز وجود دارد.

از آنجا که فنتانیل و آنالوگ های آن فوق العاده قوی هستند، مصرف بیش از حد تصادفی و مرگ و میر به طور فزاینده ای رایج است. ماده فنتانیل گاه با هروئین مخلوط شده است. از آنجا که این ماده بسیار قویتر از هروئین است، خطر بالای مرگ را به همراه دارد.

اگر شما هم به مواد فنتانیل وابستگی پیدا نموده اید می توانید با کمک بهترین مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب اقدام به ترک مواد فنتانیل نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب موفقیت های بی شماری را در زمینه ترک مواد مخدر بدست آورده است. مرکز شماوره تلفنی مجیب در تمامی روز های هفته از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

فنتانیل چیست؟

فنتانیل یک داروی قوی مصنوعی است که در کاهش درد مزمن متوسط تا شدید موثر است. فرمولاسیون خوراکی فنتانیل حاوی مقادیری از دارو است که می تواند برای یک کودک مرگبار باشد.

جالب است بدانید تفاوت بین دوز درمانی و دوز مرگبار فنتانیل بسیار کم است. همچنین بسیاری از آنالوگ های غیر قانونی و مشتقات فنتانیل وجود دارند که بسیار قوی تر از نسخه دارویی آن هستند و افراد به صورت تفریحی اغلب از فنتانیل به عنوان یک جایگزین برای هروئین استفاده می کنند.

در واقع مواد فنتانیل به گیرنده های اپیدمی بدن متصل است و سطح دوپامین در سیستم عصبی مرکزی را افزایش می دهد و می دانید که افزایش دوپامین موجب آرامش، کاهش درد، کاهش درک رنج ها و افزایش احساس رفاه می شود.

استفاده پزشکی از مواد فنتانیل

آشنایی با مواد فنتانیل

پزشکی استفاده از فنتانیل عبارتند از:

  • در بیمارستان ها به عنوان داروی بیهوشی برای بیماران تحت عمل جراحی قلب یا برای بیماران با عملکرد ضعیف قلب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مدیریت درد سرطان پیشرفته در بیمارانی که در حال حاضر از داروهای مخدر برای، درد مداوم استفاده می کنند.
  • مدیریت درد در بیماران مبتلا به درد مزمن مداوم، شدید و شدید که نیازمند اپیویید های مداوم و روزمره است.

مصرف فنتانیل به عنوان مواد مخدر

افراد سوء استفاده کننده محتویات ژل را ممکن است بخورند، آن را زیر زبان قرار دهید، آن را سیگار بکشید، یا حتی آن را تزریق کنید. آنالوگ های فنتانیل تولید شده در آزمایشگاه های غیرقانونی ممکن است صدها بار موثرتر از هروئین خیابانی باشد و باعث ایجاد افسردگی شدید تنفسی می شوند، و همچنین ممکن است حتی بیشتر از هرویین خطرناک باشند. فنتانیل ممکن است به صورت خوراکی، دودی، فورت و یا تزریقی مصرف شود و هیچ روش مصرفی ایمن تر از دیگری نیست.

اثرات جانبی مصرف مواد فنتانیل

بیماران مسن تر از افراد جوان تر بیشتر به عوارض جانبی، به ویژه افسردگی تنفسی فنتانیل مبتلا هستند. بنابراین با هر گروه سنی و مصرف فنتانیل برخی از این عوارض را شاهد خواهید بود.

مواد فنتانیل هم همانند سایر مواد دارای عوارض جانبی می باشد. برای آشنایی با عوارض جانبی فنتانیل برخی از  آن ها در ادامه بیان نموده ایم، که عبارتند از:

  • خواب آلودگی
  • گیجی
  • یبوست
  • ضعف
  • دهان خشک
  • تنفس کند
  • کاهش ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • سوزش
  • گیجی
  • عضلات سفت و سخت
  • احساس تنگی در گلو
  • مشکل در تمرکز

خطرات مصرف فنتانبل

همان طور که با هر نوع اپیدمی، خطر وابستگی، تحمل، سوء استفاده  و اعتیاد وجود دارد با مصرف فنتانیل نیز خطراتی همراه است. علائم برداشت معمولا در عرض ۱۲ ساعت از آخرین دوز فنتانیل شروع می شود و می تواند ۱ هفته یا بیشتر طول بکشد. افرادی که از مواد فنتانیل استفاده می کنند به سرعت به تحرک در دوزهای بالا دست می یابندبه همین معنا ممکن است گاهی سبب مرگ آن ها شود.

با کمک یک مشاوره خوب می توانید از عوارض و خطرات مصرف این ماده خطرناک به عنوان مواد مخدر مطلع شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از خطرات و مضرات این ماده می توانید با مرکز مشاوره تلفنی مجیب، با شماره   zendeghima.ir  تماس حاصل فرامایید.

نحوه ترک مواد فنتانیل

ترک مواد فنتانیل

درمان اعتیاد به فنتانیل همانند هر نوع اختلال مصرف مواد مخدر است و بستگی به شدت اعتیاد دارد. درمان ممکن است شامل سم زدایی بستری یا سرپایی، درمان های دارویی برای مدیریت گرایش و عود، و برنامه های درمان رفتاری مسکونی و سرپایی باشد.

همچینین می توانید با کمک یک مرکز مشاوره اقدام به ترک مواد فنتانیل نمایید. مشاوران سایت زندگی ما با درمان های روانشناختی و دارویی به شما عزیزان  کمک می نمایند تا به راحتی بتوانید این مواد مخدر را ترک نمایید.

این مرکز مشاوره با ارائه بهترین و جدید ترین روش های ترک مواد فنتانیل شما عزیزان را از مصرف این ماده خطرناک نجات می دهد. بنابراین جایی برای نگرانی نیست کافیست با شماره zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید تا بهترین و جدید ترین روش های ترک را دریافت نمایید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمای روز های هفته حتی روز های تعطیل، آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است.

مقالات پیشنهادی مجیب

نتیجه گیری

فنتانیل یک مواد مخدر بسیار قوی است که افرادی که از شرایط شدید حاد یا مزمن رنج می برند، به شدت درد آن را کاهش می دهد ، اما همچنین می تواند برخی اوقات سبب مرگ نیز شود. برخی از بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است از خطرات این مواد مخدر بسیار قوی آگاه نباشند.

همه جامعه، از جمله خانواده ها، مدارس، جامعه پزشکی، اجرای قانون و مقامات دولتی باید از نتایج بالقوه کشنده استفاده نادرست مواد مخدر فنتانیل مطلع باشند. بنابراین می توانید با کمک یک مرکز مشاوره معتبر و با تجربه اگر به مصرف مواد مخدر فنتانیل دچار شده اید اقدام به ترک مواد فنتانیل نمایید و یا حتی اگر با این مواد مخدر آشنایی نمی باشید با کمک مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب از مضرات و مزایای مصرف مواد مخدر فنتانیل آشنا شوید. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره zendeghima.ir شماره گیری نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه