افزایش بیقراری در افسردگی چگونه شکل میگیرد؟

بیقراری در افسردگی
   

ناراحتی  شدید، احساس شکست و سرخوردگی، عدم علاقه و میل به انجام فعالیت های روزانه ، احساس بی قراری و… این ها همه علائمی هستند که هر از چند گاهی همه ما با آن  روبرو شده ایم. همه انسانها پس از دوری و جدایی، شکست در کارها و شرایط سخت زندگی نوعی بیقراری در افسردگی را تجربه کرده اند، اما کمتر پیش می آید که کسی دچار افسردگی شدید شود.

افزایش بیقراری در افسردگی

اضطراب و بی قراری از شایع ترین نشانه های افسردگی است که عده ی بسیاری از افراد را درگیر کرده و باعث آزار و اذیت فرد مبتلا و همچنین ناراحتی اطرافیان او نیز می شود.

احساس بی قراری، نا آرامی  و بی تابی یک اختلال مغزی و روانشناسی است که در اثر فشار های روحی و روانی، تجربه ی ناراحتی و شکست تمام وجود انسان را درگیر کرده و شخص  مضطرب شده و دچار بی قراری می شود.

قدم زدن و راه رفتن و حرکت مدام پاها و تکان دادن آن ها می تواند در این شرایط باعث  کاهش بی قراری شود. اگر این احساس نگرانی و بی قراری مداوم در شخصی بروز کند و زندگی فردی و اجتماعی او را تحت تاثیر قرار دهد، باید جدی و مهم گرفته شود و برای درمان این بی قراری ها  اقدام شود.

اضطراب و استرس و بی تابی که معمولا در خانم ها شایع تر است، تمامی اندام های بدن  شخص بیمار را درگیر کرده و باعث ایجاد مشکلاتی مانند لرزش دست ها، احساس ضعف و خستگی مدام، گر گرفتگی، سر درد،  درد های عضلانی، سرگیجه و تهوع و مشکلات گوارشی، بالا رفتن فشار خون، احساس گیجی، رفتارهای غیر عادی، عدم ثبات در رفتار و بسیاری دیگر از  عوارض جسمی و روحی، می شود ، که همگی این علائم باعث ایجاد بیقراری در افسردگی می شوند.

|افسردگی و بی قراری |چرا افرده و بی قرارم|بی تابی در افسردگی |عدم ثبات رفتاری در افسردگی

زمان مطالعه تخمینی: ۷ دقیقه

پای بی قرار

افرادی که در اواخر روز بی ‌قراری ‌های عصبی نشان می ‌دهند، و توان کنترل رفتار و حرکات خود را ندارند، احتمالاً به سندروم پای بی‌قرار مبتلا هستند. شخصی که به این سندروم مبتلا است دائما می‌ خواهد پاهای خود را تکان دهد، این افراد  حتی در هنگام  استراحت و خواب نیز پاهای خود را تکان می دهند،  که البته بسیار آزار دهنده هست. دلیل ابتلا به سندروم پای بی‌قرار به دلیل اضطراب شدید و بی قراری است که در اثر ابتلا به افسردگی ایجاد می شود.

 

 

بیقراری در افسردگی

درمان افسردگی و بیقراری در افسردگی

درمان افسردگی و بی‌قراری های عصبی چندان راحت نیست اما می ‌توانید برای رفع آن  و بهبود بیماری کارهایی انجام دهید تا با افسردگی مبارزه کنید.

_ ورزش کنید، ورزش آثار منفی استرس  و بی قراری را در بدن کاهش می دهد ،  هورمون های وارد شده در جریان خون به هنگام استرس را از بین می برد و  باعث افزایش هورمون اندروفین  در خون می شود که موجب شادی می گردد و تنش را از بین می برد‌. همچنین نیرو و قدرت بدنی را افزایش داده،  و باعث مقاومت دستگاه قلبی عروقی می شود.

_  خود را مشغول انجام کار کنید، تا حالا احتمالا شما هم با این اتفاق روبه رو شده‌اید که وقتی سرگرم انجام دادن کاری می‌شود، یکباره  نگرانی در ذهن و جسم تان گم می ‌شود. این کار که می‌ گوییم حتما یک کار اداری و فیزیکی نیست. آشپزی کردن ، خرید ، حل جدول و سرگرمی هم می‌تواند در برطرف شدن بی قراری شما موثر باشد.

_تغذیه  سالم و مقوی داشته باشید. میوه ها و سبزیجات خام یا پخته در رژیم غذایی برای رفع خستگی قرار دهید و آب کافی که باعث دفع مواد زائد از بدن می شود بنوشید. همچنین ویتامین های مورد نیاز بدن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

روان درمانی راهی بهتر در مصرف دارو

مصرف دارو ممکن است عوارضی داشته باشد مانند بی ‌اشتهایی، نگرانی و یا بی‌ خوابی ایجاد کند، بنابراین بهتر است از مصرف دارو خودداری کنید.

برای حل مشکل بیقراری در افسردگی و درمان بی قراری و اضطراب روان درمانی کنید. روان درمانی شیوه ای درمانی است که  روان پزشکان و روان شناسان جهت کمک به مشکلات مختلف روان شناختی در افراد انجام می دهند.

در  این روش  لازم است  که فرد، در مورد مشکلاتی که با آن ها مواجه است، به راحتی و صادقانه با درمانگر (روان درمانی فردی) صحبت کند و تمام عواملی که موجب اضطراب و بی قراری شخص می گردد را بیان کند.

در این صورت روانشناس با توجه به شناختی که از فرد پیدا می کند فرد را از عوامل تنش زا دور کرده و برای درمان بی قراری و افسردگی شخص راهکارهای لازم را ارائه می دهد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی با بهره مندی از بهترین و مطمئن ترین مشاوران و روانشناسان در خدمت هموطنان گرامی در سراسر ایران قرار دارد.

برای ارتباط با کارشناسان این مرکز همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی و آنلاین با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید و از خدمات این مرکز استفاده کنید.

برای درمان بی قراری ، اضطراب و افسردگی که ممکن است زندگی هر شخصی را مختل کند بهتر است تا از راهنمایی یک متخصص استفاده کنید.

برای این منظور شما می توانید از خدمات رایگان مرکز مشاوره تلفنی استفاده کنید و بدون رزرو وقت قبلی به صورت سریع با روانشناسان ما در تماس باشید.

فقط کافیست که با شماره zendeghima.ir در تمام ساعات روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و همه ایام هفته حتی روزهای تعطیل تماس بگیرید.

یکی از دیگر امکاناتی که مرکز مشاوره تلفنی در خدمت همه افراد قرار داده انتخاب مشاور خانم یا آقا توسط خود شخص است که با استقبال زیادی روبرو شده.

شما هم می توانید برای ارتباط با مشاور خانم یا آقا به انتخاب خودتان با شماره zendeghima.ir تماس گرفته و از تجارب روانشناسان این مرکز بهره ببرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • سجاد
    4 سال پیش

    فرق بین اضطرابو افسردگی و اسکیزوفرنی چی