رابطه استرس بر تغییر رنگ مو چگونه است؟

استرس بر تغییر رنگ مو
   

استرس بر تغییر رنگ مو تاثیر می گذارد؟ آیا استرس مو ها را سفید می کند؟ آیا با کاهش موهای سفید به تعداد آن ها اضافه می شود؟ در اینجا برخی از باورهای رایج درباره سلامت موها که درست یا غلط هستند را بررسی می کنیم. این باور نادرست است مقدار استرس روز به روز در حال افزایش است، اما تعداد افرادی که موهای آن ها در سن ۵۰ سالگی سفید می می شود، دیگر به طور پیش بینی نشده نیست و افزایش نیافته است زیرا سفید شدن مو فقط یک مسئله ژنتیکی است. لازم به ذکر است که می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه از خدمات سایت زندگی ما بدون مشکلات ترافیکی و حمل نقل به صورت تلفنی بهره مند شوید.

کلمات کلیدی:(رابطه استرس با تغییر رنگ مو|استرس و تغییر رنگ مو|سفید شدن مو و استرس|علت تغییر رنگدانه های مو )

مدت زمان مطالعه:۶ دقیقه

بررسی استرس بر تغییر رنگ مو

افزایش سن، ژنتیک و بسیاری از عوامل محیطی باعث سفید شدن مو می شود. اگر شما به سن موهای سفید در خانواده تان نگاه کنید، می توانید در نهایت حدس بزنید که موهای شما چه موقع سفید می شود. بسیاری از باورهای درست و غلط درباره موهای سفید وجود دارد. بعضی ها می گویند موهای سفید نشانه ای از عقل و خرد است و برخی دیگر آن را نشانه ای از رویکرد شخص و نزدیک شدن او به مرگ می دانند. در اینجا شما با دلایل موهای سفید آشنا خواهید شد.

استرس بر تغییر رنگ مو تاثیر ندارد چرا که دلیل وجود رنگ مو، حضور ملانین است. سلول های رنگ دانه ای مو برای ساخت ملانین به آنزیم های خاصی نیاز دارند و با توجه به تفاوت آنزیم های موجود، دو نوع ملانین تولید می کنند؛ یوملانین مسئول رنگ قهوه ای به سیاه و تاریک و فائوملانین مسئول رنگ زرد بلوند تا قرمز تیره است، اما سفید شدن مو هیچ ارتباطی با نوع ملانین در بدن ما، به عبارت دیگر تیره و یا روشن بودن مو ما ندارد.

استرس بر تغییر رنگ مو

علت سفید شدن موی سر

این اتفاق برای همه افراد شاید در طول زندگی می افتد. موی مردان حدود ۳۰ سالگی و موی زنان حدود ۳۵ سالگی شروع به سفید شدن می کند. ملانوسیت هر ده سال، ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت تولید رنگ آنها از بین می رود. اگرچه چگونگی از دست دادن این رنگ دانه ها دقیقاً مشخص نیست،  اما ما می دانیم که در اولین مرحله از سفید شدن مو، ملانوسیت ها هنوز غیر فعال هستند.

جهت کسب اطلاعات لازم در زمینه استرس بر تغییر رنگ مو می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه از خدمات سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید. بدن هر فرد ملانین را تا زمانی خاص تولید می کند. به همین علت، یک فرد در سن ۲۵ سالگی ممکن است به علت عدم تولید ملانین موهای او سفید شود و در مقابل، یک فرد دیگر در سن ۵۰ سالگی موهای سیاه دارد.

استرس بر تغییر رنگ مو یا سفیدی

وقتی موی سفید را می کنید، چند مو دیگر سفید بوجود می آیند. این باور نادرست است تا کنون، علمی ثابت نشده است که برش موی سفید باعث می شود که بقیه موها سفید شوند. به نظر می رسد عدم تولید ملانین به دلیل رشد تدریجی موهای سفید است. آیا موهای سفید سریع تر رشد می کنند؟ این تا حدودی درست است تحقیقات علمی ضد ونقیضی در حال انجام است، در حالی که برخی مطالعات نشان داده اند که میزان رشد موهای سفید بیش از موهای رنگ شده است، در حالی که دیگران هیچ تفاوتی در رشد موها نمی بینند و می گویند رشد همه موها یکسان است.

استرس بر تغییر رنگ مو موثر است؟ این باور نادرست است در جامعه امروز مقدار استرس روز به روز در حال افزایش است، اما تحقیقات علمی و بررسی های علمی ثابت کرده در مقایسه با قبل نشان داده است که تعداد کسانی که در ۵۰ سالگی موهایشان سفید می شود، بیش از قبل نشده است. سفید شدن مو یک مشکل ژنتیکی است و هیچ ارتباطی با مسائل روحی و عاطفی ندارد.

آشنایی با استرس بر تغییر رنگ مو

استرس مدت طولانی بوده است که همیشه به عنوان منبع اصلی سفید کننده مو موثر است. اما آیا فشارهای عصبی و مسئولیت های اضافی بر دوش ما می توانند باعث تغییر رنگ موها شوند؟ اگر ما بخواهیم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم، پیچیده است! استرس می تواند علت های جسمی را در بدن ما ایجاد کند و بر شرایط زیستی ما تأثیر بگذارد.


همچنین ببینید:

استرس بر بیماری های قلبی: استرس سرمنشاء بیماری های قلبی و عروقی

نشانه های رفتاری استرس چه فرقی با دیگر نشانه ها دارد

درمان استرس و رویکرد های جدید درمان استرس


اما دانشمندان هنوز به دنبال کشف ارتباط استرس بر تغییر رنگ مو هستند. تحقیقات نشان می دهد که عوامل متعددی وجود دارد که می تواند رنگ مو را تحت تاثیر قرار دهد. موهای ما رنگ خود را از سلول هایی به نام ملانوسیت می گیرند. این سلول ها با تولید رنگدانه از طریق پوست سر به ساقه مو منتقل می شود. جهت دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما که بهترین متخصصان و روانشناسان سطح کشور را دارد تماس حاصل نمائید و از خدمات آن ها در روزهای تعطیل نیز استفاده کنید.

استرس بر تغییر رنگ مو

بررسی زمان سفید شدن موها

چه زمانی رخ می دهد وقتی ملانوسیت ها رشد ضعیف می کنند، از بین می روند و موهای ما رنگ خود را از دست می دهند ؟ آسیبی به نام استرس اکسیداتیو (به عبارت ساده، پیروزی رادیکال های آزاد در دفاع آنتی اکسیدانی بدن) در همه سلول های بدن به عنوان بخشی طبیعی از روند پیری اتفاق می افتد. دلیل این آسیب استرس بر تغییر رنگ مو نیست. هنگامی که بدن ما بزرگتر ( مسن تر) می شود، توانایی مبارزه با انواع خاصی از مولکول های مضر که می توانست به سادگی در دهه های دوم و سوم زندگی با آن ها مبارزه کند را از دست می دهد. در این زمان تنش استرس اکسیدایتو اثر آن بر موهای ما را نشان می دهد. این روند طبیعی سفید کردن مو ما است.

آیا استرس عاطفی نیز باعث استرس اکسیداتیو می شود و به طور غیر مستقیم رنگ مو ما را تغییر می دهد؟ بدون مطالعه های گسترده و قرار دادن یک گروه از افراد، تحت یک دوره طولانی مدت استرس مصنوعی، نمی توان به این سوال با اطمینان پاسخ داد. از زمان گذشته، کشمش در بین دانشمندان فراوان بوده است و مطمئنا هیچ دلیل قوی برای عدم ارتباط یا ارتباط بین شرایط استرس زا و تغییر رنگ در مو وجود ندارد.

کاربران گرامی می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل نسبت به دریافت مشاوره و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر استرس بر تغییر رنگ مو اقدام نمانید و با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل کنند. برای بهره مندی از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور نیز می توانید با شماره زیر تماس حاصل بفرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه