وابستگی عاطفی زنان و وفاداری چه رابطه ایی دارد؟

   

وابستگی و وفاداری زنان در یک رابطه عاطفی نسبت به مردان بیشتر است. همچنین می توان این گونه بیان نمود که عشق در زنان در یک رابطه نسبت به عشق در مردان بیشتر است.

شاید دلیل آن تنوع طلبی مردان نسبت به زنان باشد. وابستگی عاطفی درواقع یک نوع از اختلالات روانشناختی به شمار می آید. در یک رابطه عاطفی هر دو طرف مقابل امکان دارد به این وابستگی عاطفی دچار شوند. طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که وابستگی و وفاداری زنان نسبت به مردان بیشتر است.

کلمات کلیدی( وابستگی عاطفی زنان |وابستگی| درمان وابستگی زنان | علائم وابستگی عاطفی زنان | کنترل وابستگی عاطفی زنان |وابستگی و وفاداری زنان)

زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

روانشناسان امروزه معتقد هستند که زنان از نظر غریزی نیز نسبت به مردان متفاوت می باشند.

بنابراین می توان این گونه بیان نمود که زنان از نظر جنسی نیز تنها به یک فرد وابسته می شوند اما این مساله در بیشتر آقایان این گونه نیست، زیرا همانطور که بیان شد آن ها تنوع طلب تر نسبت به زنان هستند.

در دنیای امروز با وجود مرکز مشاوره های متخصص و مجرب، زنان می توانند این وابستگی عاطفی را در رابطه خود کنترل نماید. روانشناسان سایت زندگی ما از مشاوران متخصص خانواده بوده و بازدیدکنندگان می توانند جهت بهره مندی از خدمات ما با شماره  zendeghima.ir در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایند.

جالب است بدانید وابستگی زنان نسبت به مردان یک مساله فردی به شمار می آید.

از دیدگاه خانم ها، آقایان در یک رابطه عاطفی به عنوان یک تکیه گاه برای آنها هستند. زیرا آن ها می توانند امنیت اجتماعی و روانی را برای همسران خود بوجود آورند.

با تمامی این موضوعات خانم ها سعی می نمایند به آقای وابسته شوند که تمامی نیاز های آن را از هر لحاظی را تامین نماید.

تاثیر وابستگی عاطفی در تداوم رابطه

وابستگی و وفاداری عاطفی زنان

عشق در زنان سبب ایجاد وابستگی و وفاداری زنان در رابطه می شود. البته نا گفته نماند که وابستگی و وفاداری در مردان نیز به طور قطعی وجود دارد اما وابستگی و وفاداری زنان بیشتر ازآن ها است.  هر چه میزان وابسیتگی عاطفی در هردو طرف بیشتر باشد، رابطه تداوم بیشتری را نیز پیدا می کند. بنابراین می توان این گونه بیان نمود که تاثیر وابستگی در تداوم رابطه نقش بسیار زیادی دارد.

زنان در رابطه عاطفی خود به دنبال علاوه بر جذابیت های فیزیکی مرد به سخاوت و مهربانی وی توجه ویژه ای دارند.

مردان در شکست روابط عاطفی هود به دنبال کوتاه ترین راه میگردند تا آن رابطه را فراموش و از درد آن رهایی یابند اما زنان اینگونه نیستند.

بنابراین روانشناسان توصیه می کنند قبل شروع یک رابطه عاطفی سعی کنید تمامی جوانب آن را بررسی نمایید و انتظارات خود را از طرف مقابل برای خود یادداشت نمایید و در نهایت نسبت به شخصیت او و انتظارات خود با کمک مشاورین متخصص در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرید.


درباره تفاوت وابستگی عاطفی و وفاداری بیشتر بدانید.

نشانه های وابستگی و وفاداری زنان

  • زنانی که وابستگی عاطفی زیادی دارند نمی توانند به طور صریح و قاطع تصمیم گیری نمایند.
  • با احتیاط زیاد در رابطه خود سخن می گویند. در.اقع ترس از دست دادن طرف مقابل مانع از آن می شود که هر آنچه را دوست دارد را بیان کند.
  • دارای اعتماد به نفس پایین هستند و خود را قبول ندارند. درواقع نیازمند تایید دیگران هستند.
  • زنانی که وابستگی عاطفی زیادی دارند؛ احساسات خود را تشخیص نمی دهند.
  • زنان در این نوع از روابط خود از خودگذشتگی های بسیار زیادی را در خصوص نگه داشتن رابطه و طرف مقابل خود انجام می دهند.

در دنیای امروز روانشناسان به زنان توصیه می کنند که میزان وابستگی عاطفی خود را باید کنترل نمایند. عشق در زنان و وفاداری آن ها نسبت به مردان بیشتر است .

بنابراین اگر شما هم دچار وابستگی عاطفی زیاد در رابطه خود شده اید کافیست تنها با یک تماس با مرکز مشاوره تخصصی مجیب با کمک بهترین روانشناسان برای حل این مشکل بهترین راه حل را بیابید

مرکز مشاوره تخصصی و خانواده مجیب با کادری آزموده در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب  با شماره  zendeghima.ir تماس برقرار نمایید و از خدمات ویژه این مرکز بهره مند شوید.


آیا با نشانه ها و عللائم طلاق عاطفی آشنا هستید؟

مراحل شروع وابستگی عاطفی

وابستگی و وفاداری عاطفی زنان

 

اولین مرحله وابستگی عاطفی

زنانی که در زابطه عاطفی وابسته به طرف مقابل خود می شوند، تلاش می کنند تا به طور مستمر به وی گوشزد کنند که او تمامی زندگیش است و بدون او زندگی کردن بی فایده است.

در این مرحله او در تلاش است تا طرف مقابل را به هر صورتی که شده است را در رابطه کنار خود نگه دارد.

دومین مرحله وابستگی عاطفی

زنانی که در رابطه عاطفی وابسته هستند اگر در مرحله قبل تلاش هایش بی نتیجه باشد وارد این مرحله از رابطه می شود.

ر این مرحله کار های که در روزمره انجام میدهد به یک تراژدی تبدیل می شود و ترک کردن طرف مابل  یک کابوس برای وی خواخد شد.

سومین مرحله وابستگی عاطفی

در این مرحله از وابستگی عاطفی، فرد سعی دارد با بی تفاوتی نسبت به آنچه که از آن میترسد محافظت نماید. فرد وابسته در تلاش است تا به گونه ای رفتار نماید که گویی از طرف مقابل خود متنفر است.

چهارمین مرحله وابستگی عاطفی

فردی که به وابستگی عاطفی مبتلا شده است در تلاش است ترس خود را نسبت به تنها شدن را بروز دهد. درواقع با این کار سعی دارد ترس را جایگزین عشق نماید.


شاید برای شما هم جالب باشد درباره انوع وابستگی عاطفی زنان بیشتر بدانید.

مقاله کنترل وابستگی عاطفی زنان و حفظ عزت نفس را هم مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

درک و شناخت عوامل وابستگی عاطفی در زنان و مردان به آن ها یاری می دهد تا مسیر درست زندگی خود را بیابند و مسئولیت های رابطه هود را بپذیرند. جالب است بدانید با شناخت این عوامل احساس قوی بودن و آزاد بودن در رابطه را خواهید داشت. هرچه میزان عشق در زنان بیشتر باشد، وابستگی و وفاداری عاطفی نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین تاثیر وابستگی در تدوام رابطه را نمی توان در نظر نگرفت.

بنابراین برای شناخت این عوامل به یک مشاوره تلفنی متخصص در این زمینه نیازمند هستید که مرکز مشاوره تلفنی مجیب دارای مشاوران مجرب و متخصص در این حوزه هستند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی ما می توانید شماره  zendeghima.ir را شماره گیری نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه