انتخاب رشته کنکور آزاد

انتخاب رشته کنکور آزاد
   

انتخاب رشته کنکور آزاد

پس از تلاش فراوان و نهایتا مجاز شدن به انتخاب رشته کنکور آزاد، در حقیقت یکی از حیاتی ترین تصمیمات زندگیتان را باید بگیرید. این تصمیم مهم و حیاتی، همان انتخاب رشته تحصیلی و در نهایت شغل آینده تان است.

کلمات کلیدی:(مشاوره انتخاب رشته |انتخاب رشته کنکور آزاد| کنکور آزاد |مشاوره تحصیلی )
مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ممکن است با خود بگویید اگر این انتخاب نشد در رشته ای دیگر درس خواهم خواند. اما باید بدانید هر تغییر رشته یا تغییر دانشگاه می تواند خسارات مالی و زمانی زیادی به همراه داشته باشد و همین مطلب، اهمیت انتخاب رشته کنکور آزاد را پر اهمیت تر از گذشته نشان خواهد داد.
اگر اولویت های انتخاب رشته شما اشتباه باشد و درست و باکیفیت انتخاب رشته نکرده باشید، عواقب بسیاری خواهد داشت. اول از همه دیگر انگیزه ای برای درس خواندن نخواهید داشت و خیلی زود مأیوس خواهید شد، دوم این که آینده شغلی و در نتیجه مسیر زندگی تان به کلی تغییر خواهد کرد و سوم، وقت و هزینه بسیاری که در این راه صرف کرده اید، هدر خواهد رفت و در آینده ای نزدیک از این که درس خوانده اید ولی هیچ شغل مناسبی ندارید افسرده و ناامید خواهید شد.
پس همانطور که متوجه شدید، اولویت انتخاب رشته بر اساس علاقه و استعدادی که دارید، امری بسیار مهم وحیاتی است که در صورت نداشتن آگاهی و دانش لازم حتما باید از کارشناسان خبره و مشاوران تحصیلی راهنمایی بگیرید.

اهمیت انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور آزاد

در انتخاب رشته کنکور آزاد، تعداد انتخاب کمتری نسبت به کنکور سراسری داریم. بنابراین انتخاب هایمان اهمیت و حساسیت بیشتری دارند.
همانطور که می دانید، در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۵۰ انتخاب وجود دارد اما در انتخاب رشته کنکور آزاد تنها ۲۰ انتخاب دارید. البته تعداد رشته محل های دانشگاه آزاد هم نسبت به دانشگاه های سراسری بسیار کمتر است. ولی با این حال، این تعداد انتخاب حساسیت زیادی ایجاد می کند و بهتر است که دقت و وسواس زیادی در انتخاب هایتان به خرج دهید. روند کار مانند انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد که باید هم انتخاب خوش بینانه داشته باشید، هم انتخاب منطقی و هم انتخاب بدبینانه.

اما مسأله اینجاست که در انتخاب رشته کنکور آزاد هم تعداد انتخاب ها کمتر است و هم آمار قبولی. به این دلیل است که میبینیم شخصی با تراز ۲۵۰۰ در همه انتخاب هایش رشته های مهندسی دانشگاه های خوب تهران را انتخاب کرده و یا فرد دیگری با تراز ۶۰۰۰ انتخابی جز پزشکی نداشته است.

برای به دست آوردن تراز هر داوطلب، طبق فرمول عمل می شود. به این صورت که براساس درصدهای داوطلبان در کنکور و معدل نهایی آن ها، میانگین درصد کلیه داوطلبین و تعداد کل شرکت کنندگان، تراز هر داوطلب را به دست می آورند. بیشترین تراز مربوط به رتبه اول شده و سپس به ترتیب ترازها، رتبه بندی صورت می گیرد.

وقتی این نکته را تکرار می کنیم که باید انتخاب هایتان هم خوش بینانه باشد، هم منطقی و هم بدبینانه، به این معنی است که باید هم درمورد انتخاب های خوش بینانه شناخت و اطلاعات کافی داشته باشید، هم در انتخاب های منطقی و هم انتخاب های بدبینانه. زیرا وقتی تعداد انتخاب هایمان در انتخاب رشته کنکور آزاد انقدر محدود است، باید بیشترین دقت را برای انتخاب داشته باشیم.

 

انتخاب رشته کنکور آزاد

در انتخاب رشته کنکور آزاد، تراز اهمیت بیشتری دارد یا رتبه؟

برای به دست آوردن تراز هر داوطلب، طبق فرمول عمل می شود. به این صورت که براساس درصدهای داوطلبان در کنکور و معدل نهایی آن ها، میانگین درصد کلیه داوطلبین و تعداد کل شرکت کنندگان، تراز هر داوطلب را به دست می آورند. بیشترین تراز مربوط به رتبه اول شده و سپس به ترتیب ترازها، رتبه بندی صورت می گیرد.
در انتخاب رشته کنکور آزاد سهمیه ای به اسم سهمیه مناطق وجود ندارد و کلیه افرادی که در کنکور سراسری در مناطق یک و دو و سه قرار داشتند، حال در سهمیه ای به اسم سهمیه عادی و بدون تفاوت با یک دیگر قرار می گیرند. این به این معنی است که برای انتخاب رشته کنکور آزاد دیگر ملاک رتبه در سهمیه اهمیت ندارد و به همین دلیل هم هست که ملاک یا باید تراز در زیرگروه باشد یا رتبه کشوری. تراز در زیرگروه دقت و اهمیت بیشتری دارد چون اگر بخواهیم وضعیت داوطلب برای قبولی در رشته داروسازی را با وضعیت همان داوطلب در رشته پزشکی مقایسه کنیم، نمی توان به رتبه کشوری داوطلب استناد کرد و فقط می توانیم به تراز و آن هم تراز در زیرگروه استناد کنیم.


درمورد مشاوره کنکور و انتخاب رشته ریاضی مجیب بیشتر بخوانید.

مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور سایت زندگی ما را هم بخوانید.

شاید مطالعه درمورد انتخاب رشته صحیح در آزمون سراسری برای شما جالب باشد.


آخرین رتبه های قبولی در دانشگاه آزاد سال ۹۶-۹۷

بسیاری از داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد تمایل دارند از شانس قبولی خود از طریق مقایسه رتبه کشوری خود با آخرین رتبه قبولی افراد مطلع شوند. این مقایسه ها خود نوعی دلگرمی و دادن انگیزه به داوطلبان است. بنابراین، جداولی از لیستآخرین رتبه های قبولی دانشگاه آزاد ۹۶ -۹۷در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد در مجموعه علوم تجربی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی تهیه شده و دراختیار شما قرار داده ایم.

آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد ۹۶-۹۷

از آنجا که استفاده از مقیاس رتبه کشوری کاربرد بیشتری برای داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد دارد، در این مجال جدولی از لیست آخرین رتبه های قبولی پزشکی دانشگاه آزاد ۹۶ – ۹۷ در سهمیه عادی را در اختیارتان قرار داده ایم. برای تخمین شانس قبولی خود کافیست رتبه خود را با رتبه های داوطلبین موجود در جدول مقایسه کنید.

 

انتخاب رشته کنکور آزاد

2 انتخاب رشته کنکور آزاد

 

واحد های دانشگاه آزاد که در رشته پزشکی دانشجو می پذیرد ، طبق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال ۹۶ به شرح زیر است :

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی واحدقم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ، دانشگاه آزاد اسلامی واحدساری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز آموزش بین الملل قشم ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.

آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی دانشگاه آزاد ۹۶-۹۷

از آنجا که استفاده از مقیاس رتبه کشوری کاربرد بیشتری برای داوطلبان تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه آزاد دارد، در این مجال جدولی از لیست آخرین رتبه های قبولی دندان پزشکی دانشگاه آزاد ۹۶ – ۹۷ در سهمیه عادی را در اختیارتان قرار داده ایم. برای تخمین شانس قبولی خود کافیست رتبه خود را با رتبه های داوطلبین موجود در جدول مقایسه کنید.

 

انتخاب رشته کنکور آزاد

 

واحد های دانشگاه آزاد که در رشته دندان پزشکی دانشجو می پذیرد، طبق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۶ به شرح زیر است :

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ( واحد خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی تهران – پردیس خودگردان کیش .

آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ۹۶-۹۷

از آنجا که استفاده از مقیاس رتبه کشوری کاربرد بیشتری برای داوطلبان تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد دارد، در این مجال جدولی از لیست آخرین رتبه های قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ۹۶ – ۹۷ در سهمیه عادی را در اختیارتان قرار داده ایم. برای تخمین شانس قبولی خود کافیست رتبه خود را با رتبه های داوطلبین موجود در جدول مقایسه کنید.

 

انتخاب رشته کنکور آزاد

 

واحد های دانشگاه آزاد که در رشته داروسازی دانشجو می پذیرد ، طبق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۶ به شرح زیر است:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا… آملی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم داروئی.

مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد با مرکز مشاوره تلفنی مجیب

برای آگاهی بیشتر درمورد انتخاب رشته کنکور آزاد، انواع دانشگاه ها و شرایط آن ها و بهترین و صحیح ترین انتخاب رشته کنکور آزاد با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس بگیرید. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما عزیزان محترم است. شما می توانید بعد از اتمام کنکور آزاد، با مشاورین سایت زندگی ما تماس بگیرید تا آن ها در فرایند انتخاب رشته صحیح به شما کمک کنند. انتخاب رشته یکی از مهم ترین کارهایی است که در سرنوشت شما تاثیر دارد و اگر آن را به درستی و با کمک متخصص انجام ندهید به مشکلات فراوانی در زندگی آینده برمی خورید. یک انتخاب رشته غلط کل زندگی شما را تا آخر عمر تحت تأثیر قرار می دهد. پس سعی کنید این کار را به درستی و درکنار افراد خبره انجام دهید. مشاوران سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های تحصیلی، با شما صحبت می کنند و در نهایت پس از شناخت اولویت ها و علایق شما، در فرایند انتخاب رشته کنکور آزاد، پا به پای شما حرکت می کنند. مشاورین تحصیلی ما، مانند دوستی صمیمی و دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما دوستان می نشینند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که مراجعین عزیز، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. به راحتی می توانید بدون حضور در مرکز مشاوره، با استفاده از تلفن، یک انتخاب رشته صحیح و باکیفیت در دانشگاه آزاد داشته باشید. همچنین می توانید روانشناس یا متخصص موردنظرتان را انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، با رعایت حال دوستان عزیز طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا یک دانشجوی پر انرژی و موفق شوید.

برای گفت و گو با مشاورین ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه