علت شیر نخوردن نوزاد و راه حل های مناسب

علت شیر نخوردن نوزاد
   

علت شیر نخوردن نوزاد چیست؟ هنگامی که یک کودک از خوردن شیر مادر اجتناب می کند و شیر نمی خورد، گفته می شود که در اعتصاب قرار دارد. این اعتصاب راهی است که کودک به شما می گوید که یک مشکل وجود دارد و شما احتمالا به توجه و تحقیق نیاز دارید تا علت آن را بیابید. در این مقاله می توانید درباره علت شیر نخوردن نوزاد و چگونگی غلبه بر اعتصاب نوزادان بخوانید.

کلمات کلیدی:(علت شیر نخوردن نوزاد |اعتصاب نوزادان |نوزاد |مشاور تغذیه نوزاد)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اعتصاب نوزاد

علت شیر نخوردن نوزاد

شیر نخوردن می تواند برای کودک شما و شما آزار دهنده باشد  و یک راه حل مهم برای کمک به کودک برای خوردن شیر مادر این است که به تغذیه با شیر مادر ادامه دهید. همچنین اگر فکر میکنید فرزند شما شیر کافی نمی خورد، اول باید مراقب باشید که میزان پوشک خیس شده بسنجید، حداقل پنج یا شش پوشک در روز باید تعویض داشته باشید یا شش تا هشت کهنه بچه نشان می دهد که شیر به اندازه کافی دریافت می شود.

این تفاوت در تعداد پوشک ها ناشی از این واقعیت است که پوشک یکبار مصرف جذب بیشتری می کند و شما ممکن است قادر به دیدن ادرار کودک خود نباشید. شما با صبر و استقامت قادر به بازگشت به تغذیه با شیر مادر به طور عادی خواهید بود، اما اگر به هر دلیلی نگران هستید، بهتر است که با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر کودک شما شیر نمی خورد برای دریافت راهکار حتما از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مجیب تماس بگیرید تا روانشناسان کودک ما بهترین و به روز ترین راهکار ها را در اختیار شما قرار دهند.


شاید این ها هم سودمند باشد

بررسی مراحل هفت تا یازده ماهگی نوزاد

مراحل شش گانه تقلید نوزاد

روش های آرام کردن گریه نوزاد در کمتر از یک دقیقه


علت شیر نخوردن نوزاد

دلایل متعددی وجود دارد که یک کودک می تواند از خوردن غذا اجتناب کند، بعضی از آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • دندان در آوردن، تبخال یا عفونت مانند دهان که باعث درد در دهان می شود.
  • عفونت گوش که ممکن است باعث فشار یا درد در هنگام شیردهی شود.
  • گرفتگی بینی که می تواند در طول شیردهی دشوار شود.
  • کاهش شیر مادر نیز ممکن است در این امتناع موثر باشد.
  • اگر کودک شما را گاز گرفت و واکنش شما ممکن است او را ترساند، ممکن است پس از آن از شیر خوردن بترسد.
  • عطر شما، تغییر در نوع صابون یا لوازم آرایشی دیگر که بوی شما را متفاوت می کند.
  • مصرف ویتامین یا دارو توسط مادر نیز ممکن است مزه شیر را تغییر دهد.
  • تغییرات هورمونی مانند دوره های بارداری یا قاعدگی همچنین طعم و مزه شیر را تغییر میدهند.
  • اختلال عمده در برنامه تغذیه کودک نیز بر اعتصاب او تاثیر می گذارد.

 

از بین بردن اعتصاب نوزاد

اعتصاب حتی می تواند برای مادرانی که شیردهی بسیار موفق دارند، صورت بگیرد. با این حال، با صبر و حمایت، می توانید این مشکل را حل کنید. بهتر است سعی کنید روزانه روال عادی کودک خود را در طول اعتصاب نگه دارید، بیشتر به او توجه کنید و با او ارتباط برقرار کنید. امتناع از شیر مادر معمولا بین دو تا پنج روز طول می کشد، اما گاهی اوقات می تواند بیشتر طول بکشد. همچنین، در حالی که همچنان برای تشویق نوزاد به شیر دادن، تلاش می کنید بهتر است که سینه خود را با دست یا شیردوش خود هر چند ساعت یا بر اساس یک رژیم معمولی کودک بدوشید.

این امر به حفظ میزان تولید شیر، جلوگیری از اختلال در متابولیسم و ​​بزرگ شدن پستان کمک می کند. شما می توانید شیر دوشیده را یا یک قاشق چای خوری به کودک بدهید. اگر مدت طولانی شد یا بیش از حد نگران هستید، باید پزشک خود را ببینید. پزشک ممکن است علل دیگر مانند عفونت گوش یا گلو را بررسی کند.

شیر نخوردن می تواند برای کودک شما و شما آزار دهنده باشد و یک راه حل مهم برای کمک به کودک برای خوردن شیر مادر این است که به تغذیه با شیر مادر ادامه دهید. همچنین اگر فکر میکنید فرزند شما شیر کافی نمی خورد، اول باید مراقب باشید که میزان پوشک خیس شده بسنجید، حداقل پنج یا شش پوشک در روز باید تعویض داشته باشید یا شش تا هشت کهنه بچه نشان می دهد که شیر به اندازه کافی دریافت می شود.

راه حل های دیگر

برخی از راه حل های دیگر عبارتند از:

  • تغذیه با شیر مادر در طول خواب نوزاد: سعی کنید کودک را هنگامی که خواب آلودگی دارد شیر دهید. بسیاری از نوزادانی که در حین بیداری سینه را رد می کنند، زمانی که در حال خواب هستند، آن را می پذیرند.
  • تغییر وضعیت شیردهی: تغییر وضعیت و روش تغذیه با شیر مادر را چند بار تغییر دهید. کودک شما ممکن است در وضعیتی نسبت به بقیه روش ها راحت تر باشد و شیر خوردن را شروع کند.
  • تغذیه در حال حرکت: بعضی از کودکان بیشتر موقع تاب خوردن یا زمانی که آنها ، زمانی که آنها را به آرامی را می برید بهتر شیر می خورند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، نباید چیزی در راه شما قرار بگیرید، بنابراین زیر پای شما نباید چیزی باشد که سبب افتادن شما و نوزاد تان نگردد.
  • شیردهی در یک محیط آرام: تغذیه با شیر مادر را در یک مکان که چیزی برای منحرف کردن کودک نیست امتحان کنید. عدم خوردن شیر برای کودکان بین شش تا نه ماهه معمول است، زیرا آنها از جهان اطرافشان آگاهی دارند. کودکان در این سن به راحتی ذهن خود را منحرف می کنند و اغلب ترجیح می دهند شیر را از سینه مادر خود به عنوان یک میان وعده بخورند تا یک وعده غذایی کامل ، بنابراین بهتر است که کودک را در فضای کم نور، آرام شیر دهید.
  • تماس با پوست: پوست خود را با پوست کودک خود تماس دهید، مانند نپوشیدن لباس.

مشاوره مجیب برای علت شیر نخوردن نوزاد

علت شیر نخوردن نوزاد

تغذیه با شیر مادر یک تجربه شگفت انگیز و دوست داشتنی است اما همچنین مشکلات خاص خود را دارد. بسیاری از نوزادان هنگام تولد مشکلات خوردن شیر دارند و در طول زمان تغذیه با شیر مادر ممکن است بعضی وقت ها تغذیه با شیر مادر را متوقف کند. اینها برای مامان ها بسیار ناراحت کننده است، اما در این موارد شما باید صبور باشید و در صورت لزوم با پزشک متخصص اطفال یا مشاور تغذیه با شیر مادر برای علت شیر نخوردن نوزاد مشورت کنید.

بسته به سن نوزاد، علل امتناع و نحوه تشویق به خوردن شیر متفاوت است و به همین ترتیب راه های مختلفی برای تشویق او به تغذیه با شیر مادر وجود دارد. اگر نوزاد اولین روز از پستان شیر دریافت نکند، باید برای تمام مشکلات و بیماری های پزشکی مورد بررسی قرار گیرد: مانند شکستگی و درد، خواب آلودگی به دلیل داروهایی که به مادر در هنگام زایمان تجویز می شود، و کاهش توانایی خوردن نوزاد، جابجایی یا فشردن نوزاد با خشونت که باید در اولین وعده غذای کودک مورد توجه قرار گیرد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای علت شیر نخوردن نوزاد از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه