ترک اعتیاد گل و شناخت عوارض آن

ترک اعتیاد گل
   

مواد مخدر گل هم مانند دیگر مواد مخدر ها و الکل اعتیاد آور است و برای ترک اعتیاد گل در ادامه مطالبی را بیان خواهیم کرد تا شما با درمان و عوارض آن هم بیشتر آشنا شوید. تقریبا همه افرادی که گل را مانند سیگار می کشند به آن معتاد می شوند. این بدان معنی است که ۹۰ درصد از مردم تصور می کنند که اگر آن را با سیگار کشید اعتیاد آور و مضر نیست. آنها نمی دانند که گل کنترل آنها را در زندگی دشوار می کند و حتی می تواند عواقب بسیار منفی برای زندگی شان داشته باشند.

کلمات کلیدی(ترک اعتیاد|ترک اعتیاد گل | اعتیاد گل |چگونگی ترک اعتیاد گل|بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

مطالعه راجع به ترک اعتیاد گل

یک مطالعه در ۲۴۴۶ جوان بین ۱۴ تا ۲۴ ساله به مدت ۴ سال ادامه یافت، نزدیک به ۱۰٪ معیارهای اعتیاد به گل را این آزمایش برآورده می کند. ۱۷٪ از آنها در هنگام استفاده از گل توانستند آن را متوقف و از بین ببرند، ۱۴٪ مشکلات خود را کنترل کردند و ۱۳٪ همچنان به استفاده از گل ادامه می دهند حتی اگر مشکلات مربوط به سلامت آنها باشد. این آزمایش نشان می دهد که ترک اعتیاد گل راه هایی دارد که می توان با کنترل کردن و شناختن آن ها را انجام داد.

ترک اعتیاد گل

اعتیاد صلیبی گل

گل یکی از سخت ترین مواد مخدر ها است نه به این دلیل که بیشتر از سایر مواد مخدر اعتیاد آور است، به این دلیل که معتادان بیشتر مایل به انجام آن هستند. آنها آن را به عنوان فرشته نجات خود می بینند. اگر می خواهید راه ترک اعتیاد گل را پیدا کنید و استفاده از گل را متوقف کنید، اما همچنان قصد استفاده از گل را دارید باید عوارض آن را بدانید. سایت زندگی ما با برترین متخصصان شما را در این مورد مهم راهنمایی خواهند کرد.

عوارض استفاده از گل

اختلالات مغزی قابل توجه در افراد ۱۸ تا ۲۵ ساله که گل را حداقل یک بار در هفته کشیدند بسیار آشکار است. ناهنجاری ها در مراکز احساس و مغز آن ها قرار می گیرد. این نشان می دهد که استفاده از گل حتی گاه به گاه می تواند فرصتی برای توسعه سایر اعتیاد ها در آینده باشد و ممکن است بر توانایی افراد در احساس و برخورد با دیگران تأثیر منفی بگذارد. در صورت عدم ترک اعتیاد گل فرد دچار مشکلاتی رفتاری و شخصیتی خواهد شد.

گل یکی از سخت ترین مواد مخدر ها است نه به این دلیل که بیشتر از سایر مواد مخدر اعتیاد آور است، به این دلیل که معتادان بیشتر مایل به انجام آن هستند.

عواقب عدم ترک اعتیاد گل

در طی یک آزمایش از ۱۹۰۰ نفر که به مدت ده سال انجام گرفت به این نتیجه رسیدند، افرادی که گل را مصرف می کنند باید بدانند که ۴ برابر در خطر ابتلا به افسردیگی در برابر کسانی هستند که گل نمی کشند. در یک تحقیقات دیگر از ۱۶۰۰ دانش آموز ۱۴ تا ۱۵ ساله به مدت ۶ سال نشان داد که ۶۰ در صد از دانش آموزان تقریبا تا سن ۲۰ سالگی گل را تجربه کرده و کشیده اند؛ و ۷ درصد از آن ها اغلب هر روز این کار را انجام می دادند. زنان جوان هم که گل مصرف می کنند باید بدانند خطر افسردگی در آن ها ۵ برابر بیشتر از کسانی است که گل نمی کشند.


در رابطه با اعتیاد و ترک مواد مخدر بیشتر بدانید:

ترک اعتیاد هروئین و بررسی راه های درمانی

ترک اعتیاد کوکائین و بررسی عملکرد آن در بدن

ترک اعتیاد مورفین و علل های وابستگی آن

انواع مواد مخدر و بررسی راه های درمان

عوارض مصرف مسکن چیست و شناخت آن ها

عوارض مصرف نیکوتین و معرفی انواع آن ها

داروهای ترک سیگار و بررسی عملکرد آن ها


مصرف گل و بیماری روانی

افرادی که گل مصرف می کنند علائم و نشانه های روانی تقریبا در آن ها سه برابر می شود. در یک مطالعه ۳ ساله از ۴۵۰ نفر نشان داده شد که کسانی که به گل اعتیاد داشته علائم روان پریشی در آن ها مانند افسردگی چند برابر افزایش می یابد. برای مشاوره جهت ترک اعتیاد گل می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در ارتباط باشید، این مرکز به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز فعالیت می کند و از خدمات متخصصین به صورت تلفنی بهره مند شوید.

ترک اعتیاد گل و درد

افرادی که گل را برای کاهش درد خود مصرف می کنند باید بدانند که تاثیر آن از کدئین تجویزی بیشتر نیست. در طی یک مطالعه پزشکی بالینی کاهش درد را در ۲۲۲ بیمار با مصرف گل مقایسه کردند و تحت بررسی قرار دادند و نتیجه نشان داد که این مواد در کم کردن دردچندان تاثیری ندارد و بیشتر کاهش درد کاذب را به همراه دارد و مصرف بیش از حد آن نیز باعث بروز بیماری های افسردگی شدید در فرد می شود. با توجه به این موارد برای ترک اعتیاد گل باید اقدام کنید اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید آن را مصرف می کنید.

بررسی مصرف گل و اعتیاد

سوءاستفاده از هر ماده ای، از جمله گل، می تواند منجر به اعتیاد شود و فرد را دچار مشکل های بسیار زیادی در زندگی کند و تاثیرات مخرب آن را در خانواده، مدرسه، محیط کار و غیره شاهد باشد. تحقیقات نشان داده است که حدود ۹ درصد از افرادی که گل را به صورت روزانه مصرف می کنند علائم مخرب در آن ها زودتر پدیدار می شود.

ترک اعتیاد گل

چگونگی ترک اعتیاد گل

انگیزش ساختمانی و نگهداری خود، به شما کمک می کند تا با دلایل قانع کننده برای خود جهت رها کردن مصرف گل با آن کنار بیایید. مقابله با اصرار، مقابله با خواسته ها و گرایش ها بخشی از روند ترک اعتیاد گل و بهبود است. برای این کار می توانید با مرکز مشاوره مجیب جهت کنترل گرایش ها تماس حاصل فرمائید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب می توانید این کار را انجام دهید. مدیریت افکار، احساسات و رفتارها، ما اغلب مواد مخدر را برای فرار یا حل مشکلاتمان استفاده می کنیم.

تعادل شیوه زندگی و مصرف گل

تعادل شیوه زندگی، هنگامی که به مواد مخدری مانند گل معتاد می شوید، زندگی شما غالبا از تعادل خارج می شود، شما ممکن است متوجه شوید که چیزهایی که برای لذت بردن استفاده می کنید دیگر سرگرم کننده نیستند. مهارت های خود را برای کمک به توازن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، لذت و نیازاتی که بعضی وقت ها از تعادل ناشی از سوء مصرف مواد هستند بررسی کنید و برای ترک اعتیاد گل بکار بگیرید.

شما عزیزان در هر نقطه از کشورمان ایران که هستید می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی به صورت تلفنی با سایت زندگی ما به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمائید. برای برقرای تماس نیاز به گرفتن کد یا صفر نخواهد بود. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره با برترین روانشناسان کشور در رابطه با ترک اعتیاد گل و دیگر مواد مخدر ها می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه